kerstfilms

Vanavond weer de eerste kerstfilm aan het kijken.

Ik ben altijd zo enorm dol op kerstfilms en kan er dus een heel jaar naar uitkijken :inlove: trouwens, ik vind dat rond de kersttijd altijd een hoop mooie films komen :slight_smile:

jullie nog tips voor een leuke film die erop komt?

Ja morgen op rtl 5 love actually.

Zo’n leuke film, maar ik ben dan ook gek op dit soort films en hij is Brits ipv zo’n Amerikaanse hollywood kerstfilm.

Overmorgen Juno ook op rtl5, ken deze film niet maar zag een voorstukje.

Gaat over 2 tieners die zwanger raken en het kindje laten adopteren.

Juno is toch alleen zwanger?

Raar kind trouwens Juno, ,maar wel een leuke film om te kijken.

Hihi ik zit er al een tijdje weer in. Kindlief is helemaal weg van de kerstvarianten van Mickey, Pooh en ook de scrooged versie met Dagobert. :inlove: Nu het echt dichterbij komt en hij helemaal into liedjes is zijn we oh denneboom etc aan het oefenen. Moet nog een heleboel liedjes voor de kerst opzoeken op internet want ik ken er dus niet veel meer. :silenced:

@Rhiannon wrote:

Hihi ik zit er al een tijdje weer in. Kindlief is helemaal weg van de kerstvarianten van Mickey, Pooh en ook de scrooged versie met Dagobert. :inlove: Nu het echt dichterbij komt en hij helemaal into liedjes is zijn we oh denneboom etc aan het oefenen. Moet nog een heleboel liedjes voor de kerst opzoeken op internet want ik ken er dus niet veel meer. :silenced:

sophie keek ook al een hoop kertfilms op dvd, maar dit was de eerste die ik zag die op tv kwam :slight_smile:

weet niet of je manneke dora leuk vind, maar dora’s grote kerstavontuur is hier het hele jaar door in trek :slight_smile:

net als benji’s kerst

@Mutsie86 wrote:

hoezo raar kind??

ellen… welke film heb je gezien?

@Pitje27 wrote:

@Mutsie86 wrote:

hoezo raar kind??

ellen… welke film heb je gezien?

Nee inderdaad geen kerstfilm, misschien een kersgedachte?

Maar de doelgroep hier zou het misschien wel aanspreken.

Ik heb gister een vreselijk film van Tim Allen zitten kijken, half hoor ik zat meer naar m’n computerbeeldscherm te kijken.

Echt leuke kerstfilms, ik ga eens op zoek, want ik weet er wel een paar maar de titels niet.

Juno is een leuke film! Vond ik.

Juno raakt zwanger, en laat haar kindje adopteren, eerst door man en vrouw, maar die man gaat uit eindelijk nog VOOR kindje geboren word weg, en dan adopteert de vrouw het kindje alleen.

Gister een film gezien over een man en vrouw die geen kerst (willen) vieren omdat hun dochter in het buitenland zit, niks voorbereid, Cruise geboekt, horen ze op kerstdag dat hun dochter (met aanhang) naar huis komt, alles moet geregeld worden want dochter verwacht wel Frosty op het dak, kerstboom in huis en het jaarlijkse feest die haar moeder altijd geeft, buren waren boos omdat Frosty in de kelder bleef, huis niet werd versierd,maar nu dochter thuis komt, ontdooien ze, en helpen om alles snel in paar uurtjes op te zetten voor de dochter.

Vond hem niet zo leuk als ik had verwacht, vooral omdat de man een kerstboom leent van de buurman, en hij niks kapot mag maken omdat zijn vrouw dat zou ontdekken, maar er ging een bal kapot met ‘’ Baby’s first Christmas’’, en je achteraf niks meer ziet van dat ze de boom terug moeten brengen en die bal kapot is…

Vanavond komen ook wat films:

Love actually

RTL 5, 20:30 uur

Snow dogs

SBS 6, 20:30u

En nog 2.

@Pitje27 wrote:

@Mutsie86 wrote:

hoezo raar kind??

Ik vond haar ook niet raar, dus ik vraag mij af waarom jij dat wel vond?
:)

Hier is Scrooge uit 1970 de ultieme kerstfilm. Die komt vaak op BBC

@mamma van sharondenise wrote:

Ja morgen op rtl 5 love actually.

