KDV blokkensysteem

Ik zit bij een kdv waar eerder geen blokkensysteem was. Je kon je kind “gewoon” voor b.v. een uurtje brengen. Nu gaan ze dat veranderen omdat het niet helemaal uit kan. Prima.

Ik kan kiezen uit blokken van 4, 6 of 10 uren… Pff vind het moeilijk wat te kiezen. Ik werk vaak 6 urige diensten. maar moet dan 2x4 uur afnemen. of ik moet losse uren gaan bijkopen, maar dit is een stuk duurder.



Ook kwam tl daar regelmatig voor 1 of 2 uurtjes. Dan had ik vroeg, jo laat en dan haalde ik haar dus weer op. Maar nu moet ze daar eigenlijk 4 uur blijven (of ik moet betalen voor uren die ze daar niet is …



moeilijk hoor!!



Hoe doen jullie dat?

tja, hier is het een hele of halve dag.



als ik laat heb breng ik gewoon `s morgens (wij nemen hele dagen af)

en dan heb ik dus “gewoon” even vrije tijd… voor huishouden, boodschappen, of gewoon mijzelf!



Ik betaal toch voor de uren, en jasper heeft het er reuze naar zijn zin. mooi meegenomen!

hier heeft tl het ook reuze naar haar zin op het kdv! maar ik voel me zo’n slechte moeder als ik lekker thuis zit en zij daar …

@Cariska wrote:

hier heeft tl het ook reuze naar haar zin op het kdv! maar ik voel me zo’n slechte moeder als ik lekker thuis zit en zij daar …




ok, het slechte moedersydroom heb ik dus niet echt last van…

dus wellicht dat je daar eerst even over na moet denken (waarom voel ik dat, vindt ik dat ook echt)

Ik denk dat dat de goede basis is om je beslissing op te maken.

Ik ken het hele blokken systeem eignelijk niet :think:

Hier idd. een hele of een halve dag afnemen, wij nemen 2 hele dagen af…

maar dat is dan ongeveer wel hetzelfde. je moet gewoon hele dagen afnemen … ookal werk je b.v. een halve…

tja naar mezelf kijkend ik neem hele dagen af, ben ik eerder afgewerkt of begint vriendlief later dan geld dat ook voor Ella. ik betaal liever terwijl ze thuis zit ipv dat ik haar later ga halen en alleen thuis zit. nu werk ik ook bij ella op het kdv dus is het wel zo handig.

Hier is zelfs de "regel"dat je niet brengt na 9 uur, en niet haalt voor 16:30 (uitzonderingen altijd daargelaten natuurlijk)



het stoort de groep behoorlijk… dat merk ik ook als ik om een of andere reden (bezoek HA,ziekenhuis) eerder of later ben…

ook hier de regel ( bij de peuters dan ) niet brengen na 09.00 ( uitzonderingen als doktersbezoeken ofzo daargelaten ) en niet ophalen voor 15.30 is het geloof ik, daarvoor slapen ze nl. ook zullen er wel afspraken in te maken zijn, maar in principe is het niet de bedoeling. Ennnuuhh… als ik tot 17 uur werk en hub tot 16.00 dan halen we de kids meestal samen op rond 17.30, elise vind het echt geen probleem om nog een uurtje extra blokken te bouwen en ondertussen kan in dat uurtje nog wel ff vast voorbereid worden op eten koken, stofzuigen, enz.



Als we dan thuis zijn krijgt jesse een happie, daarna gaat hij meteen naar bed en daarna gaan we met z’n 3-en eten. zie het probleem niet zo, maar het is bij ons dan ook maar 2 dagen in de week, de rest van de dagen zijn ze bij mij thuis of op zaterdag om de week bij mijn vriend.

hier gaat het idd ook om 2 dagen in de week…

Ik benut de uren die ik niet werk, maar waarbij de kinderen wel op de opvang zitten idd ook vaak om eten voor te bereiden en het huishouden te doen, zodat ik de tijd die ik met de kids thuis heb er niet gejaagd hoeft te worden.



voor mijn kids lijkt dat in elk geval leuker.

Hier heb je ook halve en hele dagen. Halve dagen zijn 5,5 uur en hele 10,5. Dat betaal je ook gewoon. Maar als Jurian een hele dag gaat, dan brengt mijn man hem om 7.30 uur, maar ik laat hem daar echt niet tot 18.00 uur zitten, ik haal hem dan gewoon na mijn werk om 15.30 uur of 16.00 uur op. Dan betaal ik wel wat extra.

Ik ken het blokkensysteem ook niet, je betaalt hier altijd voor de hele dag (van 7.30u tot 18.15u - brengen ‘moet’ voor 9.30u en halen na 15.30u)… Jinthe zit er nooit al die uren…in de schoolvakanties gaat ze vaak zelfs helemaal niet of anders van 9.30u tot 15.30u.

Bij ons wordt gewerkt met hele of halve dagen!