Kerstmarkten

Dit jaar wil ik samen met een vriendin even lekker de kerstsfeer opsnuiven op 1 van de kerstmarkten…maar welke is nou ECHT de moeite waard?

Mag nederland en duitsland zijn, dus kom maar op met de ervaringen, de do’s en don’ts, etcetc.

Belgie mag niet? :wink: Want Brussel is echt helemaal geweldig, met een prachtige lichtshow op de Grote markt, heel veel kraampjes, een ijsbaan etc etc. Ik vond het in ieder geval hartstikke leuk!

Wij zijn een paar jaar geleden in keulen geweest, vond die echt ontzettend leuk en gezellig! Zijn7 pleinen wat krampjes staan. Ook 's avonds erg leuk :slight_smile:

Wij hebben inmiddels heel wat kerstmarkten gezien. Keulen, dusseldorf, munster, brussel… en ze zijn allemaal heel anders, maar tot nu toe vond ik ze ook allemaal leuk. Vooral Munster vond ik geslaagd. Een wat kleinere gezellige kerstmarkt, maar de stad is verder ook zo mooi! :inlove:

Als men ergens leuke busdagtochtaanbiedingen tegenkomt houd ik me trouwens aanbevolen… :slight_smile:

Valkenburg (Limburg) is ook leuk, kerstmarkt in de grotten!

wij gaan ook elk jaar naar een kerstmarkt. je moet niet verwachten dat je er iets koopt, maar het de sfeer en het eten en drinken zijn echt :thumbup:

mijn favoriet is ook Keulen. mooie stad, gemoedelijke sfeer en mooie markten verspreid over de stad.

@Jippie wrote:

ik vond hem afgelopen jaar erg tegenvallen terwijl we het jaar ervoor waren en toen was het wel mooi maar de organisatie was veranderd en er werd op verschillende dingen bezuinigd :frowning: (wij hebben afgelopen jaar zelf in de fluweelengrot gestaan en ook de gemeentegrot was minder dan het jaar ervoor)

@Angel & L.O.S wrote:

@Jippie wrote:

ik vond hem afgelopen jaar erg tegenvallen terwijl we het jaar ervoor waren en toen was het wel mooi maar de organisatie was veranderd en er werd op verschillende dingen bezuinigd :frowning: (wij hebben afgelopen jaar zelf in de fluweelengrot gestaan en ook de gemeentegrot was minder dan het jaar ervoor)

ik ben er ook een keer geweest en vond het toen ook erg tegenvallen.

ik vind zelf de kerstmarkt in munster er leuk. wat tierr al schreef, is wat kleiner maar de stad zelf is heel sfeervol en daar door extra leuk.

O, dat is jammer. Het is al een hele poos geleden dat wij naar de kerstmarkt in Valkenburg zijn geweest.

Dat was in 2005, toen was het wel leuk en gezellig!

Vorig jaar ben ik met mijn moeder naar Keulen geweest, heel erg leuk en de winkelstraat is ook heel erg gezellig en s`avonds is er ook van alles te zien en te doen…voor mij echt een aanrader.

Berlijn vind ik ook heel erg leuk, maarja dat is een stuk verder.

wij gaan elk jaar.

nu al 2 keer in keulen geweest erg leuk

2 keer in valkenburg ook erg leuk

1x in luik totaal niets aan

1x parijs. degene die we hadden uitgekozen (la defense) was niets bijzonders

dit jaar gaan we naar berlijn ben zeer benieuwd!

Wij hebben onze keuze gemaakt…we gaan 15 december naar oberhausen…met een busreis…en we hebben er nu al mega veel zin in!!

Iemand anders nog een bezoekje aan een kerstmarkt op de planning staan?!

Ik ga 15 december met mijn moeder naar Brussel.

Erg leuk!

Vorig jaar Valkenburg, maar dat vond ik vreselijk slecht georganiseerd en niet leuk.

Het jaar daarvoor in Keulen geweest. Heel leuk, maar je moet wel weten waar de verschillende markten zijn in de stad.

Dat is trouwens vaken in de duitse steden, dat er meerdere markten zijn. Dus een plattegrond downloaden is niet verkeerd ( Brussel trouwens ook )

Wij willen ook nog steeds één boeken… iemand toevallig nog een leuke busdagtocht gezien?

wij doen waarschijnlijk Dortmund dit jaar.

@meissie wrote:

Wij hebben onze keuze gemaakt…we gaan 15 december naar oberhausen…met een busreis…en we hebben er nu al mega veel zin in!!

Iemand anders nog een bezoekje aan een kerstmarkt op de planning staan?!

:thumbup: Oberhausen is geweldig! Ben daar 5 jaar geleden geweest en zou zo weer willen.

Vorig jaar, via het werk van mijn man, naar Maastricht geweest… hoewel Maastricht echt een prachtige stad is, en supergezellig, vonden we de kerstmarkt erg tegenvallen. De echte kerstsfeer ontbrak eigenlijk… jammer…

Ooooh ik kreeg van de week het boekje in de bus van BBA Tours en was gelijk verkocht!

Ik ga met mijn schoonzusje en mijn zusje sowieso naar Dusseldorf en misschien gaan een vriendin en mijn andere schoonzusje ook nog mee. We gaan dus lekker met de bus. Heb er inmiddels een paar gezien…

Keulen! (Daar kreeg ik de smaak te pakken en die is echt tof).

Brussel, vond ik tegenvallen na Keulen, maar daarna werd het slechter, dus ook een aanrader.

Valkenburg, leuk, maar niet a la Duitsland enzo.

Dordrecht, waardeloos!

Raad wel aan niet in het weekend te gaan, dan loopt je over de hoofden. Wij gaan nu op een dinsdag (schoonzusje werkt in de horeca en heeft amper vrije dagen over, maar dan altijd haar vrije dag).

Maar ik duidelijk Munster onthouden, volgend jaar weer een kerst :wink: