Keramische kookplaat

Gisteren hebben ze bij ons een keuken geplaatst, vandaag voor het eerst gekookt op een Keramische kookplaat, maar toen de plaat was afgekoeld wilde ik het schoonmaken. Maar met geen mogelijkheid krijg ik ingebrande (lijkt het wel) plekken van mijn glasplaat af :shock:



Iemand een idee ??

Wij hebben elektra (mogen geen keramisch i.v.m. pacemaker hub) maar kregen er van die krabbertjes bij. Daarmee krijg je het weg maar maakt geen krassen.

Ik heb een inductieplaat en ik gebruik gewoon een schuursponsje van Sorbo die geen krassen maakt. Aan de ene kant is het een sponsje en aan de andere kant zit een schuurgedeelte. Ze zijn per twee te koop in het Sorbo vak van de supermarkt. En ik heb ook een flesje met schuurmiddel met hele fijne korreltjes bij de keuken gekregen, die moet je gewoon met een doekje gebruiken.

Dusty ontvetter van de Wibra is hier perfect voor. Even sprayen en dan met een doekje verwijderen. Kost bijna niks maar is het beste schoonmaakmidddel dat er is. Ik doe er ook mijn oven mee.

Als het echt is aangekoekt, dan even sprayen en dan met het ijskrabbertje van je auto verwijderen. Dat krast niet.

een ijskrabber kan…

een krabbertje voor je kookplaat kan je ook zo bij blokker of marskramer kopen. voor een euro of 2



dat wibra spul is iid ook fantastisch (en kost praktisch niets :wink: )

Geen dure spullen kopen, is niet nodig. Ik heb wel -aaarrrggggh hoe heet het nou?!- in huis, dat blauwe spul in een zwart flesje voor keramische kookplaten??? Maar gebruik het bijna nooit, als het op is, koop ik het niet meer.

Meestal lukt het al met goedkope spray (van de wibra of jumbo) even laten inweken en met keukenrol afdoen.

Ook kom je ver met een microvezeldoekje met wat zeep.



En zo’n krabbertje EU 1,- bij Blokker en ik meen ze ook gezien te hebben bij Action.

Keramische kookplaat reininger van de kruidvat/trekpleister/hcg…Is super spul!

Crien die had ik ook ideaal spul maar die naam :think: :think:



Claudia, fijn dat je een keramische kookplaat hebt gekregen, had er ook een in mijn vorige huis nu sinds december weer een gasfornuis wat een rotwerk om dat kring schoon te houden het is ook nog een roestvrijstalen, ik heb heimwee naar mijn oude keuken…

Heet Romata ook Claudia :think: :wink:



:mrgreen:

ohw ships verkeerd gekeken tja… bijna zwanger he whoehahahah

@sanne wrote:

Crien die had ik ook ideaal spul maar die naam :think: :think:




IK WEET HET! IK WEET HET!



vitro clen



:dance: