Kerstdiner, tips gevraagd !

Hoi hoi,



Ik heb even wat tips nodig mbt het kerstdiner.

Ik kan best koken (heb tenminste nog nooit klachten van m’n lief gehad 8) ). Maar nu heb ik 1 probleem.

Met kerst komt m’n schoonzus met haar gezin altijd bij ons eten en haar man en kids zijn vre-se-lijk wat betreft eten.

Vorig jaar had ik, om het maar zo gewoon mogelijk te houden, een doodordinaire rollade gemaakt, lekker mals en viel lekker uitelkaar. Nou, ze hebben er amper van gegeten ! :evil:

Ik heb ook geen zin om zelf maar frietjes te gaan maken omdat zij zo’n zeikers zijn. Is voor ons ook het kerstdiner. Wat zou nu iets zijn wat iedereen eet ?



Laatst hebben ze op een verjaardag bij ons pilav gegeten en dat lustte dochterlief weer niet, want d’r zat kip in ! :roll:

En gourmetten oid kan ook niet want ze ‘kunnen’ niet te lang blijven en er moeten ook nog cadeautjes uitgepakt worden.



Hmmmm :think: , als ik 't zo opschrijf heb ik er geloof ik helemaal geen zin in !



Iig alvast bedankt voor het meedenken !! :-*

Laat ze dan maar zelf eten meenemen, zorg jij voor de drankjes. Of ze komen gewoon niet…

Je kan een koud buffet maken.

Salade, stokbrood met dingetjes erbij.

Kerstbrood, lekkere broodjes.

Mischien een soepje?

Ik zou ook zoiets doen als Joseetje zegt, succes…!

Gewoon maken waar jij/ jullie als gezin zin in hebben wat je super lijkt en eten ze amper is dat hun probleem, dan houd je dat gewoon in je achterhoofd om jezelf niet teleur te stellen en gewoon genieten van je kookkunsten!!!

Gewoon even vragen wat ze echt niet lusten en daar 6 gangen omheen flansen. :wink:

pfff, dat zijn wel erg moeilijke gasten :?



ik zou niet op zoek gaan naar iets wat iedereen lekker vindt. dan doe jij zo je best en vinden ze het weer niet lekker gekruid ofzo.



inderdaad wat Joseetje zegt wat verschillende gerechtjes op tafel zetten?

kan een (koud) buffet zijn maar ook frietjes of aardappelkroketjes voor de kinderen, met vlees of vis wat je zelf lekker en leuk vindt voor kerst en wat verschillende groenten, appelmoes.

met ijs of iets van chocolade na, dan moet het toch goed zijn?



maak het jezelf niet te moeilijk hoor, en kinderen hoeven toch ook niet alles te eten?

anders een indische rijsttafel bestellen ofzo? lekker makkelijk en wat ze niet lusten ,eten jullie toch gewoon zelf op! :mrgreen:

of toch die buffet, is ook heel makkelijk…

Hoi



ik begijp dat het een hele lastige klus is :?



Ik zou je schoonzus bellen en vragen wat de kids echt niet lusten, en wat ze evt, juist heel lekker vinden.

Misschien kan je der eens mee in gesprek gaan dat je graag wil koken dat iedereen het lust misschien heeft ze wel goede ideeen ?



In ieder geval succes met kerstdinee

Klinkt goed Joseetje.



Het probleem zijn niet alleen de kids helaas, m’n zwager is de grote zeur en de kids doen hem eigenlijk alleen maar na ! :roll:



En dingen bespreekbaar maken is niet echt m’n schoonzus haar beste kant. Als je zoiets aankaart wordt dat meteen heel negatief ervaren. (erg licht geraakt typje zullen we maar zeggen :shifty: )



Elisaatje, wat jij opnoemt, frietjes of aardappelkroketjes voor de kinderen, met vlees of vis … , dat was het menu vorig jaar en daar zaten ze al in te pikken.



En vantevoren al bedenken dat ze toch wel weer wat te zeuren hebben … tja dat doen we ondertussen al jaren. :lol:



Maar dat buffet vind ik wel een goed idee !

Ooohh, het zou iets voor mij zijn zulke mensen :twisted:

ze komen toch bij jullie eten? je doet je best om rekening te houden met wat ze lekker vinden maar als ze het perse zoals thuis willen hebben, moeten ze maar zelf koken hoor…



anyway, een buffet lijkt me dan inderdaad een goede oplossing. kan met warme en koude dingen, wat stokbrood erbij etc.

heb je eigenlijk nog het idee van gourmetten (in de zin van verschillende dingetjes) maar het eten hoeft niet ‘lang’ te duren en je kunt hapjes eten tussen het uitpakken van cadeautjes door. en wat ze niet lekker vinden dat scheppen ze gewoon niet op. krijg je ook niet dat mensen een vol bord laten staan.

Wat een lastige gasten zeg!

En wat goed dat je nog tijd en zin hebt om er wat leuks van te maken (ik zou desnoods denken, patat & kroketten halen, en dan de andere kerstdag zelf iets feestelijks ervan maken zonder zeurende tafelgenoten - dus complimenten voor je positieve instelling)



Ik heb zelf nog altijd veel succes met mijn taco’s/burritos buffet (kijk eens bij deze link voor beschrijving: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=42051&highlight= )

Ideaal omdat iedereen gewoon zelf naar eigen smaak de taco’s/burritos kan vullen, en voor kinderen lijkt het eigenlijk net chips met wat extra’s erbij… moet zelfs met jouw schoonfamilie toch lukken?

Succes.

Goh, klinkt als mijn schoonzus, daar kan je ook niets normaals aan vragen zonder dat ze het negatief ziet of zich aangevallen voelt.



Waarom gaan jullie niet gewoon bij hun eten. Kan ze lekker zelf koken wat haar man en kids en waarschijnlijk jullie dus ook lusten.

Effe offtoppic: Irry-me ik dacht echt dat ik een vliegje op mijn scherm had! Ik zat em al bijna te meppen, maar ik dacht hij is ziek, blijft dezelfde rondjes lopen :roll: :shock:

Wat een aparte grappige avatar.



Enne kerstdiner, tja dan zou ik ook voor een koud-buffet gaan kiezen offeh…gourmetten?



Liefs,

Moon

Vragen aan de mensen zelf of ze suggesties hebben?

Verschillende hapjes lijken me inderdaad een goed idee.

Ideetjes:

  • Pannenkoeken smeren met stroop en rolletjes van maken met een prikkertje erin.
  • Gevulde eieren
  • Korstjes van de witte boterhammen afsnijden en smeerworstrolletjes maken.
  • Huzarensalade
  • Witte vis met rauwe ham
  • Runderreepjes met zoetzure saus
  • Bladerdeeg met kip er in
  • Mini knakworstjes en stukjes hamburger/mini frikandellen en mini aardappelkroketjes aan een spiesje
  • fruitspies



    enzovoorts…