Wij versturen zelf al zo’n 4 jaar geen kerstkaarten meer en ik voel me ook niet schuldig als ik ze wel krijg en niet beantwoord, maar nu krijgen mijn kinderen (peuterspeelzaal en groep 2) kerstkaarten van klasgenootjes/vriend(innet)jes. Wat moet ik daar nu mee?
Aan de ene kant wil ik daar niet aan beginnen, aan de andere kant weet ik dat mijn kind het heel interessant vindt dat ie een kaart van huppeldepup heeft gehad dus wil ik de afzender ook dat plezier doen. Ik heb al geprobeerd om mijn kinderen aan de zelfgemaakte kerstkaarten te zetten, maar als die knutseldoos op tafel staat, gaan ze andere dingen (grotere dingen) knutselen…
kinderen vinden het idd leuk om dat ook mee te doen
om te voorkomen dat ze grotete knutsels gaan maken, kan je van die blanco kaarten halen
dan zitten ze al aan het formaat vast.
inderdaad blanco kaarten (69 cent voor 10 stuks bij zeeman) en dan laten tekenen of stickers plakken ofzo…
ik heb daphne en myrna er vandaag ook wat laten maken voor de opa’s en oma’s…
je kan er ook een kleine kleurplaat op printen of eerst kleuren en dan erop plakken…wat glitters erom heen of glitterlijm
Ik heb ook een hekel aan standaard kerstkaarten.
Dus maak ik met Milou Engeltjes voor in de kerstboom, kan ze daar mooi haar naam en kerstwens op schrijven.
is echt simpel, cirkel tekenen, volgens voorbeeld uitknippen, invouwen, klaar!
Ik ben toch overstag gegaan en vandaag zijn we aan het knutselen (lees stickers plakken en tekenen) met kaarten. Ik had nog tekenpapier, dat als je dubbel vouwt, precies de grote van een envelop heeft, net een echte kaart dus. Ik ging wel voor de zelfgemaakte, ook al zijn de kaarten die mijn kids hebben gekregen dat niet, want dat vind ik meer bij een kind passen.
Bedankt voor de reakties en tips!
Bij daphne in de klas waren vanmorgen ook ineens kinderen in de klas kaarten aan het uitdelen…alleen aan de eigen vriendjes, toen zaten de andere kindjes er een beetje sneu bij vond ik, want ze zaten al in de kring…
daphne heeft ook 2 kaarten gekregen van 2 van haar vriendjes, nu wil daphne ook kaarten uitdelen natuurlijk, gaan we morgen even wat goedkope kaartjes halen bij zeeman ofzo…vind het wel best haha
Persoonlijk vind ik het onzinnig en raar dat ze op school kerstkaarten uitdelen en Myrthe mag dat van mij dus niet. Ze mag van mij wel een (zelfgemaakt) kerstkaartje geven aan vriendjes, maar dan doen we die door de brievenbus of op de post. Want in de klas vind ik dat zo sneu! Sommige kindjes krijgen niets. Nu heeft Myrthe zelf al wel kaartjes gekregen, maar andere kindjes niet. Lijkt me niet goed voor het zelfvertrouwen. Ik vind dat scholen hier best iets mee kunnen doen, de kinderen kunnen elkaar toch ook een goede kerst wensen, op het kerstfeest van school bijvoorbeeld? En als ze dan toch zonodig een kaartje willen geven, gooi 'm dan door de brievenbus.
Bij Karlijn in de klas is tijdens de eerste kennismakingsavond afgesproken dat kerstkaartjes niet in de klas uitgedeeld mogen worden maar buiten de hekken van de school (en dan nog het liefst gewoon in de brievenbus of afgeven bij de vriendjes en vriendinnetjes thuis), juist omdat er dan geen kindjes teleurgesteld worden omdat ze geen kaartje krijgen. Op zich een goed plan ware het niet dat dit in de andere klassen niet geldt :wall:
Ik ben dus met Karlijn op de fiets kerstkaartjes rond gaan brengen en de moeders van haar klasgenootjes ook maar de kinderen uit de andere klassen(nog 2 klassen groep 1/2 en groep 3,4,5 en 6) delen ze dus gewoon in de klas of op het schoolplein uit en dat snappen onze kinderen dan ook weer niet. Volgend jaar toch maar even iets anders afspreken want op deze manier werkt het ook niet. Het leek in september zo’n goed idee :mrgreen: :think:
toevallig dat ik nog een pak van 20 kaarten terugvond, we hebben toen voor iedereen een kaartje geschreven…ik zou ze anders toch niet meer gebruiken, dus het kwam mooi uit zo…
volgend jaar doen we het denk niet meer…
Hier was het dus ook het geval,ik vind het echt een beetje onzin en heb er ook niet aan mee gedaan,amy had dus ook niet echt het benul waarom die kinderen kaarten aan haar gaven.Zodra ze wel weet waarom het is en ze er zelf naar vraagt denk ik er mischien anders over maar ik vind het nu d grootste kolder.
ach ik maak me er niet zo druk om , ik had nog kaarten over en die mocht hij van mij best aan zijn klasgenootjes geven hoor(ik vond het vroeger ook erg leuk als ik kaartjes kreeg, dus dat geld nu net zo goed voor sil)
dus wij gaan lekker go with the flow!