Zo’n leuke film, maar ik ben dan ook gek op dit soort films en hij is Brits ipv zo’n Amerikaanse hollywood kerstfilm.

Overmorgen Juno ook op rtl5, ken deze film niet maar zag een voorstukje.

Gaat over 2 tieners die zwanger raken en het kindje laten adopteren.

juno: staat genoteerd :slight_smile:

love actually heb ik ook al geprogrameerd :slight_smile:

pitje: gister (vertaald) kerstmis met de kranks gezien. De film die sweet-love beschrijft.

alleen beetje jammer dat ik hem vorig jaar ook al gezien had :slight_smile: vind dat bij sommige kerstfilms niet erg, maar soms dus wel…

zo moet ik kerstavond de nacht werken. Ook niet erg, want dan komen er altijd veel leuke films op :inlove:

Hier een klein lijstje met kerstfilms die ik erg leuk vond.

Het leuke is dat ik er nu een heel aantal met Sharon kan gaan bekijken, is toch weer heel anders dan herbeleef je je igen kind zijn weer een beetje :inlove: :mrgreen:

Elf

Home Alone 1 & 2

Nightmare Before Christmas (meesterlijk poppenanimatie van Tim Burton, deze moet iedereen gezien hebben, vind ik.))

Muppet Christmas Carol

Love Actually

Polar express

Miracle on 34th Street

Gremlins

Fred Claus

A Christmas Carol in iedere uitvoering, maar de laatste animatiefilm met Jim Carry was best aardig, anders de film van eind '90

Narnia alle 3 de delen uitermate geschikt voor kerst, net als

Harry Potter en

The lord of the rings

Family man met Nicolas Cage, geen echte kerstfilm, maar wel een mooi film op een koude winteravond onder een dekentje tegen je lief aan.

Zo dit zijn er voorlopig wel genoeg :wink:

Er zijn nog veeeel meer films dus roept u maar.

De film die gister op tv was met Tim Allen is Christmas with the Kranks (skipping christmas), naar een boek van John Grisham.

Ik vind zelf het boek (dat in het nederlands zomerzon heet) nog véél leuker stiekem, ik lees het élk jaar voor de kerst wel een keer. :oops:

@mamy wrote:

De film die gister op tv was met Tim Allen is Christmas with the Kranks (skipping christmas), naar een boek van John Grisham.

Ik vind zelf het boek (dat in het nederlands zomerzon heet) nog véél leuker stiekem, ik lees het élk jaar voor de kerst wel een keer. :oops:

wij hebben alle boeken van john grisham, maar kon de link nie leggen tussen zomerzon en de film… mis tijd voor herhaling van het boek :think: :mrgreen:

films die ik graag met of rond de kerst zie:

It’s à wonderful life, oude film met James Stewart

Christmas carol, liefst een oude versie

Love actually

Die hard

@knipoogje1983 wrote:

@mamy wrote:

wij hebben alle boeken van john grisham, maar kon de link nie leggen tussen zomerzon en de film… mis tijd voor herhaling van het boek :think: :mrgreen:

Zou ik dan even doen, het is echt het verhaal van norah en luther krank :mrgreen:

O, heerlijk die kerstfilms! Ik neem ook van alles op. Mijn man werkt kerstavond en 1ste kerstdag gaat hij begin van de middag een dienst in en komt hij begin van de middag 2de kerstdag pas thuis :cry:. Ik ben dan een groot deel alleen met Noortje thuis, dus dan heb een heerlijke voorraad films om uit te kiezen!

Ik houd van wat minder populaire films rondom kerst:

A Golden Christmas

The Christmas Card

Eloise at Christmas time

A Christmas Angel

A boyfriend for Christmas

heb nu juno op staan en ben confessions of a shopaholic aan het opnemen, maar denk dat ik die leuker had gevonden om te kijken…

vind juno idd ook wel een beetje een raar kind… hoe ze reageert… tot nu toe dan…

@Madre wrote:

@Pitje27 wrote:
@Mutsie86 wrote:

hoezo raar kind??

Ik vond haar ook niet raar, dus ik vraag mij af waarom jij dat wel vond?
:)

Hier is Scrooge uit 1970 de ultieme kerstfilm. Die komt vaak op BBC

Hoe ze doet, hoe ze praat, wat ze praat gewoon alles. Maar heb de film al een paar keer gezien, dus dat hoort gewoon bij Juno 8)