kerstontbijt?

doen jullie kerstontbijten met zn allen?

En hoe laat is iedereen aan tafel? Maak je iedereen vroeg wakker dan?

Ik krijg hier niemand t bed uit! :cry:



Vrolijk kerstfeest!

Wij zijn maar met zijn tweeën, maar ik wacht tot mijn vriend wakker is, dan gaan we douchen en dan samen ontbijten. Maar vroeger gingen mijn ouders gewoon beginnen en zaten we meestal tussen 10 en 11 aan tafel. Soms ook wel later, volgens mij.

Hier ook kerst ontbijt net als iedere zondag met zijn allen ontbijten,maar hier hoef ik niemand wakker te maken hoor zij maken ons wakker.

Ja hier ook, maar het zou net zo goed een kerstbrunch kunnen zijn :mrgreen:



We doen relax hier, wachten tot dat iedereen uitgeslapen is, en ontbijten dan uitgebreid.

wij ontbijten iedere zondag samen. De ene keer blijft papa liggen en de andere keer ik.

Nu heb ik het kerstontbijt voorbereid, Merijn en Xander waren al beneden met mij. Papa kwam om 9.15 uur beneden en toen hebben we ontbeten.



Hier worden wij (helaas) om 7 uur gewekt door Merijn… konden we hem maar eens niet zijn bed uit krijgen :wink:

Ik zei tegen Jeroen dat wij om 09.00 zouden eten.

Normaal mag hij altijd uitslapen van mij in het weekend, want

ik ga er wel voor Anoek uit.

Dus op zaterdag en zondag dek ik wel de tafel maar eten Anoek en

ik vaak met z’n tweetjes en papa later.



Net hebben we gezellig met z’n drietjes gegeten :slight_smile:

wij doen uitgebreid kerstontbijt op 2e kerstdag, omdat 1 van ons 2en op 1e kerstdag 's ochtends naar de kerk gaat… en die begint al om half 10…

ach tja, annan is gewoon bijtijds wakker, en wij dus ook.



lekker met z`n srietjes ontbeten, en nu zijn manlief en anna naar de kerk.



Ik pak even spullen in die we nodig hebben om vannacht bij mijn ouders te blijven slapen… en doe verder even rustig aan want… mennnnn, want doet die buik vervelend

We hebben vanmorgen heerlijk met zijn allen tot half elf in bed gelegen. Zappflat aan en lekker genieten.



Daarna met z’n allen in de pyama naar beneden en lekker samen ontbeten. Doen wij ook altijd op zondag. Heerlijk!

ik heb iedereen om kwart voor 10 t bed uit gekregen.

Ja ik heb bijna 2 pubers in huis. 17 en 12, dus die zijn niet zulke vroege vogels als ruben van 2.

Maar ik vind het wel zo gezellig om met zn allen te ontbijten.

wij ontbijten hier elke ochtend met zn 3tjes op bed, dus ook met de kerst.

Wij hebben gezamelijk ontbeten om 10:15, Tijn is gelukkig ook niet zo’n vroege vogel, maar speelt of kijkt TV boven totdat we naar beneden gaan.



Wij ontbijten helaas veel te weinig met zijn allen samen…

Normaal gaat Carlo op zondag altijd wielrennen of mountainbiken, al om 09.00, dat betekend ontbijten om 08:00-08:30, dat is me voor een zondag te vroeg om op te staan!

@Anne-marie wrote:

08:00-08:30, dat is me voor een zondag te vroeg om op te staan!




Hahaha…Geluksvogel!!!

Bij mij is dat te tijd dat Mark en ik uitslapen.



De kids zijn hier standaard om 6 uur wakker. Een van ons gaat met ze naar beneden en maken de ander om 8:30 wakker. Dat is tegenwoordig voor ons uitslapen…



Gisteren was hier het kerstontbijt dus om 9 uur en ik gok vandaag ook…



Mocht ik pubers hebben die willen uitslapen denk ik dat ik er eerder een kerstbrunch van zou maken. Ik zou geen sjagerijnige kinderen aan tafel willen hebben omdat ik het fenomeen ‘kerstontbijt’ zo leuk vind. :slight_smile:

ja, marloes, ik denk dat dat het volgend jaar voor ons ook zo gaat, kerstbrunch. Dan kan Ruben ook normaal zn broodje eten sochtends als ie wakker wordt.

Nu dacht ik, de oudste vonden het vroeger toen ze kleiner waren ook heel leuk, dus dan mogen ze er best rekening mee houden dat het voor ruben nu ook heel leuk zal zijn. Dat heb je dan als je grote leeftijdsverschillen hebt, vaak moet de een rekening leren houden met de ander en soms andersom. (de rest van het jaar moet ruben sochtends rustig doen omdat de oudsten uitslapen)

Ik maak sávonds de tafel heel gezellig als kerstontbijtje met servetjes en alle poespas. dus het is heel leuk wakker worden als alles zo klaar staat. Ruben wil meteen aan tafel dan, dus is niet zo leuk als hij moet wachten tot de dames eindelijk zijn uitgeslapen. (en dan is ruben op een heel normale tijd wakker , 8.00uur, als ie om 6.00 uur wakker werd, dan was het een ander verhaal)

Dat doe ik met pasen ook altijd zo. Dus het is niet zozeer dat ze sjaggerijnig aan tafel moeten omdat ik zo nodig wil kerstontbijten omdat ik het leuk vind, maar meer omdat ik ze een herrinnering mee wil geven.Want als ze eenmaal zitten, vinden ze het allemaal heel erg leuk.



Ik weet wel ,dat ik vroeger ook altijd baalde dat ik vroeg op moest om te kerstontbijten met zn allen, maar nu ik zelf een gezin heb, doe ik het presies hetzelfde, dus daarom bleef ik het zo doen, omdat ik dan hoop dat ze het zelf later ook zullen blijven doen als ze zelf kinderen hebben.

Wij gaan zo aan tafel :angel:

Brunch dus 8)

Nog niets gegeten dus tot nu toe maar goed gister tot 22u zitten schranssen dus dat kan geen kwaad :lol: