kerstviering

vanavond heeft de school van jan de kerstviering.

om 18.15 moeten we bij school zijn.

eerst buiten met hun zelfgemaakte lampjes een welkom en liedje zingen.

daarna in groepen verdeeld kerststukjes maken.

per groep gaan we een eind stukje door het dorp heen.

op verschillende plekken staan kinderen van groep een stukje te doen of een liedje te zingen.

als afsluiting met zn allen buiten op het plein stille nacht zingen.

wanneer alles volgens plan verloopt, zal dit laatst rond 21.00 uur zijn,…

dit geldt dus voor groep 1t/m 8

vind het persoonlijk wel wat laat.

groep 1 t/m 3 heeft dan wel morgen vrij, de anderen groepen hebben nog school van 9-11.30

het is voor de school ook uitproberen hoe dit werkt en /of het bevalt.



ik had het leuker gevonden als het bijv. eerder was begonnen, of de kids et zn alles op school samen eten ofzo.



wat doen ze bij jullie?

Negen uur? Bij ons duurde het tot half acht en dat was voor de kleinsten echt te laat eigenlijk.

De kinderen hadden feest zonder de ouders maar het was wel heel gezellig zoals ik het begrepen heb.

Leuk 's avonds met lichtjes!



Mijn zoon heeft om 08.00 (vroeg!!) kerstontbijt op school. We zijn al de hele week druk bezig om hem te leren zelf brood te smeren, beleggen en snijden, maar hij is er (4 jaar en 9 maanden) toch nog te klein voor om dat even in een week te leren. We blijven daar nu trouwens wel mee doorgaan, altijd makkelijk als ie het kan.

Hier hadden ze vanavond ook de kerstviering. Tussen 17.00 en 19.00 uur (alhoewel het liep behoorlijk uit). Eerst gingen ze eten in hun eigen klas. Daarna was er een herdertjes tocht rondom de school waarbij er wat opdrachtjes gedaan moesten worden.

het was leuk en gezellig.

jan heeft een heel leuk kerststukje gemaakt

en was er toch best wel een tijdje me besig

( dat viel me eerlijk gezegd heel erg mee)

het lopen was leuk, de koning die zei dat ze de baby naar hem moesten brengen, kreeg veel “echt niet” te horen :mrgreen:

in de kerk zingen, chocomel drinken, zingen door kinderen van groep 8

het zat goed in elkaar.

toen we terug waren, duurde het nog ongeveer 20 minuten voor de laatste groep terug zou zijn.

er werd aangegeven van het zou leuk zijn als blijven wachten, om gezamenlijk af te sluiten.

maar als er ouders zijn die graag naar huis willen omdat de kids moe zijn, kan dat ook.

ach, laat was het toch al dus wij zijn gebleven.

wendy had vanmorgen kerstontbijt op school.



Broodtafel gedekt enzo met drinken, alleen nadeel want ze hadden dus van 10 -half 11, wendy is een goede gezellige eter en had dus net 1 broodje opgehad en toen werd er afgeruimd daar was ze zelf niet echt blij mee.

Tegen half 11 mochten de ouders dankomen om koffie thee en cak e te halen zeg maar.



( ow ja de kinder mochten tegen half 9 op school zijn en tegen kwart voor 10 werd mijn zus gebeld of ze nog wat vor wendy kon brengen want ze hadden geen rekenschap gehouden met haar allergie, wendy vond dus niet zo byznder had brood van thuis en beleg ook, ze had zo bewust door dat ze anders wat kreeg, daar moest even om huiln.



Maar verder erg gezellig!

bij emma was het van 17.30 tot 18.30 in de klas zonder ouders, het was wel gezellig heb ik begrepen

Hoi



Tot 21.00 uur is idd wel erg laat. Ik ben zelf juf van groep 8 en bij ons begint de viering om :pray: 17uur in de kerk, daarna eten we in de klas en het duurt tot half 8. Volgende dag is de onderbouw vrij. Dat scheelt.

Je kan als ouder best aangeven dat je dit te laat vind. Wij hebben op school ook wat uit moeten proberen en toen wat dingen verandert. Het is goed als je als ouder aangeeft dat het tot te laat duurde voor de kleintjes.



Teun

dit was ook heel anders dan anders.

de school wilde ook zien hoe het ging hoor.

heel veel ouders gingen daarom ook eerder weg.

maar goed jan trekt het wel als hij een keer later op bed gaat.



( hij zit nu op de bank ik leer lezen te spelen hihi )