Keuken: RVS achterwanden schoonmaken?

Ff een andijvievraag tussendoor. Wij hebben in onze keuken RVS achterwanden. Staat best geinig, maar die krengen zijn niet schoon te krijgen. Om en nabij de gootsteen zitten ze vol vlekken, die er niet meer af gaan. Óók niet met RVS reiniger.



Iemand bekend met dit probleem, en heeft iemand de gouden tip?

dat zijn kalkplekken… probeer het eens met gewone natuurazijn???

Als er vieze strepen of vetplekken op zitten moet je die eerst met warm water schoonmaken en daarna juist wat vetter maken met babyolie. Je wrijft de babyolie over het hele RVS gedeelte en het ziet er weer prachtig uit! Die tip kregen wij toen we onze keuken kochten en ik ben er nog steeds erg blij mee, want met HG rvs reiniger en de muscle rvs reiniger krijg ik het niet zo egaal schoon.

Ik doe het ook met babyolie schoonmaken.

Werkt echt heel goed…

Ik gebruik daar Kelfort RVS reiniger voor.

Het is een professioneel reinigingsproduct maar misschien toch te verkrijgen op het internet.



Je spuit een heel klein beetje op een vochtige doek.

Ga er heel zachtjes mee over het rvs en daarna ook even heel zachtjes met een droge doek eroverheen.

Je hoeft dus niet meer uitgebreid te boenen en de boel is vuilafstotend geworden.

Hey, handig om te weten, ik heb ook een RVS achterplaat! :thumbup:

HG (Hagesan) RVS reiniger, werkt super!!! Verkrijgbaar bij iedere drogist volgens mij!

een pak olie billendoekjes doet wonderen

Thanks voor alle tips!



Als dochterlief straks wakker is zal ik even de babyolie uit haar kamer pikken… eens kijken wat dat voor effect heeft!



mv3kids: azijn had ik idd al geprobeerd… maar helaas, had dat geen enkel effect.

@Anne-marie wrote:

HG (Hagesan) RVS reiniger, werkt super!!! Verkrijgbaar bij iedere drogist volgens mij!


Nou zoals je in mijn eerder berichtje kan lezen vind ik dat dus niet. Ook stinkt dat spul behoorlijk en je mag het niet eens gebruiken als je zwanger bent door de schadelijke stoffen, dus nu zou ik niet eens mijn rvs in de keuken kunnen/mogen schoonmaken.

@Jenni wrote:



Als dochterlief straks wakker is zal ik even de babyolie uit haar kamer pikken… eens kijken wat dat voor effect heeft!

.


Op een droge doek babyolie doen en dan goed smeren en daarna met een schone droge doek nawrijven en het is weer als nieuw!

Jeroen heeft van zn werk een fles met (schoonmaak / desinfectie) alcohol meegenomen, 80 % . Geen idee wat de officiële naam is, maar mn afzuigkap krijg ik er moeiteloos blinkend schoon mee :thumbup:

Ik gebruik gewoon de spray van Cif… Voor RVS… gaat perfect… :thumbup:

ik maak de afzuigkap(die is bij ons van rvs) altijd schoon met…eerst water en een soppie natuurlijk…en dan smeer ik m helemaal in met olijfolie :thumbup: je kan je haren erin kammem naderhand :mrgreen:

:shock: Babyolie? Olijfolie?



Of ik doe iets fout, of ik heb een ander soort RVS achterwand; als ik olie gebruik wordt 'ie juist helemaal dof :evil:



Wat hier het beste werkt is: goed schoonmaken met een sopje en daarna ‘droog’ maken met een Vil*da spongidoudoekje. Dan droogt het nl streeploos op.

Olijfolie op een zahte doek en wrijven maar :dance: