kerstmis dick bruna , wie heeft hem (hulp bij kerstkaart)

voor het maken van een kerstkaart ben ik op zoek naar een leuk plaatje.

nu weet ik van het bestaan van het boek van dick bruna over kerstmis, en denk dat ik daar een plaatje van wil gebruiken.

ik ben op zoek naar een plaatje van maria op de ezel, staat iets dergelijks er in???

zou iemand die voor mij kunnen scannen???

dit is trouwens de tekst die ik voor ogen had…

dus al iemand daar nog een andre leuke niet te zware afbeelding bij heeft??

De smalle weg naar Betlehem

twee mensen gaan op pad

gedreven door een stille stem

naar hun familiestad.

De smalle weg, zo onbekend

verwachtingsvol op reis

je weet dat je gezegend bent

niets brengt je van de wijs

De smalle weg, de ster verlicht

de wereld slaapt wel door

ineens een hemels vergezicht

een juichend eng’lenkoor

De smalle weg is slechts verlicht

door hoopvolle gedachten

een engel kwam met Gods bericht

en jij mag Hem verwachten

De smalle weg; het laatste stuk

en afgezonderd zacht,

een vreemde plek, hun pril geluk

geboren in die nacht

De vrede galmt met gouden stem:

het Kind dat redden zal

je kunt nog mee naar Betlehem

al is de weg ook smal

Fietje, deze soms?

dank je WM, maar ik zoek wel een ingekleurd plaatje, anders word het zo saai… verder wel een mooi simpel plaatje, ik kijk even of ik hem zelf ingekleurd krijg…

Hoi Fietje,

Ik kan je helaas niet helpen!! Heb dat boek niet…

Heb nog gekeken voor je op internet, maar kan niets vinden!!

Succes verder…en mooie tekst!!

@Fietje wrote:

dank je WM, maar ik zoek wel een ingekleurd plaatje, anders word het zo saai… verder wel een mooi simpel plaatje, ik kijk even of ik hem zelf ingekleurd krijg…

met een programma als photoshop is dat echt heel makkelijk te doen. Met de select-tool kun je heel gemakkelijk een vakje selecteren (hij zoekt dan zelf naar de randen, in een plaatje als deze is dat heel gemakkelijk), en vervolgens een kleurtje geven.

Wat een mooie tekst! Waar komt hij uit?

Ik heb het boekje wel maar weet zo niet uit mijn hoofd of er zo’n plaatje instaat, ik dacht haast van wel maar dan moet ik even kijken (maar boekje ligt boven en ik zit beneden met kind aan de borst dus dat wordt ‘straks’ :mrgreen: )

Edit: gevonden en nee er staat niet zo’n plaatje in als jij zoekt. (en aan mijn exemplaar had je zowiezo niet veel gehad qua scan want ding is 33 jaar oud en ooit 'bijgekleurd’met krijtjes door mijn jongere zelf :mrgreen: )

@Tamma wrote:

Wat een mooie tekst! Waar komt hij uit?

http://members.home.nl/janklumper/gedichtenindex.htm

@Emmeken36 wrote:

Ik heb het boekje wel maar weet zo niet uit mijn hoofd of er zo’n plaatje instaat, ik dacht haast van wel maar dan moet ik even kijken (maar boekje ligt boven en ik zit beneden met kind aan de borst dus dat wordt ‘straks’ :mrgreen: )

Edit: gevonden en nee er staat niet zo’n plaatje in als jij zoekt. (en aan mijn exemplaar had je zowiezo niet veel gehad qua scan want ding is 33 jaar oud en ooit 'bijgekleurd’met krijtjes door mijn jongere zelf :mrgreen: )

bedankt voor het kijken!!