Kdv, wat mee te nemen/geven.

Hi.

Riley mag waarschijnlijk binnenkort naar een KDV.

We weten nog niet voor hoe vaak (eerst 1 dagdeel zowiezo).

Op sociale medische basis van de gemeente.

Maar, ik ben nu aan het indenken, wat moet ik hem dan mee geven?

Eten, drinken, fruit? Extra kleding, luiers?

Ik heb werkelijk geen idee!

Ik heb de KDV hier om de hoek zitten (kan uit me raam alles zien.), kan ik gewoon ’ even’ langs lopen om dit te vragen?

Groetjes.

je hebt sowieso een intakegesprek, en dan wordt je dat allemaal precies verteld. Dat soort dingen verschillen nogal per kdv. Maar denk dat je er vanuit kan gaan dat je niet eigen fruit hoeft mee te nemen. Soms luiers wel, reserve kleding, knuffel, speen. Maar echt; dat krijg je allemaal te horen, geen paniek!

@fiep klophout wrote:

je hebt sowieso een intakegesprek, en dan wordt je dat allemaal precies verteld. Dat soort dingen verschillen nogal per kdv. Maar denk dat je er vanuit kan gaan dat je niet eigen fruit hoeft mee te nemen. Soms luiers wel, reserve kleding, knuffel, speen. Maar echt; dat krijg je allemaal te horen, geen paniek!

Hihi, dank je voor je geruststelling!

Eerste keer dat ik met deze dingen te maken krijg.

:shifty:

soms kan je reserve kleding meegeven en luiers. die gaan dan in speciale vakje voor je zoontje die hij dan toegewezen krijgt.

Bij anderen geef je dat iedere dag weer mee in rugzak oid.

Tip bij die van ons was wel: geef dingen mee die hij zeker lekker vind.

(alleen niet handig als het dan niet past in gezond voeding reglement van school maar goed :wink: )

Hier gaf ik mee wat ik thuis ook aanbood. dus ochtendfruit met drinken.

Lunchpakket met wat drinken. Daar zat soms wel fruit bij maar soms ook niet. En zodra die dan thuis kwam, kreeg die koekje met drinken.

Maar binnenkort gaan ze lange dagen maken dus zal ik laatste ook meegeven.

Ze geven vanzelf wel aan of het teveel is of te weinig :wink: en anders gewoon vragen.

In het begin is het normaal dat je even moet aftasten en het is ook nieuw!

Zeker voor jou maar ook voor je kleine.

Heeft jullie kdv geen website? Wellicht kan je daar ook veel info weghalen?

Succes!!! :smiley:

bij elise hoefte alleen set kleding mee, verder hebben ze alles. bij jesse wel ook een speen, maar volgens mij hebben ze die evt. ook.

zou even vragen naar welke merken luiers, voeding en flessen ze hebben ivm voorkeuren en evt. reacties ( bijv. allergie )

Hangt van het dagverblijf af wat er allemaal incl. is.

Luiers zijn niet over in de prijs, weet niet hoe dat zit met eten, drinken (flessenvoeding), slaapzakjes ect.

Hier geven wij iedere keer een set schone kleding mee.

Hun knuffel, speentje, in het begin ook hun eigen slaapzakje.

Toen ons zoontje net zindelijk was ook een extra stappeltje ondergoed.

In het flesse tijdperk ook een flesje (in in ons geval afgekolfde melk)

Beide kinderen dronken na over stap fles niet meteen uit een tuitbeker en knoeide toen nog teveel met een gewone beker.

Dus hadden daar standaart een rietjes beker staan en rietjes

Luiers, eten en drinken is in de prijs bij hier.

wij hoeven alleen reserve kleding en een slaapzak mee te geven. als ella heel verkouden is gaat ook de neusspray mee. als Riley nog uit een fles drinkt dan moet je deze ook meegeven+poeder. beide voorzien van naam. Ella heeft ook een vaste knuffel daar deze is van ons maar is niet haar thuis knuffel, wat dat betreft is ze erg flexibel.

Hangt van het dagverblijf af wat er allemaal incl. is. Dat dus navragen zodra je weet waar hij naar toe gaat. :slight_smile: Vaak vertellen ze een groot deel ook wel uit zichzelf. :slight_smile:

Hier moeten schone kleren, een fles, flesvoeding (of borstvoeding als je dat geeft) en eventueel een knuffel en/of speen mee. Luiers hebben ze daar, fruit en brood en koekjes ed krijgen ze ook van daar en ze hebben daar ook een ‘eigen’ slaapzak.

Wij kregen het ook te horen tijdens het intakegesprek. Hier (SKA amersfoort) moeten reservekleding, flesje en poeder (als ze nog uit de fles drinken) , slaapzak, speen en knuffel mee. Dat leggen we iedere ochtend in een bakje en nemen we die avond weer mee naar huis. Je kan het laten liggen als hij/zij de volgende dag weer komt.

Wij hebben nu alleen een extra setje kleding (broek, shirt, romper, sokken) daar liggen, verder niks meegeven. Hij heeft van daar zijn eigen slaapzak, krijgt daar al het eten, drinken, luiers. Nu is de prijs er ook wel naar :wink: maar ik vind het wel handig.

Toen hij klein was gaf ik wel zijn fles mee, en een torentje poedermelk. Nu dus alleen Jurian zelf :smiley: (en als zijn kleren vies waren een nieuw setje extra kleding)

bij ons zitten de luiers, voeding, fruit, spenen bij de prijs in…

mits je afwijkt van wat wij hebben hoef je dat niet mee te geven.

wel altijd reverse kleertjes en eventueel een knuffel meegeven.

de meeste doen bij ons ook een speentje meemenen, omdat het gevoelsmatig fijner is…

Hier zitten luiers en eten (fruit, flesvoeding, boterhammen, pannekoeken, etc) in de prijs. De kindjes krijgen wel kruidvatluiers terwijl ik zelf pampers gebruik. En ze hebben alleen friso flesvoeding, maar die gebruiken wij zelf ook dus dat komt mooi uit. Als je andere voeding geeft moet je die wel meegeven. Verder idd zelf een speentje meegeven, schone kleding en een knuffel om mee te slapen.

Wij zijn er inmiddels achter, het is dus kleding, (evt speen), en luiers.