Kerstzegelvraagje

Wie weet hoeveel aan postzegels ik met Kerstzegels op een envelop naar Amerika en naar Denemarken moet doen?



Groetjes en bedankt!



Viratine

Kijk hier eens, waarschijnlijk staat hier wat je zoekt!!

Bedankt Nicje, daar had ik al gekeken, maar ik krijg daar geen antwoord op mijn vraag…



Groetjes,



Viratine

Waarom niet dan?



Kerstzegels mag je plakken, als je maar aan het bedrag komt, geen korting voor het buitenland met de zegels.



Voor een kaart tot 20 gram moet je binnen Europa € 0,67 / € 0,72 plakken.

Buiten Europa moet je € 0,89 plakken.



Dus ik zou gewone zegels gebruiken daarvoor. (anders moet je meer plakken om aan het bedrag te komen)

Kan de Decemberzegel ook worden gebruikt voor post naar het buitenland?



Dat kan wel, maar kan tot vertraging leiden. Voor decemberpost naar het buitenland geldt sowieso het reguliere tarief, u zult dan dus meerdere Decemberzegels moeten plakken. Wij adviseren echter een Priorityzegel te gebruiken.




Ik ben nog verder gaan zoeken :stuck_out_tongue: Dit staat op de site van TNT.

Dus zoals ik hierboven zei, het mag wel, maar slim is het niet.

Ivm vertraging en het scheelt niks in de kosten :wink:

Ik raad je aan om gewone buitenlandzegels te halen, met kerstzegels deden mijn buitenlandse kaarten er vorig jaar 4 weken over, dit jaar met de buitenland zegels 4 dagen!

Inderdaad met gewone zegels… Mijn Belgische familie had de kerstkaarten dit jaar eerder dan de Nederlanders :lol:

Ik stuur elk jaar een kaartje naar Amerika en doe 2 kerstpostzegels

en komt gewoon aan

of niet wendy :wink:

Ik heb buitenland w.o. USA ook gewoon 2 kerstzegels geplakt en ze zijn al aangekomen.



Petri

Grappig!!



Ik zou het niet gokken, maar je kunt het altijd proberen bij onbelangrijke post.

Ik plak ook altijd een gewone zegel op mijn kerstkaarten naar het buitenland. Je moet toch het normale tarief betalen, dus waarom moeilijk doen met decemberzegels? Ik heb wel altijd buitenlandzegels in huis.

Gewoon even buitenlandzegels halen !!

ik stuur regelmatog naar spanje post en gewoone kaart gaan gewone zegels met kerst heb ik er voor zekerheid 2 opgeplakt en komt gewoon aan

yep hier komen de kaartjes uit nl gewoon aan. soms met 1 zegel erop en soms met 2 en andere hebben het weer af laten wegen.



:smiley: