Keizersnede i.v.m. onvolkomen stuitligging

Aankomende maandag is het dan zover :shock:

Onze beeb wordt middels een geplande keizersnede gehaald i.v.m. onvolkomen stuitligging.

Het “mentale” gedeelte zal ik zelf moeten doen, qua geestelijk voorbereiden enzo, ook heb ik al veel topics gelezen over het verloop van een KS.

Nu is alleen mijn vraag: omdat beeb al negen maanden in een onvolkomen stuit ligt (dus met de voetjes naast het hoofd) zal hij de eerstkomende tijd zo blijven liggen :wink:

Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt voordat beeb “normaal” met de beentjes plat ligt? :think: :oops:

De VK en Gyn hadden het erover dat het wel weken kon duren, maar dit leek mij zo lang :oops:

geen idee…wil je veel sterkte wensen maandag :-*

Onze dochter lag in heel weinig vruchtwater en kon dus ook niet veel bewegen. Zij had een naar binnen gedraaid beentje. Dat heeft wel zo gestaan tot ze hem actief ging gebruiken eigenlijk. (Maar ach, het is maar uiterlijk, hier geen kikkertje in de box dus, maar een kind met gestrekte benen)

En er zijn ook altijd twijfels geweest of haar heupen wel goed stonden en of ze geen HD had. Er is 2x een echo gemaakt, maar ook daarna waren nog twijfels en uiteindelijk is er een paar maanden geleden een rontgenfoto gemaakt en blijkt alles toch in orde. HD komt dus ook vaker voor bij kindjes die in stuit lagen.



Heel veel succes maandag!

Geen ervaring, maar veel succes!! :-*

Geen ervaring, maar wilde je wel even enorm veel succes wensen meid :-*

Past ie wel lang in z’n wiegje 8)



Ik heb duidelijk geen idee… ;). Succes meis :-*

Thanx all :-*



Dan zullen we het maar afwachten hoelang zoiets gaat duren :wink:

Zal met verschonen ook nog wel een uitdaging zijn :think: :lol:

Nee joh, dat is allemaal zo flexibel :lol:

Kindje van mijn vriendin is ook in stuit geboren. Wel via een stuitbevalling, dus ik heb geen idee of dit een verschil maakt. Zij lag in het begin idd ook dubbel, maar dat was vrij snel alweer bijgetrokken. Kindje heeft 24 uur in de couveuse gelegen en daarin begon ze al te ontvouwen :thumbup:



Heel veel succes maandag :-*

Hallo!



Onze oudste dochter heeft ook een heel groot gedeelte van de zwangerschap in een onvolkomen stuit gelegen.



Wij hebben een paar foto’s die gemaakt zijn echt net na de keizersnede waar ze dus haar voetjes naast haar hoofdje heeft maar dat trok ook binnen een paar dagen al bij hoor.



Wel was het bij haar zo dat als je haar ging verschonen dat ze makkelijk terug ging in die houding.

Ze is nu ondertussen bijna 7 en ze is wel heeeeeeeel erg lenig, is groot verschil met onze tweede dochter!



Succes maandag!



Liefs Helen

duurt wel even (geen idee meer hoelang :think: ) voor ze uit de plooi zijn, die van mij hebben nog wel een poosje het liefst in een hoek van 90 raden gelegen of met de beentjes recht omhoog :mrgreen:



Je krijgt vast nog wel oproepen/gegevens mee voor een echo van de heupjes met 3 en 6 maanden. Is standaard bij stuiters, iets meer kans op heupdysplasie (ter geruststelling was geen enkele van de toch redelijke hoeveelheid “heupjes” die ik in mijn tijd bij de orthopeden heb zien langkomen een stuitliggertje)

Bedankt voor jullie reacties :-*



We zullen het wel zien hoe beeb zich ontplooit :lol:

Gelukkig lees ik dat veel kindjes toch al met een paar dagen redelijk “ontvouwen” zijn :lol:



Nog 48 uur en hij is er! (sta ingepland maandagochtend om 8 uur) :dance:

Over 22 uur is je kereltje er :inlove: :inlove: :inlove:

Ik heb nog een mooie onvolkomen stuit-foto :mrgreen:



Mijn dochter nog geen uur oud, na hele zwangerschap in onvolkomen stuit te hebben gelegen.





Zij was “ontvouwen” na paar weekjes, maar al heel snel dat ze naar ca. 90 graden hoek ging hoor :wink:. lastige was in het kleine 40 x 80 wiegje, dat haar beentjes dus richting de zijspijlen wezen als ze op haar zij sliep, waardoor je haar dekentje amper in kon stoppen omdat er aan de achterkant ook nog een kruikje lag. Dat was nu bij R. een stuk makkelijker, die gewoon normaal met hoofd naar beneden lag :lol:



Vandaag was je ks, hoop dat alles naar wens is gegaan en dat je lekker aan het genieten ben, gefeliciteerd dus!

Vandaag was DE dag :inlove:



Hopelijk ben je nu fijn aan het genieten meid

Gefeliciteerd met Bennie :inlove:

:-*

Hier de gehele zwangerschap in stuitligging.

Zijn beentjes zakte na de bevalling zo weer naar beneden. Zijn voetjes hebben wel twee tot drie dagen wat naar binnen gestaan.



Later bleek hij hypermobiel bij de fysio. Ik weet niet of dat ook nog geholpen heeft dat het weer makkelijk terugzakte allemaal?! :mrgreen:



Hoop dat alles is goed gegaan vandaag. Spannende dag!

mijn zoon is ook met een onvolkomen stuitligging geboren, dus beentjes en voetjes omhoog.

Eigenlijk was dit zo ‘over’ en heeft zeker geen weken geduurd.

Zijn beentjes hield hij al vrij snel ‘normaal’ een echo enkele maanden later

wees uit dat er geen afwijking aan zijn heupen te zien was.

Hoi,

Hoe is het nu met jullie??

Emily is ook met een keizersnede geboren, ook stuitligging. Maar zij lag direct na de geboorte normaal, ik heb niets gemerkt?!

Wel zijn de heupen extra goed nagekeken na 6 weken met echo en foto.

Gelukkig was dat helemaal in orde.



Groetjes van Aadje.