we zitten hier met een kater die erg graag naar buiten wil en die ook altijd naar buiten mag. We hebben van onze achterburen een half jaar te horen gekregen dat ze last hadden van onze kat. daarom hebben we stroomdraden gespannen rondom de tuin. de achterburen hebben nu gelukkig geen last meer van onze kat.
Nu hebben onze naaste buren er last van. Niet zo zeer van de kat zelf maar hij gebruikt hun schutting en tuindeurtje als route om weg te gaan en terug te komen. Iedere keer als hij terug komt, gebruikt hij hun sensorlamp (zo’n lamp die automatisch aan gaat als er iemand in de buurt komt van de lamp) als opstapje om op het dak te komen waar hij over heen moet om weer in onze tuin te komen…
Door dat springen staat iedere keer die lamp scheef en is er al 2 keer vanaf gevallen, kapot…
Nu heb ik straks even gekeken naar die lamp en ik denk dat het probleem is opgelost als zij die lamp 20 cm meer naar rechts hangen, dan hangt hij niet meer in zijn route. Vinden jullie dat ik dat kan maken om het te vragen? Ik heb nu gezegd dat ik hem probeer binnen te houden, maar dat gaat ons niet lukken… Dan worden wij gek van het gemauw en de kat wordt gek van ons.
Misschien dat iemand nog een briljante tip heeft om de kat in de tuin te houden, maar daar is volgens mij al een topic over.
Even ter aanvulling…
Wij hebben met de buren verder geen problemen, we maken altijd even gezellig praatje. ik wil alleen niet dat zij steeds in de onkosten zitten door onze kat…
eenmaal een buiten kat kun je bijna onmogelijk binnenlaten…
met een buiten kat zou ik zeker buiten in de tuin een extra kattenbak neerzetten…
ja en een lampje verhangen buiten lijkt een kleine moeite, maar dan zitten je buren wel met gaten in de muur.
Ik denk niet dat je dat kunt verwachten dat ze daarmee accoord gaan…
maar is het niet jou kat, er zijn zoveel buiten katten !
miss. die stroomdraden verleggen naar de andere kant ?
Een buiten kat kun je gewoon eenmaal niet binnenhouden,
ik heb er trouwens nu 3, maar die doen netjes hun behoefte hier op de kattenbak,
heb er 2 buiten en 1 binnen, s’nacht zijn ze altijd binnen…
ik geef ze na 21.00 uur pas eten, en dan blijven ze ook binnen…
Onze katten zijn 's nachts binnen. 1 kat blijft netjes in de tuin, ze is al oud. De kater gaat dus wel weg en volgens de buren is hij ook de schuldige dat de lamp steeds scheef hangt. Ik ben ook zo realistisch dat ik niet van hun verwacht dat ze lamp verhangen. Maar ik was nieuwsgierig hoe iemand anders daar over zou denken…
Afgelopen weekend heeft mijn man nog een extra stroomdraad gespannen bij de plek waar de kat de muur op zou klimmen. Ik ben er vanuit gegaan dat hij nu nergens de tuin uit kan. De buurvrouw zegt dat het onze kat is…
Nu ik dit zit te typen krijg ik een briljant idee… :mrgreen:
Ik ga zo dadelijk even naar de buurvrouw en zeg dat ze even in de gaten moeten houden of de lamp nog scheef hangt. Dan hou ik vandaag de kat binnen. Als de lamp dan nog scheef hangt, dan weet ik zeker dat het in ieder geval niet alleen onze kat is…
Ik ben even naar de buren…
Ik vind dat je dat niet kan vragen…wellicht is het jou kat niet, maar ik zou dat dus als buur zijnde niet doen…
overal gaten enzo …nee echt niet.
Mijn kat is s,winters binnen en s, zomers blijft hij bij mij op de binnenplaats! en ik heb geen afrastering :thumbup:
Andere katten jaagt hij de tuin uit :lol:
Hier ook mensen in de buurt die zeggen last te hebben van onze katers. Waar ze dingen uitvreten die ze hier dus echt niet doen. (optafel springen en eten jatten en zo :shock: ) Komende lente gaan wij daarom onze tuin afrasteren met gaas of borders over de schuttingdelen, en een extra plank tegen de poort, zodat ze daar ook niet meer onderdoor passen. Vriendin van ons heeft dat ook gedaan, en werkt perfect, en dat heb ik dan persoonlijk liever dan stroomdraad.
