kattenvraagje

Onze katten gaan lekker naar buiten! :thumbup:

Tussen twee benedenwoningen door hebben we 2,5 jaar op een bovenwoning gewoond en ik heb mijn katten nooit zo ongelukkig gezien. We hadden een luikje gemaakt naar het balkon, dus daar kwamen ze wel, maar eentje probeerde altijd te ontsnappen.

Ze fleurden enorm op toen we hier kwamen wonen en ze lekker naar buiten kunnen wanneer ze willen (luikje). We hebben geen kattenbak (behalve toen met de lange sneeuwperiode) en dat vind ik zelf ook wel fijn.

Het is zo mooi om te zien hoe ze nu genieten van de lente en heerlijk overal liggen te rollen in het zonnetje :inlove:

Het stikt hier in de buurt van de katten, dus ik ben blij dat de mijne in mijn tuin schijten en niet die van een ander :mrgreen: Ze bewaken hun territorium heel goed en komen maar af en toe buiten de tuin.

Eentje is gechipt en de andere moet nog en heeft een kokertje.

Ik zal het mijn katten nooooit meer aandoen om binnen te moeten blijven!

Daarom laat ik mn kater ook gwn buiten… Soms haalt ie gevaarlijke streken uit voor onze neus zoals oversteken of midden op de weg blijven staan maar zulke dingen voorkom je niet… En idd, kattenbak is ook pleite. Hij doet het nu heerlijk buiten want ik kon de stank niet verdragen toen ik in het begin zwanger was!

En hij weet dat zodra het donker is, dat ie naar binnen moet en dan zie je hem ook aanstormen! :mrgreen:

In een ideale wereld zou ik mijn 2 katten buiten laten rondlopen…

Maar helaas lopen er teveel kattenhaters rond…

Ook ziektes die ze kunnen oplopen door gevechten met andere katten en aangereden worden door auto’s… wil ik voorkomen…

Bovendien hoeft een ander geen last te hebben van mijn huisdieren…

Dus ik heb mijn tuin afgezet met schrikdraad speciaal voor katten…

De katten lopen lekker rond in de tuin… genieten van de buitenlucht en ik maak me geen zorgen dat er iets met ze gebeurd… de buren zijn er trouwens heel happy mee, hun tuintje word niet bevuild door mijn katten…

Onze katten zijn binnenkatten. Altijd geweest ook.

Ze mogen wel in de tuin als we er bij zijn of als ik ze kan zien, die is afgezet en ze ontsnappen gelukkig niet (tot nu toe :pray:), maar even naar het toilet gaan bijv als ze buiten zijn doe ik al niet, je weet het nooit.

Wij hebben in de praktijk ook vaak de tussendeur van de woonkamer naar de gang dicht, om ontsnappen via de voordeur te voorkomen. Dan zijn ze dus in de woonkamer en keuken.

Reden dat ik ze binnen heb is dat ik niet wil dat andere mensen last hebben van mijn katten, ze zo niet overgereden kunnen worden, maar wel kunnen genieten van de frisse lucht in mijn tuin. Verder zijn ze superaanhankelijk, dus ze lopen zo mee met mensen en als je mijn katten op straat ziet lopen dan denk je meteen dat er iets niet klopt (omdat je dat soort katten over het algemeen niet buiten ziet :think:) en ik vrees dat ze binnen een half uur meegenomen zijn.

Gewoon binnen voldoende speelmogelijkheden maken ook.

Ik heb gestemd voor binnen.

Onze twee oudste meiden zijn opgegroeid op 6hoog, dus die kenden alleen het balkon. Toen we verhuisden naar een benedenwoning twijfelden of we ze nu naar buiten zouden doen. Tot de achterbuurman zei dat hij een vijver had met steurs/steuren en wij niet wilden dat één van die beesten bij ons op de mat zouden eindigen…

ze vinden het geweldig binnen.

Toen vonden we een zwerfkatje (nog geen uur oud) in de tuin en die heb ik met de fles opgevoed.

Toen dachten we dat we haar nooit binnen zouden kunnen houden, maar toen ze ongeveer anderhalf was is ze een keer mee naar buiten gelopen toen ik naar de kippen ging. Toen ze me kwijt was is ze tegen de deur aan gaan liggen en heeft de hele buurt bij elkaar gekrijst om weer naar binnen te mogen :lol:

Dus hier binnenkatten, die er zeer tevreden mee zijn…

hier gaan de katten alleen naar buiten in de tuin die afgezet is

No way dat ik ze op straat wil :hand:

bij ons mogen sibi en indy overdag de tuin in. deze is volledig afgezet en ze kunnen er dus niet uit. Dit geeft voor ons rust, er kan ze niets op straat gebeuren en ze zorgen niet voor overlast bij andere, maar genieten wel van de frisse lucht en nu weer van het lente zonnetje. everybody happy :mrgreen:

Ik heb 2 binnenkatten. In de zomer komen ze wel in de tuin, maar ze zijn altijd aangelijnd met een tuigje. Ze vinden het heerlijk. Dit doen we al zo sinds ze klein waren, dus absoluut geen problemen met riempjes ed.

