Keelontsteking wie heeft er tips voor het overgaan

Ja hoor alweer een keelontsteking, ben er net 2 week af heb toen een abkuur gekregen. Maar dat wil ik niet meer krijg teveel last van de bijwerkingen ervan.

Dus wie heeft er tips uit grootmoeders doos, of uit de nieuwe doos. Zodat het overgaat.



Gr Marielle :vlinder:

alweer keelontsteking…?? ik zou het eens met je huisarts hebben over een doorverwijzing naar een kno-arts… om je keel amandelen te laten verwijderen… Ik had een aantal jaar geleden in een half jaar 3 keelontstekingen, en toen ik dus geopereerd werd, had ik weer een onrusitge keel. Na die operatie heb ik nooit meer een keelontsteking gehad. Het was een weekje of anderhalf afzien, maar het resultaat is fijn!!!

(a.b. helpt namelijk op den duur niet meer…)



Maar voor nu, veel dropjes zuigen, thee met honing, kamille thee om mee te gorgelen, of met zoutoplossing(jakkes, maar erg effectief)… veel water drinken, GEEN melkproducten(ivm slijmvorming)… Sterkte meis

Ja dat is het nou durf niet onder het mes. Ja muts ben ik maar oh vind dat dus eng he.



En ik hoopte dat het met homeophatische tips ook over zou gaan.





Dit is voor mij ook al de derde keer in een half jaar.

maar meissie… zeker als ze zo kort op elkaar komen zou ik je toch naar de kno-arts sturen hoor… tis eng, ja, had ik ook, maar wat moet dat moet… je kunt zo ook niet doormodderen… Na de operatie voelt het niet heel veel erger dan een fikse keelonsteking… maar je weet dat het de laatste keer is!!! Verder stelt de hele ingreep niet zo gek veel voor… maar het resultaat des te meer…



Denk er nog eens goed over na meissie… over homeopathie weet ik heel weinig…

Geen altenatieven tips, gewoon terug naar de ha en laten doorverwijzen.

Rook je soms ook?



Je zult zien als je amandelen eruit zijn dat je je veel beter gaat voelen.





Sterkte ermee

ik heb al 3 maanden een amandelontsteking…

Mijn amandelen zijn dus ook zeker opgezet… met witte plekken erop…



Heb al 2 ab kuren gehad en een gorgeldrankje en nog is het niet weg :wall:



Al vier keer naar de HA geweest…



Nou is er 2 weken geleden een kweek genomen en vandaag voor de derde keer bellen voor de uitslag…



dus helaas heb geen tips lees wel mee :mrgreen:

Amandelen verwijderen is 1 van de slechtste dingen die je kan doen.

Aangezien dat gewoon hele goede tekenen aan de wand zijn van je lijf om te laten merken dat er iets niet goed zit.

Vaak ben je oververmoeid of vecht je lijft tegen iets anders wat zich uit in je keel.

Ze weg halen zal zeker wel helpen tegen de keelpijn maar dan verschuift het probleem zich gewoon naar een andere plek in je lijf wat je niet gelijk zult herleiden.



Zorgen voor voldoende rust (zowel lichamelijk als geestelijk is de oplossing maar makkelijker gezegd dan gedaan)

Had zelf 10 jaar lang 4x per jaar een KO en een AB kuur kreeg ik al niet eens meer van ha.

Ik zat niet lekker in mijn vel en heb daar heel hard aangewerkt en sinds 2 jaar heb ik geen ko meer gehad.

Soms speelt mijn keel wel weer ff op maar dan weet ik gelijk dat ik weer een stapje terug moet nemen of dingen die me dwars zitten moet uitten naar de juiste persoon en dan is het weer weg.





Maar goed aan dit verhaal heb je nu niks als je nu een ko hebt.

Gorgelen met tea-tree olie werkt heel goed.

3 druppels in een glas met lauw water en dan 5x per dag.

Tea-tree werkt ontsmettend.



Verder zorgen dat je weerstand flink word opgekrikt want die ab kuur breekt ook al goede bacterien af in je darmen.

Gewoon ff een potje Ortiflor probiotica halen bij de abotheek en dit een aantal maanden gebruiken dan zal je weerstand echt opknappen.



Ik ben zangeres,en als ik keelpijn of keelontsteking heb gorgel ik met zout afgekoeld gekookt water,en zuig op van die rode Potters…erg vies,maar het helpt heel goed…

Helemaal eens met mijn buurvrouw niek1 hierboven!

Nog ter aanvulling: teatree is een etherische olie die -dus- niet oplost in water. Je gorgelt dus in feite met de pure olie die op het water drijft. Er komen steeds meer reacties van mensen die hier bij Tea-tree niet tegen kunnen, ondanks dat het een olie is waarvan altijd gezegd werd dat puur gebruik is toegestaan.

Je kunt het proberen, maar het kan dus zijn dat je slijmvliezen hier gevoelig op reageren; voor de meeste mensen werkt het wel maar even in de gaten houden dus.



Verder: VEEL sterke kamillethee drinken (tenzij je zwanger bent!) en als alternatief voor de teatree kun je ook gorgelen met thee van salie, thijm en rozemarijn. Maak hem wel flink sterk: een halve eetlepel van de gedroogde kruiden op een kopje thee om mee te gorgelen; van de kamille drie eetlepels op een pot en daarvan minimaal een pot per dag drinken.



Verder wil rauwe knoflook eten ook vaak helpen, maar daar is niet iedereen van gediend… :think:



Als dit probleem blijft aanhouden, zou ik je aanraden eens naar een natuurgeneeskundige te gaan. Zij kan kijken waar de oorzaak ligt en daar iets aan doen; bijvoorbeeld zoals niek al zegt met een darmflorapreparaat.

Tip beetje vies maar helpt wel. Gorgelen met zoutwater (ontsmet).



Een theelepel zot op lossen in een glas water en met deze oplossing gorgelen. Verlicht de pijn.



Truus

Hoi Marielle,



Vervelend voor je, het doet behoorlijk pijn! Het zou heel goed kunnen dat het een fase is die weer overgaat. Ik had na Noëmi’s geboorte ook maanden last van keelpijn en terugkerende keelonstekingen. Een paar maal bij de KNO arts geweest en zelfs een scan gehad. Bij mij blijken de amandelen vergroot, de neusholtes deels dichtgegroeid en mijn neustussenschot scheef. Hij stelde ook opereren voor, maar dat wilde ik niet omdat ik nog bv gaf. Wonder boven wonder is het toen vanzelf weggegaan en tot nu toe niet meer teruggekomen. Misschien dat het dus toch ook iets meer weerstand te maken heeft?



Google ook eens op “post nasal drip”, dat kan ook keelpijn veroorzaken. Dan kan regelmatig spoelen van de neusholte helpen, heeft voor mij ook wel voor verlichting gezorgd.



Sterkte hoor!

Dank jullie wel dames voor de tips, ik ga zowiezo ff weer eens flink aan de vitamines en zo n darmpreperaat



Ik denk eerlijk gezegd dat het bij mij ook wel te maken heeft, met de stress van de afgelopen twee jaar hoor. Ik denk altijd wel oh we gaan door met alles en nog wat, maar je merkt dus toch echt wel mijn lichaam komt in verzet.



Liefs Marielle :vlinder:

Dussssssssssss Jel…aan de yakult 8)

En liefje…misschien tóch even aan de slag met jezelf en je verdriet moppie…het is heavy stuff hoor wat jee heb meegemaakt :cry:

:hug:

Ik wilde er inderdaad niet te veel op in gaan maar je hebt natuurlijk wel wat achter je kiezen gehad de afgelopen jaren dus ik kan me voorstellen dat je lichaam nu behoorlijk aan de rem trekt.

Probeer erna te luisteren en je niet vol te laten stoppen met lapmiddelen zoals ab kuurtjes want dat lost uiteindelijk niks op.

Geloof me meid ik kan er over meepraten en makkelijk is anders maar als je weer goed tussen je oren voelt dan gaat je lijf ook weer mee doen.

Sterkte
:hug:

heeeeeel goor maar werkt echt goed …

3 keer daags voor 3 dagen gorgelen met superol …smaakt naar chloor is erg vies meer werkt als een trein

Ook vies, maar wel effectief bij een zere keel; Wat gember in cola persen en warm maken. Is echt een paardenmiddel.



Wat ook helpt; een grog volgens mijn moeder’s recept en dan gewoon 2 dagen van de wereld zijn wegens dronkenschap. (is mij overkomen toen ik 18 was :mrgreen: )

Weet je dat is het gekke dus, ik ben nu dus sinds dit jaar begonnen met aan mezelf te werken en sindsdien komt dit er dus uit. Heel apart noem het maar afvalstoffen.



En die grog :drool: :zzz: lijkt me heerlijkkkkkkkkkkk.

@marielle wrote:

Ja hoor alweer een keelontsteking, ben er net 2 week af heb toen een abkuur gekregen. Maar dat wil ik niet meer krijg teveel last van de bijwerkingen ervan.


Beetje een rare vraag misschien, maar weet je zeker dat het dit keer een keelontsteking is, heeft de huisarts deze diagnose gesteld? Van ab is namelijk bekend, dat het spruw in de hand kan werken. En ja, spruw komt ook bij volwassenen voor en kan hele vervelende pijnklachten geven :frowning:

Vandaar mijn vraagje :shifty:

Nou het voelt precies hetzelfde aan, en mijn ha zei het ook.

@marielle wrote:

Weet je dat is het gekke dus, ik ben nu dus sinds dit jaar begonnen met aan mezelf te werken en sindsdien komt dit er dus uit. Heel apart noem het maar afvalstoffen.



En die grog :drool: :zzz: lijkt me heerlijkkkkkkkkkkk.
Mijn therapeut zei in mijn geval dat als je met jezelf bezig bent je het onverwerkte nog voor jezelf moet uitte.

Dit gebeurt meestal verbaal dus is het grote struikelblok dus heel snel je keel want die belet je waarschijnlijk in dat proces.

Als je eindelijk zo ver bent dat je open en eerlijk naar jezelf kunt zijn en zeer belangrijk, ook naar anderen in alle opzichten dan zullen dit soort klachten tot het verleden behoren…klinkt wat zweverig maar klopt wel denk ik.