Keramisch parket (houtlook tegels)

We zijn bezig met een aanbouw en krijgen hierdoor 30 m2 aan de zijkant van onze woonkamer, dit wordt dan een grote open ruimte met 1 pilaar ter hoogte van onze huidige buitenmuur.

We hebben nu een marmeren grindvloer in de woonkamer liggen, maar we kunnen geen marmeren grindvloer in de aanbouw leggen zonder een naad te zien.

De marmeren grindvloer in onze huidige woonkamer gaat er dan uit en dan kunnen we of een nieuwe marmeren grindvloer over de gehele nieuwe woonkamer laten leggen. Aangezien we toch niet helemaal tevreden zijn over een grindvloer, zitten we nu te kijken voor ook andere opties.

Onze ogen zijn gevallen op keramisch parket oftewel houtlook tegels.

Heeft iemand dit liggen en ben je hier tevreden over?

Volgens internet is dit slijtvast en krasvast, is dit in het echt ook zo?

Wij hebben plavuizen in de vorm van planken. Met houtlook dus.

Veel mensen die bij ons binnenkomen denken dat we echt een houten vloer hebben. Het is dus een hele mooie vloer!

Wij hebben overal (kamer, keuken en hal) vloerverwarming.

Vandaar de keuze voor plavuizen. Maar ‘gewone’ plavuizen vind ik niet mooi.

We hebben nog een PVC vloer overwogen. Maar toen kwamen we deze plavuizen tegen en ik was meteen om.

Het is heel praktisch met kinderen. (maar dat heb je met je huidige vloer ook al wel ondervonden denk ik)

Vrijwel onverwoestbaar, makkelijk te reinigen.

Wij hebben een stoomreiniger. En 1x per week doe ik daar de hele benedenverdieping mee.

Makkelijk, snel en schoon. Dat kan je niet met alle vloeren doen.

We hebben de vloer nu 1,5 jaar liggen. En we hebben nog geen krassen of slijtage gezien. En ik kan me ook niet voorstellen dat we daarmee te maken krijgen.

Wij zijn voor nieuwe huis ook aant kijken wat we op vloer zouden willen. Denken aan pvc maar jouw optie klinkt ook mooi miro

Ja is absoluut kras/slijtvast.

Ik werk bij een tegelhandel en wij verkopen het ook. Zijn gewoon tegels die op hout lijken.

Dus alle voordelen van tegels, wel te adviseren met vloerverwarming omdat tegels koud zijn van zich zelf. Al ken ik ook genoeg mensen die wel tegels hebben maar geen vloerverwarming, met een kleed oid ook te doen.

Net als bij alle tegels is het zo dat het wel wat kan hebben maar als er iets hards op valt kan er een stukje afbreken, maar met hout heb je dan ook een buts…

@ Marjooo ik kan het van harte aanbevelen! Nog geen seconde spijt gehad van onze beslissing. Het is wel een flinke investering, maar het gaat nooit weer af en je hoeft er geen duur onderhoud aan te plegen.

Als iemand belangstelling heeft voor foto’s dan wil ik die wel even via pb sturen.

We hebben uiteindelijk niet gekozen voor pvc omdat we niet helemaal overtuigd waren dat het slijtvast was. (Gaat het met de jaren niet verkleuren? etc.) Op mijn werk hebben ze sinds kort pvc vloeren. Wel heel mooi, maar bij het verplaatsten van meubels is wel voorzichtigheid vereist omdat er wel krassen op kunnen komen.

Bedankt voor jullie reacties.

Miro, hebben jullie het zelf gekocht of door iemand laten leggen die het ook besteld heeft?

Mijn vader heeft altijd als tegelzetter gewerkt, dus hij zal het gaan leggen, maar we zijn nu aan het orienteren voor online winkel die het wat goedkoper aanbieden.

Ik weet niet welk merk jullie hebben?

marijke79, zit er nog verschil in kwaliteit qua merken? Of zit het prijsverschil voornamelijk in formaat en kleur enzo?

Wij hebben vloertegels van Porcelanosa.

Wij hebben de tegels aangeschaft bij een tegelhandel.

Omdat we zelf iemand kenden die het voor ons kon leggen.

O ja, wat nog een voordeel was van tegels ten opzichte van pvc: als er oneffenheden in de vloer zitten, dan kan dat met tegellijm eenvoudig gecamoufleerd worden. Bij pvc moet je echt al een hele strakke vloer hebben.

ik zou wel erg benieuwd zijn naar foto’s!

we zijn al tijden aan het dubben wat we met onze vloer willen en dit klinkt erg mooi! :smiley:

Prijsverschillen kunnen liggen aan zowel merk als kwaliteit of a en b keuze.

Als je wat ziet roep maar een merk misschien kan ik je dan wat info geven wb het merk :wink:

oh Marije graag!

ik moet dit weekend maar eens even met hub er goed voor gaan zitten

(we zien elkaar door de week niet zoveel)

financieel gezien zullen we wel even moeten sparen voor een nieuwe vloer maar ik erger me dagelijks aan wat er nu in ligt

:roll:

(op zich mooi parket hoor maar ab-so-luut niet handig in het onderhoud)

Even 2 foto’s gemaakt! Hopelijk geeft dit een beeld.

Ik was trouwens gister in een gebouw waar een pvc vloer ligt.

Dat zat vol met krassen!

Ben toch blij dat we daarvan hebben afgezien.

het staat mooi op de foto’s hoor! puik werk 8)

Even een update, we hebben inmiddels keramisch parket aangeschaft, vanmorgen geleverd, over 4-6 weken gaat het gelegd worden, ik ben benieuwd.

Even een tip. Wij hebben uiteindelijk via een veilingsite gekocht, scheelt enorm in de prijs.

Op de veilingsite zagen we een leuke partij die qua m2 voldoende zou zijn voor ons en die op de foto mooi eruit zag. We hebben dit merk / kleur in een tegelwinkel in de buurt bekeken en daarna een bod gedaan op die veilingsite.

Normaal kost deze tegel 40-50 euro per m2 en nu hebben we 80m2 voor ongeveer 1050 euro gekocht exclusief bezorgen!

Hmm ben nu toch aan het twijfelen geslagen door jullie :stuck_out_tongue:

Heb al wat offertes lopen voor pvc…

M’n broertje heeft in woonwijken gewerkt en goede ervaringen met pvc net als broer van collega…

Oftewel nog verder rondneuzen.

Via wat voor veilingpagina?

Ik zoek ook wel eens maar vind nooit zoiets :stuck_out_tongue:

@ Sassie wat fijn dat jullie het zo goedkoop konden kopen!

@ Marjooo ik zou je willen adviseren om in gebouwen te gaan kijken waar PVC vloeren liggen. Dan kan je zelf beoordelen wat je ervan vindt.

Wij zijn ook aan het verbouwen en waren ook aan het twijfelen voor keramische tegel met houtlook. We hebben dat gezien in een winkel, erg mooi!

Maar uiteindelijk kiezen we toch voor een massief eiken parket… de gezelligheid van echt hout geeft toch net dat ietsje meer, vinden wij.

Mijn ouders en 2 zussen van mij hebben dat ook liggen en dat een houten vloer moeilijker in onderhoud is spreken zij toch steeds allen tegen :wink:

Blijkbaar willen mensen je daarvoor toch echt bang maken. Mijn ouders hebben 12 kinderen en zijn nu onthaalouders en hun parket ziet er nog steeds even mooi uit.

Mijn mama vindt het zelfs een handige vloer om te onderhouden :wink:

Maar die keramische vloer met houtlook vind ik ook een erg mooie keuze! :thumbup: