kerk klok

ik lag gister avond in bed

en hoorde de kerk klokken slaan



en bedacht me



waarom slaan die eigenlijk elk uur :think: :think: :think:



hihi waar men zig niet al mee bezig houd he :mrgreen:

uhm, om de tijd aan te geven? :wink:

Hihi Kroes :lol:



Wij wonen vlakbij zo’n kerkje. Wij vinden het eigenlijk ook wel gezellig. 's Avonds buiten, met de ogen dicht, onder de rook van de pizeria en de kerkklokken op de achtergrond, wanen wij ons in Italie 8)

mijn ouderlijk huis staat naast de kerk op een plein en moet je zeggen dat je zo gewent raakt aan het geluid.



Nu als we wel eens een weekendje naar me ouders gaan slaap ik prima en wordt ik niet wakker van de kerkklok.

Mijn vriend wordt helaas regelmatig snachts wakker van het geluid van de klokken :lol:

Slaan die klokken ook s’nachts dan?

:think:

Hier bij onze kerk niet hoor, 150 m verderop…

De laatste is om 23 uur.

Daarna gaan ze om 7 uur pas weer voor het eerst.

dat is bij ons ook… bij ons slaat tie ook om 23 uur voor het laatst en dan om 7 uur pas weer. :thumbup:

volgens mij slaan ze snachts bij ons thuis gewoon hoor :think: kan toch zweren dat ik snachts ze om het uur en half uur hoor.



Het is dan wel sweekends als ik bij me ouders wel eens een weekendje ben misschien scheelt dat dan

hier gaat hij om 23.00 heel zachtjes tot s’morgens 6.00

dan weer normaal geluid

Ik zou het niet weten.

Hoor hem eigenlijk nooit.

Terwijl die best redelijk dichtbij staat :think:

Ik ben echt heel blij dat er bij ons in de buurt juist géén kerk staat… we hebben wel onderburen met 3 klokken die NIET gelijk lopen maar wel elk op het half en heel uur iets met bim-bam of zo’n melodie doen :wall: :mrgreen: