Ik ben nu 34 weken zwanger van de tweede en heb al vanaf opstaan vanmorgen een enorm stekering gevoel van onderen, indalingspijn ofzo denk ik. (geen weeen-achtige pijn, maar gewoon scherp gevoel een hele tijd lang). Ik heb bij mijn dochter geen spontaan opgang gekomen bevalling gehad vanwege stuitligging en zwangerschapscholestase, dus geen idee hoe al dat soort dingen allemaal voelen Zit ik vanmiddag op het toilet te plassen en zo’n beetje “klaar” voor ik weer weg ga, ineens keihard Plop-onderin-mijn-kruis-gevoel??? Alsof ik een keiharde schop op mijn blaas krijg, maar de beeb ligt daar alleen met zijn hoofd?? De baby is toevallig ca. 1,5 week geleden toch nog van stuit naar hoofdligging gedraaid, een voet kan het nu niet meer zijn en die voeten op mijn blaas ken ik wel na 1,5 stuitliggings-zwangerschap. Wat zou dat dan moeten zijn? Daarna dat gevoel niet meer gehad… Weet niet of het kan meespelen, maar ik verwacht een beetje dat de beeb ook dit keer niet gewoon vaginaal geboren gaat/kan worden, omdat ik een erg smal bekken heb en de kans om gewoon te bevallen daardoor vrij klein is volgens de verloskundige. Gisterenmiddag bij controle lag de beeb voor het eerst CBIBI. Geen idee wat ik allemaal voel hoor, maar kon het niet over het hoofd zien. Misschien komt het jullie bekend voor?
Hoi
Ik heb dat bij mijn oudste ook gehad! Echt hele felle steken aan je onderkantje! Het leed dat indalen heet!!! Dus wrs voor veel dames herkenbaar.
Die pijn was bij mij zo erg dat ik alleen maar heeeeel stil op de bank kon gaan liggen, kreeg dan ook steeds een heel rood hoofd gewoon omdat het zoooo’n vervelend gevoel was.
Ik dacht eerst ook dat mijn dochter lekker op mijn blaas aan het dansen was (lag nml ook de gehele zwangerschap al in een stuit en is ook niet meer gedraaid!)
Bij mij begon het rond de 32 weken.
Als beebje eenmaal goed in je bekken ligt gaat het over. Weet helaas niet meer hoe lang het bij mij geduurd heeft!
Succes met je laatste loodjes!
Liefs Helen
ik heb er al weken last van van die plopjes op mijn blaas of bekkenbodem nouja daar onder dus… soms ook echt steken. niet echt prettig…
beeb ligt al weken in een stuit denk dat het daarom is ofzo… geen idee… misschien is het wel heel normaal. ik stoor me er niet aan… het is een zoveelste zs kwaal… maar prettig is het niet
Ik heb dit dus ook. Idd komt het door het ingedaalde koppie.
De vk zei van de week nog dat het pijnlijk is maar wel een goed teken. Met het koppie duwen zorgt er wel voor dat alles daar wat beter verweekt enzo. Wist ik niet…