Kerst met Linus!!

@Elka wrote:

Er is ook een andere serie van Linus, wisten jullie dat? Die speelt in de zomer. OOk zo leuk!

Ja, die hebben wij ook al jaren in de kast staan :smiley: Ze zijn daar allemaal wel nog een stuk jonger!

Wij hebben de DVD’s maar toch is live op tv zien leuker!

En voor ons in Nederland is het natuurlijk erg vroeg. Maar in Noorwegen enz. begint de kerstperiode gewoon op 1 december!

De andere (1e) serie van Linus hebben we ook in de kast staan!

Zo jammer dat er niet meer van is!

De kids willen wel een papa ala Marvin haha, mama wil dat iets minder (al die flauwe grapjes), ik wil het haar van mama Agnetha!

Het kerstritueel van het jaar - Linus. Het wordt denk ik de vierde keer voor ons. En dat liedje - ik krijg al tranen als ik er aan denk.

Ik geloof dat ik het veel leuker vind dan mijn kinderen. Ze willen het gewoon niet zien, gaan liever spelen… :wall: Ben benieuwd of het aantrekt als sinterklaas weer ff achter de rug is.

Ze hebben er hier 's ochtends ook niet zo’n zin in.

Ik zet hem dan maar 's middags aan, lekker even kijken terwijl ze al wat moe worden en trek krijgen :inlove: .

@Anneke wrote:

Robin is het al ontgroeid, Lucas weet ik niet, maar ik vind het wel leuk. :lol:

Hoe kan dat nou?

Sharon blijft het jaar na jaar een leuke serie vinden, of zou het een meisjesding zijn?

@Marite wrote:
De kids willen wel een papa ala Marvin haha, mama wil dat iets minder (al die flauwe grapjes), ik wil het haar van mama Agnetha!

Ik wil ook dat haar, zo mooi :inlove: Zij is trouwens ook gewoon een hele mooie vrouw.

Marvin is irritant, maar ach je moet erom blijven lachen :wink:

mijn knullen smullen er ook nog van hoor!

Hier vindt zoon van 7,5 het ook nog altijd super leuk!

En ja, Agnetha is mooi! Het lijkt wel of alle Noorse vrouwen zo mooi zijn :wink: !

He shoot, ik heb er helemaal niet aan gedacht! Ik dacht: dat komt ergens de komende weken wel weer…Niet bij nagedacht dat het het 1 dec begint…We hebben nog wel een adventskalender staan :wall: . Vanaf morgen ben ik er helemaal klaar voor. Zooooo leuk… Word er altijd helemaal warm van. :shifty:

@mamalena wrote:

He shoot, ik heb er helemaal niet aan gedacht! Ik dacht: dat komt ergens de komende weken wel weer…Niet bij nagedacht dat het het 1 dec begint…We hebben nog wel een adventskalender staan :wall: . Vanaf morgen ben ik er helemaal klaar voor. Zooooo leuk… Word er altijd helemaal warm van. :shifty:

Advent begint al voor de sint weg is en dat is voor ons nederlanders natuurlijk een beetje lastig.

Maar lasse is nu 6 en keek vanochtend en dan zie je dat hij er nu zelf ook meer de lol van in ziet. Hij begrijpt het verhaal beter en kan zich meer indentificeren met die kids. Leuk om te zien.

Ja, en daarbij ben ik wel christelijk opgevoed maar hadden wij thuis niets met advent. Het zit gewoonweg niet in m’n systeem. We begonnen ook te laat met de kalender hoor, dit jaar…zoals altijd. :oops:

We hebben gekeken vanavond!

Ik ben ook niet met advent opgegroeid. Is voor mij pas iets van de laatste jaren en ineens zie je de commercie er ook op duiken. Hello Kitty adventkalender of van Lego of Playmobiel enzo.

Ik bracht nena vanochtend weg naar kdv. In de auto begon ze over de oma van de kinderen die een wolf had aangereden. Eerst maar uitgelegd dat het niet hun oma was maar een mevrouw uit het dorp en dat het geen wolf was maar een vos. Nee hoor het was een wolf. Ik kon lullen als brugman het was en bleef een wolf. Ja hoor nena.

:mrgreen:

Ik baal. Ik had al eerder bedacht dat ik de serie wel op dvd wil hebben… Niet te krijgen! …“Niet leverbaar”…“Uitverkocht”… :frowning:

Jammer hoor. Misschien ná de kerst weer proberen? Al lijkt t erop dat ie al langer niet meer te krijgen is. Mocht iemand een kanaaltje weten…? :pray:

Downloaden? Ik weet alleen niet hoe dat werkt :shifty:

Ik ben er achter waarom ze niet willen kijken. Ze vinden het eng :lol: Ik moest meteen aan mezelf denken vroeger. Iedereen keek pipi langkous (volgens mij eind jaren 70) en ik vond dat ook doodeng. Wilde ik echt niet zien. Misschien houden ze niet van zweden :mrgreen:

@Bambi wrote:

Ik ben er achter waarom ze niet willen kijken. Ze vinden het eng :lol: Ik moest meteen aan mezelf denken vroeger. Iedereen keek pipi langkous (volgens mij eind jaren 70) en ik vond dat ook doodeng. Wilde ik echt niet zien. Misschien houden ze niet van zweden :mrgreen:

Kerst met Linus (Jul i Svingen) is Noors! 8)

Ik ben gek op Scandinavië en met name in de Advent/Kerst tijd!

En ik heb als kind ook op de Vrije School gezeten dus als kind deed ik ook al aan Advent. Ik vind het zo jammer dat ze bij mijn kids op school dit jaar Sint Lucia hebben afgeschaft! Dat wordt dus gewoon thuis vieren met mooie witte kleren, Lussekatter broodjes en een mooi verhaal!

Van mijn opa kreeg ik altijd zo’n Adventkalender met van die vieze nep chocola, mijn kinderen plakken elke dag een gouden sterretje op een groot stuk blauw karton en hebben een Adventkalender met mooie plaatjes. We zullen ook maar eens Jozef, Maria en de ezel op pad sturen richting stalletje.

@Marite wrote:

@Bambi wrote:

Kerst met Linus (Jul i Svingen) is Noors! 8)

Haha, nou daar ga ik al :lol:

Die kalenders hadden wij ook, en hebben wij nu ook. Gewoon omdat het leuk is om af te tellen tot kerst.

Om nog even in de sfeer te blijven :smiley:

Wij hadden een huilend meisje aan ons bed, die vond het zo zielig voor de vos :think: …kerst met Linus gekeken dus.

Ziggo deed het niet en dus keken ze analoog naar nl3 ofzo.

In tegenstelling tot alle fans hier vind ik er dus niks aan.Ik heb dan ook niks met noorwegen of met die landen.Ik vier hier alleen de christelijke feesten, die ik als traditie heb meegekregen.

Als het even kan mijd in Linus…

Ik heb zelf een adventskalender gemaakt voor de kids. Geinspireerd door …jawel…Linus!! :lol:

Ik kwam twee jaar geleden op een kerstmarkt een kartonnen ster en kerstboomdoos tegen met daarin 24 kleine doosjes. Die heb ik vorig jaar mooi gedecoreerd en ieder jaar vul ik die nu met kleine dingetjes, zoals chocolaatjes of de houten kerst hangers van de hema ( 22 kleine houten figuurtjes)