Kerstidioot met dilemma.

Zo noemen ze me hier :mrgreen:

Het is ook wel waar, ik loop warm voor alle gezelligheid en sfeer rond kerst.

Anyway, we hebben dit jaar ons huis verbouwd en ik heb het plan opgevat om 2 kerstbomen op te zetten. Nu is de eerste geen probleem, dat is een gekregen “echt nep” exemplaar. Die moet in de keuken komen.

In de woonkamer komt een echt geval.

Nu heb ik de hulp nodig van jullie huisstylisten :lol:

Nu heb ik vorig jaar een hoop paars ballen e.d gekocht en dit jaar is daar door dochterlief nog een 110 tal ballen bijkgekocht. Die wil dus absoluut een roze/paarse combi van gemaakt worden. Prima.

Nu heb ik in de woonkamer vaak rood met goud. Gewoon omdat ik dat mooi vind.

Maar nu hebben mijn man en ik een discussie, moet ik nu de woonkamer rood/goud doen en de keuken roze/paars? De kleuren matchen voor geen meter. Ik heb oo genoeg roze/paars om 2 bomen mee te kunnen versieren.

Wat zouden jullie doen? Lekker belangrijke vraag op deze vrijdagavond :mrgreen:

Eventueel heb ik wel een foto van de ruimtes.

zelf zou ik voor 1 kleur in beide ruimtes ga…

Hou zelf met dat soort dingen wel van eenheid :lol:

Aan de andere kant… mijn broer en zijn vriendin hadden ooit split level woning en hadden beneden wit/zilver en boven paars/zilver… was wel erg mooi. Maar ja, daar kwam het zilver natuurlijk op beide plekken terug.

Nee ik zeg: beide ruimtes hetzelfde als je daar genoeg van hebt :thumbup:

Wat een heerlijk onderwerp :inlove: :lol: .

Als je genoeg hebt zou ik inderdaad ook voor allebei roze/paars gaan. Geeft rust (eenheid) en ik ben dol op roze :mrgreen:

Ik zou het lekker allebei anders doen.

Hoe meer bling, glitter en foute kleuren met kerst, hoe beter! :thumbup:

Ik zou het lekker allemaal door elkaar gooien en er kleurrijke bomen van maken :slight_smile:

ja een echte hoerenboom :mrgreen:

Sorry mijn benaming voor een boom met alle foute kleuren van de wereld bij elkaar :wink:

Het kinderboompje bij ons is dus zo’n hoerenboompje met zelfs gekleurde lampjes :thumbdown: :shifty:

De grote boom is alleen zilver, wit en paar doorzichtige glazen ballen met wit of zilver motief erop.

:lol:

wij hebben ook een hoerenboom. :lol:

Zelfs met gekleurde lichtjes, die we per ongeluk hebben gekocht ipv gewone lichtjes :roll:

Ook makkelijk als de kleuren van de ballen weer es veranderen in de winkels,

je hangt er gewoon een andere kleur in…

Maarruh… ik denk dat alles kan, wat je maar leuk vindt. Sch*t aan wat het volgens

de bladen/hippe trends moet zijn…

Ik zou in beide ruimtes dezelfde kleur doen.

In beide ruimtes dezelfde kleur. Ik vind een hoerenboom alleen leuk als hij superfout is, maar als je twee bomen hebt zou ik toch voor de eenheid binnen het interieur gaan.

Aan mij heb je niet heel veel want ik vind gekleurde ballen sowieso niet mooi.

Als ik met deze opties zou mogen kiezen, zou ik in de woonkamer alleen voor goud gaan (dus zonder rood) en de keuken zoals je kind het wil.

Hier ook alle kleuren in de boom.

Alle jaren hadden we ook gekleurde lampjes erin, prachtig!

Afgelopen jaar een keertje alleen witte lampjes maar wel met gekleurde ballen erin, dat was ook mooi.

Dus misschien ook wat meer variëren dan alleen goud en rood?

Tja, ik houd ook van alle kleuren/figuren kerstboom. Zo’n gestijlde vind ik …uhm…saai…Hier altijd een boom met héle oude ballen, met ieder jaar een paar nieuwe erbij. KLeurlampjes doe ik overigens niet meer :mrgreen: .

Succes met de keuze!

oh geweldig… onze boom heeft een naam :lol: “hoerenboom”

Laat de hoeren het maar niet horen :lol:

Ik geniet al jaren van mijn boom die vol is van van alles…

goud, kleur, zilver, helder glas, vogels, veren, ballen, riet… papier, kitsch… you name it, alles wat een oogje heeft of een touwtje, wij in huis hebben en in de boom kan gaat er in… en hoe voller, hoe beter.

Dus ik ben de gruwel voor elke kersttrend, ik heb er maling aan en haal uit die trend alleen de items die ik DAN nog leuk vind en heel belangrijk… nog plek voor heb in de boom… :lol:

toch blij dat ik een nieuw woord aan het kok woordenboek heb kunnen toevoegen :stuck_out_tongue:

Zou het ooit de Dikke van Dalen gaan halen?!!?!

Overigens… dat ik zelf dus helemaaaaal niks heb met kleur etc… wil niet zeggen dat wij een enorm gestylde boom hebben ofzo.

Ik hou gewoon van relatief simpel… wit, zilver, glas… maar zijn wel allemaal verschillende soorten ballen in die kleuren door elkaar. Onze kinderen mogen ook elk jaar een nieuwe uitzoeken voor erbij. En daarmee verdwijnt er elk jaar wat basis/simpel/glads uit de boom omdat er gewoon geen plaats meer voor is.

De kids hebben allemaal een eigen vogeltje, ik heb een vogeltje van vroeger en ooit als mijn moeder niet meer aan kerstbomen doet… krijg ik het inmiddels bijna 90 jaar oude vogeltje dat ooit van mijn opa is geweest. Komt bij een beetje stylist echt niet door de keuring, maar juist die dingen maken het voor mij een mooie boom.

Net als het zivleren ‘badeendje’ dat onze oudste zijn 1e kerst heeft gekregen van opa&oma :thumbup:

Kleur en ‘hoeren’ items gaan in de kinderboom en de grote boom is dus ‘gewoon’ heel simpel zilver,wit, glas, met liefde volgehangen.

oh geweldig… onze boom heeft een naam “hoerenboom”

ik vind dat een familie boom :mrgreen:

wij hebben er ook altijd zo 1, lekker vol met van alles en nog wat wat de kinders zelf maken en wat we zo her en der bij elkaar gesprokkeld hebben :smiley:

Wij hebben ook een boom met alle kleuren, alleen wel witte lichtjes.

Ik zou dus ook alles mengen en beide bomen een mengelmoes geven, als je dat niet mooi vind zou ik alles rose/paars doen en niet 2 verschillende bomen.