kdv, zwangerschapsverlof en kinderopvangtoeslag

Hoi allemaal,



wie o wie kan mij meer vertellen…



de vraag is, hoe zit het met de kinderopvangtoeslag op het moment dat je zwangerschapsverlof hebt?



Ons peutertje gaat naar het kdv. Per half februari krijg ik zwangerschapsverlof. Om de plek niet kwijt te raken, loopt de opvang op de twee drukste dagen gewoon door (dus 2 dagen minder dan de normale 4 dagen). Heb ik voor deze 2 dagen recht op de toeslag of moet ik hem helemaal schrappen bij de belastingdienst?? :think:



wie heeft dit ooit uitgezocht?

Ik weet het niet zeker, maar het eerste wat ik dacht was: natuurlijk wel…dat veranderd niet hoor…Het gaat de belastingdienst niet of je thuis zit, maar hoeveel je verdient en hoe vaak je kindje gaat…



Ik werk niet, maar als ik Mateo naar het kdv wil doen, krijg ik ook gewoon toeslag…

Dit is mijn laatste week zwangerschapsverlof en Xavier gaat gewoon naar het kdv. Hier krijg ik gewoon mijn toeslag voor. Mijn werkgever betaalde zelfs ook nog 1/6de deel.

Volgens mij loopt het ook gewoon door. Teun gaat 1 dag in de week, ook tijdens mijn verlof. Anders zou hij, nadat de baby er is, weer opnieuw moeten wennen. En er veranderd al zo veel…

Jeetje, ik zou het niet weten eigenlijk… ze kunnen niet verwachten dat je, je kind eraf haalt in je verlof toch? Ik denk dat het allemaal wel doorbetaald wordt maar weet het niet zeker.



Ik ken meerder mensen die een kind op het kdv hadden toen ze van de 2e bevielen. Ik vraag het wel aan ze. Ik laat het je weten!

ok! Ik betaal het liever niet aan het eind van de rit weer terug namelijk… :roll:

Jesper gaat gewoon naar het KDV sinds ik met verlof ben. Ik krijg 100% doorbetaald, en ik krijg dus gewoon de toeslag die ook geldt als ik werk. Met andere woorden; er verandert niets.

Babbels, weet je inmiddels al heo het zit? Ik ben het vergeten te vragen.

je bent toch gewoon in dienst van als je met zwverlof bent.

het is je recht en je plicht om dit te nemen dit staat los van alles wat je verder doet. de toeslag staat hier dus helemaal los van verlof.

als je met zw verlof bent gaan alle andere toeslagen toch ook gewoon door en blijft het het zelfde. denk aan zorgtoeslag. :?