anders opvullen, smal latje, erin tikken of plakken, plamuur, kit, schuren verven… knappe vent die daar dan nog wat van ziet! zo hebben wij al menig waardeloos opgeknapte dingen van de vorige bewoners opgeknapt zodat het enigsinds normaal eruit zag.
Mooi geworden hoor!
Ik zou ook voor nog een kastje gaan, kastruimte heb je nooit teveel…
Wij hebben 6 kastjes boven en 4 onder en nog 2 grote laden. En ze staan nog allemaal vol ook :oops:
t kozijn is idd later vervangen voor dubbel glas,.
we wachten even met een extra kasje,.wil t wel graag
maar even kijken wat de totaale kosten nu worden
(maar ben er van overtuigd dat ie er eigelijk wel moet komen) :mrgreen:
Lachen ook een vaatwasser,.blijkt dat je ineens helemaal niet zoveel serviesgoed hebt :lol: :lol:
Nu eens kijken wat hubbie vindt van de kleurstaaltjes
ik zeg tintje roze…of toch appeltjes groen
Appeltjes groen is mooi in de keuken,…alleen Roze is een warme kleur
en tjaah euh is rozeee…
Lachen ook een vaatwasser,.blijkt dat je ineens helemaal niet zoveel serviesgoed hebt
Vandaar dat mijn kastjes zo vol staan... ik heb altijd genoeg servies en een vaatwasser! :lol:
Moet zeggen dat ik idd wel heel veel koffiekopjes heb, maar met een verjaardag komen ze allemaal uit de kast! Gebaksschotels, glazen, enz idem
Toch maar weer eens een Update
De klusjesman die de keuken zou afmaken,voordat we op vakantie zouden gaan kon ons adres denk ik niet meer vinden.
en inmiddels zijn we begonnen met t verdere herstel
(lees de keuken is inmiddels gesausd…de koof met spotlichtjes is eruit,en gestuct,.alle kozijnen zijn van de verf afgebrand,.alle steenstrips zijn verwijdert uit de woonkamer,en vandaag is de laatste muur gestuct)
Maandag gaan we schuurmachine huren en dan alle wanden/plafon nog even na schuren…
Donderdag wordt er glasvezel in de keuken behangen om de inbouwkast,en om de inbouwkast in de woonkamer
Behang voor achter t dressoir is besteld
alleen nog de verf kopen voor boven de keukenkastjes,.(roze)
Grondverfen van alle kozijnen en deuren (wit)
Spannend nu hoor je begint met de keuken,en inmiddels hebben we de halve woonkamer klaar…hopelijk zijn we volgend weekend zo goed als klaar in de woonkamer/keuken :dance:
Vorige week wand achter de tv
Vorige week,Inbouwkast kamer en de keuken op de achtergrond
'Wand achter de Tv…naast de deur
Gisteren
Vandaag
wat een verbetering die steenstrips eruit :dance: .
Herken de boel een volgende keer helemaal niet terug :lol: .
haha Goed he,.alleen wat een werk
(lees wat een stof)
Iedere keer als de kids op school zijn klussen
en om 11.30 snel afstoffen,vegen,zuigen,dweilen
Samen lunchen
& s’middags t zelfde ritueel…
Afgelopen do tot 23.30 bezig geweest met de verf brander
Gisteren lagen de laatste steenstrips er om 20.30 af
(de kids konden lekker opblijven),en ook leuk een keertje frietjes met zijn allen boven op t autokleed opeten :mrgreen:
En nu is Pat nog even met een spateltje de laatste randjes/kantjes aan t bijwerken…kan alles mooi uitharden voor t schuren
(vooral die laatste muur was eng,want alles zat op gips…bang dat de hele wand eruit zou gaan…maar t is gelukt…koste alleen een dag)
En inmiddels is alles geschuurd,.en gestuct
2x gegrond,.keukenplafon zit erin…en nu is mijn lief…Zijn keuken
aan t verfen,…
& dat geheel vrijwillig :lol: :lol: :lol:
(foto is van nu,.dus avond licht)
:mrgreen: :thumbup: Alleen ‘echte mannen’ durven een keuken roze te verven. Wordt mooi! Wat zul je blij zijn als het straks af is, heerlijk bijna je hele benedenverdieping vernieuwd zeg.
Oh echt he,.we zijn geklus wel een beetje beu nu
vooral door de combi klussen en kinderen
sóchtends doen we iets,dan is t om 11.00 snel stofzuigen/soppen
want s’middags moet er gegeten worden
en s’middags t zelfde ritueel,tel daar wat avonden door gaan tot 23.00-00.00 uur bij op,.dan is t wel lekker als t straks af is
De anderen muren (om raamkozijn voor en achter)
en de muur van de trap zit nog Granol,maar ivm de hoeveelheid stof wat t al gaf aan de andere kant van de woonkamer,stellen we uit tot de zomer
tenslotte blijft t een woonkamer,…waar we nog steeds moeten leven met zijn 6jes…
maar straks kun je hopelijk niet meer zien,waar de muren hebben gestaan (tussen woonkamer en keuken) en alle steenstrips/houten schootjes zijn wel weg,'t wordt wel wat :lol:
Ben zoo nieuwsgierig na het eind resultaat,.ons mooie behangetje achter de tv…lekkere warme kleurtjes :thumbup:
Het wordt echt wel wat!! :mrgreen: Dat is ook het heftigste van klussen ‘tussendoor’ je gewone leven moet ook doorgaan en dat is soms niet te combineren. Maar wat ik lees lukt het jullie aardig op de lange dagen na. Succes met de laatste (zware) loodjes en daarna genieten. :-*
*moet hier nog een muur strak gemaakt worden in de keuken, dan nog de ene muur in oud Engels groen geverfd worden en de rest weer netjes een of ander RAL kleurtje sjucht de keuken is dus nog steeds niet af hier, kwam een bevalling tussendoor en het ‘gewone’ leven :oops: *
ahh kan t me zo goed voorstellen maar engels groen
klinkt wel mooi !!
