kerstontbijt psz

Ik zoek voor volgende week een leuk gezellig (gezond) gerechtje voor de psz van Desmée.

Ik had al een geweldige kerstboom van fruit gezin, maar kan nergens vinden hoe ik dat voor elkaar krijg.

Maar misschien heeft iemand anders iets leuks, het moet vooral leuk en lekker zijn en een beetje kerstig :wink:

Aardbeikerstmannetjes?

http://www.welke.nl/lookbook/kawa-angel/Kerst/rommyv/Hmmm-lekkere-kerstmannetjes.1351541717

@Elle wrote:

Aardbeikerstmannetjes?

http://www.welke.nl/lookbook/kawa-angel/Kerst/rommyv/Hmmm-lekkere-kerstmannetjes.1351541717

Had ik inderdaad al naar gekeken, maar ik denk niet dat ik dat van te voren kan maken, zoiets moet ala minuut worden opgegten denk ik.

Maar voor thuis is het een erg leuk ideetje :inlove:

Van bladerdeeg sterretjes of kerstboompjes uitsteken, beetje kaas of sesamzaad ofzo er op en dan afbakken.

Cocktailworstjes in bladerdeeg rollen (of in van dat croissantdeeg). Standaard, maar vinden de meeste kinderen wel erg lekker.

Sterretjes of kerstboompjes uitsteken uit worst en/of kaas.

Kerstboompizza:

Kerstboom van wat je wilt:

Kerstkrans van wat je wilt:

Kerstsokken:

Deze vind ik geweldig, maar is niet echt gezond natuurlijk:

Nienke geweldige dingen komen er langs, had er al een hoop gezien maar die pizza is ook leuk zeg, die ga ik onthouden voor het kerstdiner voor Yari en Sharon later die week.

Worstenbroodjes had ik al aan gedacht, maar met heel veel moslim kindjes is de ervaring dat het niet gegeten word, ook al neem je kippen of kalkoen worstjes.

Halalworstjes?

@Nienke123 wrote:

Halalworstjes?

Ja maar ook al doe je dat als Hollandse eten ze het toch vaak niet omdat ze het niet zeker weten.

Een aangezien het een ontbijt met pappa’s en mamma’s is doe ik liever veilig iets zonder vlees.

Dan kan iedereen er gewoon van eten :slight_smile:

Peuters die eten toch wel, beetje zielig als mamma dan zegt dat iets niet mag, als het er zo lekker uitziet :wink:

Ik denk toch dat het deze wordt.

ipv paprika versiering neem ik dan kerstomaatjes, en onder het boompje doe ik dan blokjes kaas als cadautjes, even kijken of ik iets kan verzinnen wat als strikjes om de “cadeautjes” kan dienen.

misschien wel zo’n pretzel in krakeling vorm?

Niet raar toch een komkommerboom bij een ontbijt?

Wat leuk zeg! Succes met maken. Maak je een foto hoe het geworden is?

kerstboom was een groot succes, hierbij de pics hopelijk lukt het anders van de week even op de pc proberen ipv foon :wink:

Hij is echt heel leuk geworden.

Heel leuk! :slight_smile:

Tof! Weet ik gelijk wat ik met de halve komkommer die ik met kerst over houd ga doen :smiley:

super leuk! hoe blijven die tomaatjes zitten???

@lonneke1980 wrote:

super leuk! hoe blijven die tomaatjes zitten???

sorry zie het nu pas.

Met coctailprikkers, wel de puntjes vanaf geknipt en door het hart van de tomaat heen geprikt.

volgend jaar maak ik hem weer!!