:oops: :oops: ik weet ik ben te vroeg hiermee, ben zelf altijd van eerst de sint en dan pas kerst maar goed.
Zit in de OR van school en ben dus als coordinator voor de kerst benoemd nou hebben we maandag ons eerste overleg hierover en dan moeten we bepalen in welk jasje we het dit jaar weer steken.
Ben dus benieuwd of jullie ook ideetjes hebben over hoe kerst te vieren met een hele school.
En hoe ze het bij jullie op school doen.
Hier altijd een kerstdiner.
De hele school gaat direct na SK in kerstsfeer. Elke klas een boom, die de kinderen dan optuigen. We hebben ook eens wensbomen gehad, 1 voor onderbouw, 1 voor middenbouw, 1 voor bovenbouw. Ze stonden in de hal, en de kids kregen een briefje waar ze een wens op mochten schrijven, en die hingen ze dan in de boom.
Vlak voor de vakantie eten alle kinderen 's avonds op school. Er hangen lijsten bij de klassen met gerechten en bv servetten, tafelkleden, drinken etc. waar je als ouders op in kunt tekenen. Zo verzorgt elk gezin een onderdeel van de kerstmaaltijd.
Op de avond zelf staan er vuurkorven buiten, worden er door ouders of een koor kerstliederen gezongen, en in de klassen doen de kinderen voordrachtjes, toneelstukjes of worden ze voorgelezen door de juf. Ook komt de kerstman in alle klassen.
Het is altijd een super avond, met mooie kleding en een warmne kerstsfeer!
Succes met alle voorbereidingen. Ik heb het vorig jaar gedaan, en vond het veeeeeeeel werk :mrgreen:
ik werk op een openbare school, dus kerst wordt gevierd als lichtfeest en niet als christelijk feest. Hier gaan we 's ochtends altijd samen ontbijten in de klas. De tafels in een carrevorm, mooie placemats, kaarsje op de tafel en gezellig samen eten.
Daarna worden er leuke dingen gedaan in elke klas en later op de ochtend is er een voorstelling/toneelstuk van een klas waar de andere klassen naar gaan kijken.
een keer in de vier jaar hebben we een kerstmarkt. Elke klas maakt dan iets om te verkopen (bijv. hangers voor in de kerstboom, kerststukjes, lekker eten/drinken) en dat wordt allemaal verkocht. De opbrengst gaat dan naar een goed doel. Verder kun je dan allemaal spelletjes doen, is er een kinderkoor, een “restaurant”, kun je met de kerstman op de foto enz. enz.
Die markt is echt ontzettend leuk maar heel veel werk.
Het ontbijt is een stuk minder werk, maar toch ook erg sfeervol.
een levende kerststal op et plein!! was bi ons zeeeer geslaagd!!
eerst van tevoren hadden de kinderen in de klas kerstfeest, in tussentijd was er voor ouders gluwijn of hoe dat ook heet en kerststerren enzo…
daarna zingen op het plein met daarbij d elevende kerststal!! t was erg gezellig…