Volgend jaar maart wordt mijn moeder 65 en ik wil haar verrassen met een bezoek aan de Keukenhof (zijn we beiden nog nooit geweest) en een nachtje in een hotel.
Wanneer is HET moment om daar heen te gaan ? Welke maand ? En wet iemand een adresje om te slapen wat echt :thumbup: :thumbup: :thumbup: is ?
Dit haal ik van de site zelf (keukenhof www .nl )
Bloei
De bloei van de bloemen is afhankelijk van het weer. Elk tijdstip heeft zijn eigen bloei. Zo zijn er in het begin van het seizoen bijvoorbeeld vele krokussen, narcissen en hyacinten te zien. Vroege tulpen volgen iets later en de late tulpen komen daarna tevoorschijn. Zo is er negen weken lang bloei te bewonderen.
En kijk ook eens bij de toeristiche info, daar staan hotels met linkjes.
Veel plezier als je gaat.
Wij zijn ook nog nooit daarheen geweest, eigenlijk schandelijk iedere Nederlander moet daar toch een keer zijn geweest.
Bedankt, ik had het ook gelezen maar ik zou graag wat info willen van mensen die er geweest zijn. In het stukje van de Keukenhof staan geen perioden aangegeven. Moet je nu begin maart, eind maart, begin april, zo…En een arrangement heb ik ook gevonden via de Keukenhof voor 67 ero pp incl overnachting, ontbijt, 3-4 gangendiner en entree. Leek me erg goedkoop, ik wil niet in een shappby hotel met mams
En inderdaad schande als je nog nooit bent geweest als Hollander 8)
Zo zijn wij een aantal jaren terug een keer naar de Zaanse schans geweest. We hadden het gevoel in Japan te zijn ondanks de hollandsche glorie :mrgreen:
Kijk ook eens op zoover punt nl.
Ik woon praktisch om de hoek, maar ben er ook nog nooit geweest :oops: Als kind vonden we het altijd veeeeeeel interessanter om de bussen te turven die voorbij kwamen en dan op land gesorteerd :lol:
De beste tijd is volgens mij toch wel eind april. Op zaterdag 25 april is er ook bloemencorso en corsomarkt. Dit trekt altijd heeeeel veel toeristen. Wel heel gezellig altijd. Daar ga ik dus wel altijd heen.
http://www.bloemencorso-bollenstreek.nl/
Een goed adresje om te overnachten heb ik helaas niet voor je, want ik sliep gewoon thuis Denk dat je niet te lang moet wachten anders hebben al die chinezen de hotels ingepikt. :mrgreen:
Ik zou zelf in april gaan, beetje half/eind april is alles wel mooi in bloei volgens mij.
Als je toch gaat dan is het natuurlijk wel super leuk om in het weekend van de bloemencorso te gaan maar hou er rekening mee dat het dan wel extra extra druk is in de hele omgeving.
Keukenhof is altijd wel druk bezocht maar in het bloemencorso-weekend ben ik het liefste altijd een eind uit de buurt. Ik hou er niet zo van om een half uur in de file te staan om mijn boodschappen te gaan halen :mrgreen:.
Als je graag wilt overnachten zou ik toch echt een hotelletje in Noordwijk nemen. Kun je ook nog lekker naar het strand.
Palace Hotel in Noordwijk is super mooi hotel maar wel prijzig. Mercure hotel schijnt ook erg goed te zijn. Maar in Noordwijk echt hotelletjes genoeg te vinden, als je maar op tijd een kamer reserveert.
Bij keukenhof dichtbij heb je hotel De Nachtegaal en hotel De Duif maar ik vind dit geen aanraders.
Heb zelf geen ervaring met de hotels in Noordwijk want woon zelf ook om de hoek.
Succes!
Bedankt voor de tip! Is de bloemencorso altijd op een vaste dag ? Dan is het leuk om zaterdag daar heen te gaan en zondags naar de Keukenhof. Of plukken ze daar alle bloemen voor de corso ? :mrgreen:
Bloemencorso is altijd één zaterdag in het jaar in april.
Op de zondag erna staan de wagens nog wel op een plek (Noordwijk of Haarlem) waar je ze kunt bekijken.