kerstdiner met peuter/dreumes

Wij gaan 1e kerstdag uit eten met de familie en zijn 2e kerstdag thuis.

Nu ben ik aan het bedenken wat we die dag gaan eten, heeft iemand nog ideetjes?



De jongens vinden het erg gezellig om samen te eten, maar het moet niet te lang duren :wink: . Gourmetten lijkt me dus niet zo’n goed plan.

Thomas is allergisch voor kippenei en vis, maar eet verder alles.

ik zou voor de kinderen gewoon iets lekkers maken waar ze gek op zijn. Patatjes of pizza ofzo. Eten zij dat lekker en daarna een filmpje aan gooien.

Of wat wij ook wel eens doen is eten als de kinderen op bed liggen, misschien minder gezellig voor ze, maar dan kunnen de volwassenen wel gewoon door eten :wink:



Ze zijn vaak ook al moe na 1e kerstdag, tenminste die van mij wel als we dan uiteten zijn geweest.

wij doen dan eten wat ze lekker vinden, soms in een ander jasje, eventueel aangevuld met wat apartere dingen voor onszelf.



Ipv patatjes van die ‘foute’ aardappelkroketjes in de vorm van een ster of een kerstboom ofzo :thumbup: dat soort dingetjes.

Voor onszelf wel lekkere groente, net even anders bereid. Willen ze ook dan is er genoeg, willen ze niet… dan niet. Gaat om de gezelligheid.

Hier zijn ze 2 en 5 en we gaan gewoon “samen” koken. Het maakt niet zoveel uit wat we uiteindelijk eten, maar om de gezelligheid en het samen doen.



Samen in de keuken wat in elkaar flansen, de tafel gezellig dekken en dan met lekker oppeuzelen.

ik heb voor n nog nooit iets apart gemaakt met kerst in al die jaren :think: hoewel, vorig jaar waren we eerste kerstdag thuis, en toen heb ik speciaal voor hem een diner gemaakt dat vooral om de aankleding ging; had een siliconen bakvorm gekocht met 6 kerstfiguren en die gevuld met een aardappel-spinazie-mengsel, een ei-kaas-room-mengsel, en nr 3 kan ik me even niet meer herinneren. En als toetje zo’n sneeuwpoppetje. Qua smaak allemaal niet zo bijzonder, maar het zag er voor een kleuter wel erg feestelijk en aantrekkelijk uit.

Maar als ik voor mijn familie kook, dan eet hij gewoon mee met wat de rest eet. (al had ik mss wel wat meer aanpassingen gedaan als hij niet het enige kind was…niet voor de noodzaak, want die zie ik niet, maar voor de leuk).

Bedankt allemaal!



Ik denk dat we kiezen tussen;

eerst de kindjes eten en wij later als ze in bed liggen (gewoon lekker warm! eten, beetje kletsen, zonder dat we steeds met de kids bezig zijn :thumbup: )

of

verschillende lekkere dingen op tafel (zoals die foute kerstboompjes :wink: ) en smullen maar!



We denken er nog even over na…

@Sophia wrote:

of

verschillende lekkere dingen op tafel (zoals die foute kerstboompjes :wink: ) en smullen maar!



We denken er nog even over na…




dat hebben we vorig jaar met mijn ouders gedaan… was een groot succes :thumbup:

Allemaal verschillende soorten hapjes, met voor groot en klein, vega en vleeseter wat wils. Chocofondue als toetje gedaan :drool:



Was eens heel wat anders als een ‘echt diner’ maar wel ontzettend gezellig. En onze jongens konden heerlijk heen en weer scharrelen tussen de volwassenen en vermaakten zich opperbest.



Heb zitten denken om dat hier dit jaar ook 1 avond te doen omdat we beide avonden thuis zijn met het gezin. Allemaal kleine dingetjes op de etagere uitstallen.