jhaaa 3 kerst kindjes dus!
meid gefeliciteerd met je kleine nichtje :inlove: :inlove: :inlove:
Dat heet hier gewoon 2e kerstdag, maar 't is geen feestdag.
Gefeliciteerd met de kerstbaby’s! :inlove:
@Bietje wrote:
Dat heet hier gewoon 2e kerstdag, maar 't is geen feestdag.
nooit geweten…
Hier heb je gewoon 2 dagen kerst…
Zijn jullie dan ook niet vrij op 2e kerstdag, is het dan geen zondag bij jullie??
gr patricia
@babylover wrote:
@Bietje wrote:Dat heet hier gewoon 2e kerstdag, maar 't is geen feestdag.
nooit geweten…
Zijn jullie dan ook niet vrij op 2e kerstdag, is het dan geen zondag bij jullie??
gr patricia
Klopt.
Mijn vriend was donderdag thuis, gisteren niet.
Ik wil ook 2 dagen kerst! :evil:
Dan zal t wel aan de regio liggen, want vrienden van ons wonen ook in Belgie en die kennen het wel, 2 kerstdagen…ze wenste me gister nog een fijne kerst en hun dagen waren helaas in duigen gevallen aangezien hun jongste van 8 maanden gister net thuis van het ziekenhuis kwam ivm een maag-darm ontsteking :? . Hopenlijk gaat het snel beter met de kleine meid. Dus vandaar dat ik aanneem dat hun het wel kennen, daarnaast zijn beide ook vrij.
In iedergeval iedereen van harte gefeliciteerd met hun kerstkindjes :inlove:
@Bietje wrote:
@babylover wrote:@Bietje wrote:Dat heet hier gewoon 2e kerstdag, maar 't is geen feestdag.
nooit geweten…
gr patricia
Klopt.
Mijn vriend was donderdag thuis, gisteren niet.
Ik wil ook 2 dagen kerst! :evil:
Grappig eigenlijk, dus als je kindje hier in Nederland geboren is op 26 december dan is het voor ons een kerstkindje, maar in Belgie dus niet :lol: Vandaar de verwarring :-*
Ja inderdaad, maar voor de nederlandse baby’s, gefeliciteerd met jullie kerstgeboorte! :lol: :-*
@debbel wrote:
Jaaaaa mijn nichtje Suze :inlove: is een kerstkindje!!! Geboren om 19.37 vanavond :inlove: .
Mooie naam zeg :inlove:
Maar ik blijf er wel bij dat het niet helemaal klopt want J.ezus is op 25 december geboren… dus de echte kerstkindjes zijn die die zijn geboren op die dag, sorry voor de 26 decembertjes!
Viering/herdenking 25 december:
- Kerstfeest (in Nederland: Eerste Kerstdag), traditioneel de viering van de geboorte van J.ezus Christus.
- Verder is 25 december ook de geboortedag van Mithras, Osiris, Adonis en Dionysus.
Viering/herdenking 26 december:
- Nederland: Tweede Kerstdag, nationale vrije dag na het eigenlijke Kerstfeest op 25 december
P.s aan Ruud: waarom mag J.ezus niet worden uitgesproken hier op kok, er komt Jezus … :roll:
Volgens mij is Je.zus niet op 25 december geboren hoor.
@joseetje wrote:
Volgens mij is Je.zus niet op 25 december geboren hoor.
Waarom vier je dan kerstmis?
We vieren wel op die dag dat hij geboren is, maar het is niet zijn werkelijke geboortedatum.
Met Kerstmis wordt door christenen de geboorte van Jezus-Christus gevierd. De evangeliën van Lucas en Matteüs beschrijven de geboorte van Jezus. Vooral Lucas geeft brede aandacht aan de geboorte van Jezus in Bethlehem.
Het kerstfeest wordt in de westers-christelijke wereld gevierd op 25 december, maar in de Oosters-orthodoxe Kerken (zoals de Russisch-orthodoxe Kerk), wordt de Juliaanse kalender gebruikt, zodat het daar twee weken later valt. In veel streken zijn er tevens speciale vieringen op de avond ervoor (kerstavond, middernachtsmis) en/of op de dag erna. In West-Europa wordt 25 december als Eerste Kerstdag en 26 december als Tweede Kerstdag beschouwd.
Bron: Wikipedia
Ik vind ook:
Heel lang is er gespeculeerd over de werkelijke geboortedag van Jezus. Dat was niet alleen in de eerste 600 jaar zo, maar dat is altijd zo gebleven. De laatste jaren zijn er een aantal heel goede onderzoeken geweest naar de geboortedag van Jezus en is inmiddels wel duidelijker hoe het werkelijk in elkaar zit.
Een ding zijn de onderzoekers wel met elkaar eens en dat is; dat de datum van Jezus geboorte in ieder geval niet op 25 december is. Eigenlijk wist men dat al heel vroeg, maar toen speelden er andere belangen mee waar we in het volgende hoofdstuk op terug komen.
Het mag duidelijk zijn dat ook in Israël de winter koud en nat is. Geen enkele herder zou het in dat land in zijn hoofd halen, om midden in de winter, 's nachts met de schapen in het veld te verblijven.
Hoe het wel in elkaar zit, bleek eigenlijk heel goed uit de bijbel zelf te halen:
(en dan komt er een hele beschrijving met gedeelten uit de bijbel)
En tot slot:
Een Australische sterrenkundige heeft met een computermodel de exacte datum berekend waarop de ‘kerstster’ aan de hemel stond, die tijdens de geboorte van Jezus zou zijn verschenen. Astronoom David Reneke simuleerde met een krachtig computerprogramma de sterrenhemel, zoals die er ruim 2000 jaar geleden moet hebben uitgezien boven Jeruzalem.
Bij het bestuderen van die gegevens stuitte hij op een zogenaamde conjunctie van Venus en Jupiter. De planeten stonden zo dicht bij elkaar dat ze waarschijnlijk korte tijd voor een felle lichtstraal zorgden, die vrij plotseling verscheen. De onderzoeker vermoedt dat de drie Wijzen uit het oosten dat licht hebben aangezien voor een ster, die hen uiteindelijk naar de geboorteplaats van Jezus leidde.
Met de stand van de hemellichamen en gegevens uit het Nieuwe Testament berekende Reneke zelfs een exacte datum voor het bijzondere lichtverschijnsel: 17 juni in het jaar 2 voor Christus. De huidige jaartelling zou dus ook niet helemaal kloppen.
jeee is dus je.zus he Ik ga dat niet overal in veranderen
Maar hoe je het ook wend of keert. Kerst is een mooie tijd om geboren te worden, en wij hebben zelfs de derde kerstdag gecreert … mijn verjaardag :mrgreen:
hahaha gefeliciteerd dan maar… :thumbup:
Haha Puk, gefeliciteerd! :-*
Dank jullie! :mrgreen: :thumbup: