kerst diner op school

Dit jaar wordt er op school een kerst diner gehouden. De ouders kunnen inschrijven om een gerecht te maken.



Hebben jullie dit wel eens gedaan en wat wordt er dan zoal gemaakt.

Zijn dat altijd warme gerechten of ook juist iets met brood?

Hier in onze multicultuele school staat onder andere op het menu:



Macaroni met rode saus

Kipworstjes in bladerdeeg

Kaasstengels

Sushi

Viskoekjes

Barra

Rijst en bami

Pasteitjes

(mini)Pizza

Loempia’s

Dumplings

kippenpootjes

Gehaktballetjes

Fruitsalade

cherrytomaten en komkommerplakjes

Naan

Spekkoek

Mini cupcakes

Viennetta ijs



Dit is wel een combinatie van 2 klassen dus er staat nog meer op de lijst maar meer weet ik niet uit mijn hoofd.



En het leukste is dat ik bij een van mijn kinderen aanwezig mag zijn, dus ik denk dat ik die klassen even allemaal langs ga… :drool:

wat een creaties Marde, eten die kids dat joh hahaha.



Hier hadden de kleuters vorig jaar een mega buffet in de gang van hun lokaal staan.

Knakworstjes met en zonder bladerdeeg, pannenkoeken, kipkluifjes, cupcakes, fruit, tomaat, komkommer, slaatje, hartige taart (geen idee wat erin zat), gehaktballetjes enz.



Ik moet in opdracht van zoonlief pannenkoeken maken, meneer lust ze alleen zelf niet eens haha



Je kan prima iets met brood doen. Zou iets van sandwiches met chocpasta doen ofzo hihi

@Madre wrote:

Hier in onze multicultuele school staat onder andere op het menu:



Macaroni met rode saus

Kipworstjes in bladerdeeg

Kaasstengels

Sushi

Viskoekjes

Barra

Rijst en bami

Pasteitjes

(mini)Pizza

Loempia’s

Dumplings

kippenpootjes

Gehaktballetjes

Fruitsalade

cherrytomaten en komkommerplakjes

Naan

Spekkoek

Mini cupcakes

Viennetta ijs



voor een niet-zo-heel-erge-multicultischool doen wij het zo te zien heel aardig qua diversiteit, komt ongeveer overeen met jouw rijtje.

Ik heb vorige jaar bladerdeeg (of filo?) hapjes gemaakt met feta en honing. Dit jaar wil nano dat ik papadums maak.

Er staan vaak heel verschillende dingen op: die je kant en klaar kunt kopen, die je enkel hoeft te snijden, die je moet afbakken of waar je je flink kunt uitleven in de keuken. En eigen voorstel wordt vast ook altijd gewaardeerd.

Super meiden dank je wel.

Ik zal mij eens inschrijven voor wat creaties.

Daar lasse de enige vegetarier is in de klas zorgen wij meestal ook maar dat hij wat vega hapjes meeneemt. Vorig jaar heeft Roel geloof ik gevuld stokbrood met hem gemaakt. En ach een bakje olijven gaan er ook altijd wel in en dingen als van die cherrytomaatjes.

@rijstkorrel wrote:

Dit jaar wordt er op school een kerst diner gehouden. De ouders kunnen inschrijven om een gerecht te maken.



Hebben jullie dit wel eens gedaan en wat wordt er dan zoal gemaakt.

Zijn dat altijd warme gerechten of ook juist iets met brood?




Hier komen de opties op de deur te hangen en kan je als ouder inschrijven op welk gerecht je wilt doen. Dat is lang niet altijd koken. Vorig jaar heb ik me ingeschreven op de raket-ijsjes. Gewoon kopen dus.

Het jaar ervoor de mini-pizza’s.

Wij worden ingedeeld door de juf in voor-hoofd of nagerecht en ik las net dat we dit jaar een nagerecht moeten maken.

