Mijn kleine meid en ik hebben keelontsteking. Wij hebben gisteren eerst anti biotica gekregen waar zij een uur later koorts door kreeg en ik heb de huisarts gebeld maar die zei dat ik me teveel zorgen maakte, en het zo moest laten,drie uur later kreeg ze ineens stipjes over haar lichaampje. En ik belde weer de huisarts, de assistente vertelde mij dat de huisarts mij na zijn spreekuur terug zou bellen maar om vijf uur had ik nog steeds niks gehoord en belde ik zelf terug, maar kreeg ik de huisartsenpost. Ik was woedend, want ondertussen wat ik met een versufte baby. Ik racede naar de dokter toe in de hoop dat ik ze nog zou treffen, maar helemaal niemand! Dus ben ik naar de apotheek gegaan en daar staan klagen en vragen wat ik moest doen, dus toen heeft de apotheker een nieuwe anti biotica voor mij en haar gegeven. Het was wel zoeken wat er voor een elf weken baby. Maar uit eindelijk kregen we toch een anti biotica voor 3dagen. Alleen nu drinkt ze zo slecht aan de borst. Ze huilt vaker en is heel onrustig. Moet ik nu afwachten? Tot morgen dat ze de laatste anti biotica heeft gekregen. En krijgt ze het niet dubbel binnen?want ik slik het ook.ze heeft ook erg last van haar buikje. Het is echt zielig. Ik ben zelf ook erg ziek door de keelontsteking maar vind het zo erg voor haar. Ze is nog zo klein, ze heeft alleen nog verhoging. Ik wil dat zij beter word, ze is al een maand ziek, eerst een bij holte ontsteking en nu dit. De virussen komen hier aan de lopende band binnen sinds mijn oudste dochter naar de basisschool is. Hoe houdt ik hier de virussen weg? Gezond eten is hier echt een prioriteit. Daarom snap ik het niet. Het is af en toe zo zwaar. Vooral als je zelf ziek bent, en je kindjes ook. Hebben jullie dat ook? Alvast bedankt voor de antwoorden. Groetjes J
Wat jammer dat jullie zo beroerd zijn :hug:
Ik kan me voorstellen dat ze bij een keelontsteking moeilijk drinkt, dat zal wel pijnlijk zijn. Ik zou in ieder geval doorgaan met de antibiotica, geef je ook een paracetamol?
Ze krijgt het niet dubbel binnen, voor zover ik weet komt dat niet in je moedermelk. Je kunt altijd even in de bijsluiter kijken van jouw antibiotica maar ik neem aan dat je gemeld hebt dat je borstvoeding geeft? Dan hebben ze daar vast wel een juiste soort voor meegegeven.
En virussen hou je helaas niet weg, daar heeft de een meer last van dan de ander maar is niet heel veel aan te doen op het moment dat je ziek bent. Als je weer wat beter bent, genoeg beweging, lekker naar buiten en gezond eten, het kan bijdragen maar soms helpt het gewoon niet. Is ook één van de redenen waarom ik het eerste jaar met marijne zo zwaar vond.
Succes en beterschap
Hoi, bedankt voor je antwoord. Ja ik heb alles duidelijk door gegeven aan de apotheek, maar zag juist in de bijsluiter dat het niet bij de borstvoeding gebruikt mag worden, alleen als de dokter het voorschrijft. Tja… Ik heb ook gekeken op borstvoeding.com en bij zo een lijst wat voor medicijnen je mag gebruiken en welke niet. En dan krijg je een soort van level erbij en ik kreeg level 2. Dat het veilig is maar dat je er een probiotica bij moet gebruiken in verband met spruw. Nu heb ik al in haar mondje gekeken maar zie daar niks, dus hoop ik dat het slecht drinken komt door de ontsteking. Ik hoop dat ze snel op knapt, want soms trek ik het niet echt. Voor al als ze zo veel pijn heeft voel je je zo machteloos. En zelf ben ik ook erg zwak. Door het slecht slapen en ziek zijn voel ik me nog ellendiger. Mijn oudste dochter was haar eerste jaar nooit ziek geworden, en nu maak ik het gelijk dubbel mee. Nou misschien even door bijten, en ook hopen dat mijn voeding op pijl blijft. Want door het te weinig drinken lijken ze zo leeg. In ieder geval bedankt. Groetjes
beterschap :hug: :hug:
Dank je… Verder is de keelontsteking over, nu blijft ze verhoging houden, en ze heeft aften in haar keel… De huisarts heeft een kweek genomen en dinsdag is er een uitslag want dit kan niet langer. Het is echt triest voor haar… Ze is zo klein. Volgende week word ze 3maandjes. Gisteren zijn we wel naar het consultatiebureau geweest en ze was wel in ander halve maand 1,7kilo aan gekomen.! Dus met de borstvoeding gaat het perfect en had dat niet verwacht! Ben er erg trots op. Maar haar eerste vaccinaties zijn weer voor de derde keer uitgesteld want ik wil niet dat ze geprikt word terwijl ze al verhoging heeft. Wat vinden jullie? Ik wil eerst de uitslag afwachten van de kweek en overleggen met de huisarts en hij zou zelf nog over leggen met de kinderarts van het ziekenhuis wat er dan verder kon gebeuren en dan kunnen we verdere stappen nemen. Ik wil dat ze gewoon beter word en op haar normale temp komt te zitten. Ondanks dat ze zich af en toe slecht voelt en niet op temp is, is het zo een vrolijke leuke meid!
He bah wat naar zeg… keelontsteking. :hug:
Die vaccinaties zou ik zeker nog niet geven. Laat ze eerst maar even opknappen. Maar goed dat is mijn gevoel/mening.