Het grappige is wel dat als ze moeten poepen of plassen, gaan ze voor de deur zitten miauwen. Laat je ze los, rennen ze naar binnen naar de bak.

Ik heb ze nog nooit zien graven :mrgreen:

Lijkt wel of ze opgevoed zijn hihi, ze komen ook al niet op de tafel :mrgreen:

pattycoat die van ons komen alleen in de tuin met afscheiding waar ze niet uit kunnen maar ook zij doen hun behoefte’s niet buiten altijd gaan ze op de bak haha

mijn katten (nu onze katten) kwamen en gingen naar buiten wanneer ze wilde… het was vrij en veel natuur (helaas wel 3 kwijt geraakt en dood) toen ging ik verhuizen naar 3 hoog en gesloten portiek dus dat werd moeilijk… dus binnen gehouden.

sinds dien zijn ze binnen en gingen ze wel op het balkon. Nu woon ik al een tijd samen met mijn lief en hebben wij een tuin… het balkon van de boven buren hangt net een meter over onze tuin en daar tegen hebben we een ren gemaakt… ze hebben 1 meter breed en 3 meter lang ruimte… daar staan ook de kattebakken en ze klimmen heerlijk in het hekwerk.

ze vinden het wel prima zo…

Wij hebben 4 katten en dat zijn binnenkatten.

Ik durf ze niet naar buiten te doen. Te bang dat hen iets overkomt of iemand hen iets aandoet. Je leest zulke nare verhalen over kattenmishandeling.

Het zijn onze huisdieren. Wij hebben voor ze gekozen. Buren hebben er niet voor gekozen en hoeven er dus ook geen last van te hebben.

Het zijn tevreden katten. Ze weten niet wat ze missen.

ik heb 2 katten mijn kater komt wel buiten maar meestal alleen ff in de achtertuin en mijn poes durft niet naar buiten haha

Ik ben gezegend doordat ik in een buurt woon met alleen kattenliefhebbers (iedereen heeft katten, en ze lopen allemaal bij elkaar door ieder zijn/haar tuin), een groot park voor de deur en alleen bestemmingsverkeer voor de deur. Hier doe ik ze dus met een gerust hart naar buiten. Mijn vorige woning was een bovenwoning in een minder gunstige buurt, en daar hield ik ze echt wel binnen.

Mijn katten zijn s’nachts overigens wel binnen, en ze gebruiken ook geregeld gewoon de kattenbak binnen.

Toen wij aan een hele drukke straat woonden, hield ik ze binnen. We hadden ze maar pas, ze kwamen alleen onder toezicht aan een looplijn buiten op de plaats.

Nu wonen wij hier in een vrij rustige straat, waar allemaal katteliefhebbers wonen. Ik heb bij een aantal buren gevraagd of hun er problemen mee haddenals wij onze 3 katten buiten zouden laten en iedereen vond het goed.

Ze komen hier trouwens speciaal naar binnen om op dekattebak te gaan zitten, behalve onze grootste, die vind onze berg zand om de tegels op te hogen erg leuk en gebruikt die nu voor zijn ochtendplasje.

Maar hij komt wel speciaal naar binnen om op de kattebak te zitten meuren zeg maar. :sick:

het is maar net wat een kat gewend is…

als hij/zij nog nooit buiten is geweest dan zal hij het ook niet missen hoor.

je kan ook je tuin katveilig maken zodat hij lekker achter het huis kan en niet de straat op…zo hou je je buren ook te vriend en je katje veilig voor leipo’s die je kat willen vergiftigen/doodrijden.

die van ons blijft meestal lkkr binnen… tis dan ook echt een schoot kat… en zijn energie… kan hij binnen goed kwijt… en zodra er een spat regen is… wil meneer naar buiten!!! maar dit doen we aan een lijntje

ik heb een hele waslijn door de tuin…

en dan kan hij de hele tuin door… hij vind het prachtig… en in de zomer ook hoor aan het lijntje… koekeloeren bij het zwembad… op de tuin banken liggen, och tis zo’n heerlijk kereltje… je zou toch niet willen dat je alles wat overkomt… dan denk je., had ik ze maar binne gehouden… DUS BINNEN!!! EN AAN LIJNTJE BUITEN!!! daar zijn zo zo aan gewend.,. maar wle gelijk mee beginnen…

xxx

even nog showen:P

Wij hebben 1 poes en 1 kat (allebei “geholpen”). TOen we ze net kregen woonden we nog in een flatje en kwamen ze niet naar buiten. Een jaar later zijn we verhuisd naar een woning met een tuin en kregen ze een kattenluikje. Na een wenperiode gingen ze daarna regelmatig naar buiten.

Nu zijn we weer verhuisd en wederom een kattenluikje geplaatst. Ze gaan zowel naar binnen als buiten, maar de meeste tijd zitten ze binnen. Alleen 's nachts gaan ze volgens mij voor een langere periode naar buiten, of als het zonnetje schijnt gaan ze in het gras in de tuin liggen.

onze kat loopt momenteel graag buiten. maar we gaan nu dus naar 3 hoog verhuizen. we hebben wel een balkon maar ik neem aan dat ik die af moet zetten wil ik hem daar toelaten.