Ieder kind (lees ouders) moet iets meenemen voor (ik geloof) 4 kinderen. En ze schrijven de hele tijd ‘maken’ dus ik geloof dat kopen niet aan de orde is :mrgreen:



Dan moeten we aan de juf kenbaar maken wat we willen maken en die keurt dat goed of af.

hier voorgaande jaren ook kerstdiner nu word het kerst ontbijt :thumbdown: vind ik helemaal niet leuk vind dat in de avond juist zo leuk voor de kinderen… maarja

@Angel & Luna wrote:

hier voorgaande jaren ook kerstdiner nu word het kerst ontbijt :thumbdown: vind ik helemaal niet leuk vind dat in de avond juist zo leuk voor de kinderen… maarja




lijkt me idd ook minder leuk. Juist in het donker met het avondeten op school zijn, maakt het heel bijzonder. Een ontbijt kan ook leuk zijn, maar dat vind ik dan meer iets voor pasen of zo…jammer.





Dan moeten we aan de juf kenbaar maken wat we willen maken en die keurt dat goed of af.

dat klinkt wel heel uh streng 8)

hier hingen lijstjes waar je je op in kon tekenen.

Bij zowel de kleuters als bij AS waren de fruitspiesjes nog vrij :mrgreen:

Dat is mooi, is wel zo makkelijk.

Ik wil daar wel iets leukers van maken dan alleen prikkers met wat fruit. Er stiekem een snoepje tussen doen en zo. Het op een leuke manier serveren. Ik zal eens denken…

Hier ook kerstdiner. Je mag dan iets maken voor ongeveer acht kinderen. Maar waar je ook aan kunt denken, is pakken drinken, plastic borden en/of bestek of servetten.

@Angel & Luna wrote:

hier voorgaande jaren ook kerstdiner nu word het kerst ontbijt :thumbdown: vind ik helemaal niet leuk vind dat in de avond juist zo leuk voor de kinderen… maarja


Bij ons andersom, dit jaar hebben we voor het eerst een diner, vorig jaar was het nog een ontbijt. En dat was ook wel heel leuk hoor, toen de kinderen 's morgens op school kwamen en de tafeltjes mooi versierd aantroffen met leuke kleedjes en mooie verlichting, dat had ook wel wat…

Ben benieuwd hoe het diner zal zijn dit jaar.

@fiep klophout wrote:





Dan moeten we aan de juf kenbaar maken wat we willen maken en die keurt dat goed of af.

dat klinkt wel heel uh streng 8)


Dat vond ik ook vorig jaar maar ze ontdubbelt alleen maar :lol:

Fiep: idd met pasen doen ze dat ook ontbijt en een keer met de gezond fit week om te laten merken wat gezond eten is maar nu dus ook met kerst :frowning:

vond altijd wel leuk zo in het donker (ok nu is het in de ochtend ook wel donker :mrgreen: maar toch anders) en kerstboom met lampjes aan en kaarsjes op tafel en dan op het plein in de avond nog een kerst opvoering (christelijke school)

en nu dus ontbijt… :shifty:



Mejis: mja ik vind ontbijt toch meer voor de pasen :shifty:

maar goed scheelt koken/bakken :angel:

Hier ook voor het eerst een kerstontbijt ipv kerstdiner.

Maar we gaan daarvoor in de plaats s’avonds voor het eerst naar de kerk om kerst te vieren en dat vind ik als niet gelovige toch wel heel erg leuk.



Dit jaar hebben wij de taak gekegen om te zorgen voor de kerststol met spijs.

Lekker makkelijk dus.



Voorgaande jaren met het diner hebben wij een aantal keer Indische nasi met gebakken banaan gemaakt. (iedere cultuur nam dan iets mee)

Lasagne heeft ook al eens de revue gepasseerd net als pannenkoeken en een ijstaart.

hier dit jaar ook voor het eerst naar de kerk met kerst in de avond (volgens mij gingen ze eerder wel overdag naar de kerk met kerst :think:)



zijn alleen wel verplicht om te komen en dat vind ik toch wel minder vooral ook omdat het 2 uur duurt en het om 20.00 pas is afgelopen het zijn al drukke dagen genoeg en Luna is vaak om 19.00 toch echt wel heel erg toe aan bed :shifty: (zijn nu zelfs dagen bij dat ze om 18.00 vraagt of ze al naar bed mag omdat ze zo moe is)

en de volgende dag weer gewoon fris en fruitig vroeg naar school :mrgreen: gelukkig maar een halve dag en daarna gelijk vakantie maar toch…