kerstengel

Onze zoon van bijna 6 is dit jaar kerstengel in de kerkviering van school.

Ik zoek tips om hem er leuk uit te laten zien.

Wie heeft de gouden tip?

Thanks.

natas

Doen ze dat niet vanuit school dan de aankleding van de kerstengel?

:think:

Ik zou iets met een wit pakje, bloes en broek in het wit misschien?

En dan kijken of je zo’n ding kan vinden bij een feestwinkel, zo’n kring wat de engelen boven hun hoofd dragen. :inlove:

En misschien vleugels op de rug?

Ik denk maar even mee he? :mrgreen:

Ben je een beetje handig met naald en draad?

met een groot wit laken kom je al een heel eind.

Vouw hem dubbel en knip een gat waar het hoofd door heen moet.

Zorg wel dat het laken laag tot aan de grond blijft hangen.

Dan hoef je enkel nog de mouwen bijelkaar vast te sticken en dan is de jurk klaar.

Vleugels en aureool :angel: kan je bij de feestwinkel kopen.

succes!

Mijn moeder heeft me destijds ook getraumatiseerd met zo’n pak :x … destijds kon ik er alleen maar om krijsen en nu denk ik “hemel… hoe kreeg ze het voor elkaar zoiets te maken?”.

Ze heeft ook met een laken een soort wijde jurk gemaakt en gepimpt met van die zilveren slingers voor in de kerstboom. Daar heeft ze ook een soort van aureool van gemaakt (van de slinger) en de vleugels heeft ze ook zelf gefabriceerd van vitrage of gaas met ijzerdraad en slinger er om heen.

Moet zeggen dat hwet resultaat superlief was als je dat gefrustreerde hoofd van mij weg dacht :inlove: .

helaas ben ik helemaal niet handig met naald en draad. voordat ik er een draad in heb, ben ik al 3 x naar de EHBO doos gemoeten :mrgreen:

Maar bedankt voor de tips: dit is het geworden

witte legging+ korte broek erover (die hadden we beide nog liggen!), wit shirt met lange mouwen en daarover een creme overhemd van papa. Helemaal wit staat hem echt heel zielig, dus dit staat gelijk een stuk mooier. Daarbij zilveren vleugels a 3,oo euri van de feestwinkel en hij is er klaar voor.

Bedankt.

gr. Natas