Klussen moet je eigelijk in de zomer doen haha
dan kun je gewoon makkelijker buiten leven,maar ah ik ben een idiaal fietskoerier deze weken geweest voor hub,…nog wat kwasten,grondverf,hihi iemand moet t doen,samen klussen kan alleen sávonds he
maar ben al zo blij dat mijn lief er echt plezier weer in heeft,.stucen had ie nog nooit gedaan,en zie nu I am Proud
Nog nooit gestuct en dan nu je kamer en keuken aangepakt?? :shock: :mrgreen: Heeeel stoer!
Hier wordt het ook wel volgend voorjaar vermoed ik…ach kan ik nog zonder schroom waxinelichtjes branden zonder te denken; sjips mijn verse verf. 8)
hihih Goed he
Ik ben dan ook heel trots op mijn Ken haha :inlove:
Vandaag plafon/keuken/woonkamer & rondom kozijnen gesaust,alle kozijnen voor t eerst in de lak…morgen 2e laag en rondom inbouwkasten komt scan behang & hopelijk dan ook mijn behangetje erop :dance:
Het huis is nu al zoo verandert,bizar hoor
2 muren eruit,steenstrips,andere verf en t oogt zoveel groter en moderner
Even een oude foto opgezocht,.dit is echt t zelfde huis…en deze muren zijn dus volledig verwijdert inmiddels
Oh kan het me helemaal voorstellen! Heerlijk, dat red je net niet als je nieuwe kussenovertrekken koopt en wat nieuwe kaarsen ed.
En een lekker idee dat je er heeeel lang van kunt genieten en het voor de feestdagen af is. :thumbup:
ghighi wat is Elise daar nog een lekkere bollie :inlove: .
Heulemaal niks van over trouwens.
En die muur rechtsachter is waar nu die enorme vistank staat?
kan je nagaan hoeveel ruimte het oplevert als die er nu niet staat
@mamaMarije wrote:
ghighi wat is Elise daar nog een lekkere bollie :inlove: .
Heulemaal niks van over trouwens.
En die muur rechtsachter is waar nu die enorme vistank staat?
kan je nagaan hoeveel ruimte het oplevert als die er nu niet staat
Lief he,.dat was haar 1e verjaardag een maand nadat we in dit huis trokken
Jaah de lange wand daar staat nu de Vistank,…haha
Als ie snel verkocht wordt is t mooi,.anders gaat Pat hem toch opknappen en wordt ie waarscheinlijk hoogglans wit
En dit is t korte muurtje nog
(ja Sem werdt toen 1 jr)
Wauw das idd een wereld van verschil! :shock:
Make over maar dan vooral zelf gedaan. Die strips zijn wel heel warm (ook qua kleur) maar erg dominant aanwezig. Het heftigste verschil is (buiten de groeiende kids ) toch echt wel de ‘verdwenen’ muren! :thumbup:
Dat scheelt vast ook immens in de hoeveelheid licht in huis en gelijk hebben de kids meer speelruimte op de vloer. Dubbele win situatie. :mrgreen:
Bizar he,.we hebben een aangepaste woning gekregen in april-2004
ivm me rug,
maar t huis was eerder van een ouder echtpaar geweest en dat was overal te zien…haha
de kinderkamers daar kwamen lagen behang van af
(op onze slaapkamer zit t nog hebben alleen overheen gesausd)
We hadden zelfs een oude waterput in de tuin hihih
Opzich zijn steenstrips niet eens zo heel erg maar het zat er bij ons gewoon slecht in,overal kieren en na een paar keer eerst witten
Ik was 21 toen ik hier kwam,moeder,en alleenstaand dan is t best lastig om dingen echt aan te pakken,.maar gelukkig kwam ik al heel snel mijn Ken tegen haha (leuk zo’n nieuwe bijnaam) en zijn we begonnen met t aanpakken,.eerst kinderkamers en nu echt de woonkamer
In de loop der jaren is t natuurlijk wel meermaals geverft,maar nu echt t grove werk
Net de inbouwkasten weer schoon gemaakt,.nu nog een ronde door de woonkamer,…Mijn Ken is de deuren/kozijnen voor de 2e keer aan t lakken & dan Behangen…
(alleen ben ik daar vanmiddag helaas denk ik niet meer bij,Elise moet voor controlle na de oogarts)