Ik ga met mijn manlief overleggen hoe we het besten de tuin af kunnen zetten. Ik denk dat met gaas of een plank een afrastering gaan maken. Ik denk dat dat de enige mogelijkheid is. Ik geloof de buren op zich wel dat het onze kat is dus we gaan maar naar de gamma afrasteringsspul halen…
En de kat 2 dagen binnen houden heb ik bij nader inzien echt geen zin in, na een half uur stond ik al bij de achterdeur om de kat buiten te laten… :? :mrgreen:
Ik ga eens op zoek naar foto’s van voorbeelden van afrasteringen om de tuin… Wordt er denk ik niet mooier op, maar ja…
Als de kat toch de tuin uit gaat ondanks de stroomdraden. En de achterburen hebben geen last meer van de kat.
Waarom haal je het dan niet weer weg? Dan hoeft jullie kat die lamp niet meer te gebruiken als opstapje.
Myrella, daar zit wat in… :mrgreen:
@myrella wrote:
Als de kat toch de tuin uit gaat ondanks de stroomdraden. En de achterburen hebben geen last meer van de kat.
Waarom haal je het dan niet weer weg? Dan hoeft jullie kat die lamp niet meer te gebruiken als opstapje.
en dan gaat de kat waarschijnlijk weer naar de achterburen want dat draadje hield die route wel tegen…
@lonneke1980 wrote:
@myrella wrote:Als de kat toch de tuin uit gaat ondanks de stroomdraden. En de achterburen hebben geen last meer van de kat.
en dan gaat de kat waarschijnlijk weer naar de achterburen want dat draadje hield die route wel tegen…
Dat niet alleen,Ik weet ook niet van wie welke kat hier in de buurt is, dus wie weet waar hij nog meer overlast veroorzaakt :think:
Hier achter zijn mensen die hebben heel hun voortuin vol gegooit met steentjes omdat er telkens een kat in ging zitten schijten en die mensen deden er niets aan…mijn buurvrouw zegt ook altijd, ja kan ze niet binnen houden hoor, prima moet jij weten, maar WIJ hoeven geen last te hebben van haar katten :snooty:

@melanie wrote:
@lonneke1980 wrote:@myrella wrote:Als de kat toch de tuin uit gaat ondanks de stroomdraden. En de achterburen hebben geen last meer van de kat.
Dat niet alleen,Ik weet ook niet van wie welke kat hier in de buurt is, dus wie weet waar hij nog meer overlast veroorzaakt :think:
Hier achter zijn mensen die hebben heel hun voortuin vol gegooit met steentjes omdat er telkens een kat in ging zitten schijten en die mensen deden er niets aan…mijn buurvrouw zegt ook altijd, ja kan ze niet binnen houden hoor, prima moet jij weten, maar WIJ hoeven geen last te hebben van haar katten :snooty:![]()
ik vind het ook makkelijk gezegd dat je een buitenkat niet binnen kunt houden… toen wij onze buitenkatten uit het asiel haalde hebben we ze het eerst jaar binnen gehouden, ok ze mekkerde soms wel maar het was te hebben. daarna hebben we onze tuin afgezet zodat ze er niet meer uit kunnen. waar een wil is is een weg.
en even over de kat in kwestie, is het nog een echte kater???
Ik lees dat je denkt aan vragen om de lamp te verhangen. Kun je niet neutraal het als tip brengen? Dus niet dat je van hen verlangt dat ze dat doen, maar eens aankaarten of zij dat een optie vinden…
Ik snap dat zij het probleem niet horen op te lossen, maar als ik in hun situatie zou zitten zou ik daar minder moeite mee hebben dan dat ik steeds nieuwe lampen kan kopen
@mereltje85 wrote:
Ik lees dat je denkt aan vragen om de lamp te verhangen. Kun je niet neutraal het als tip brengen? Dus niet dat je van hen verlangt dat ze dat doen, maar eens aankaarten of zij dat een optie vinden…
Ik snap dat zij het probleem niet horen op te lossen, maar als ik in hun situatie zou zitten zou ik daar minder moeite mee hebben dan dat ik steeds nieuwe lampen kan kopen![]()
Uhum een nieuwe lamp moet kopen ?? ik denk dat de eigenaar van de kat die dan moet vervagen :think:
Ik heb een beetje het idee dat mensen die zelf geen katten hebben of er niks mee hebben gewoon erg snel klagen. Hier loopt af en toe een kat in de tuin, die wil ook graag naar binnen, maar dat mag ie uiteraard niet. Maar heb echt geen last van t beestje hoor. Ik heb niks tegen katten. Heb zelf geen katten trouwens.
En ik vind dat katten gewoon buiten mogen zijn, lekker op onderzoek uit. Een hond hou je toch ook niet altijd maar binnen omdat ie buiten naar andere honden blaft ofzo? Ik vind dat katten gewoon recht hebben om lekker op pad te gaan. En je kunt een kat ook wel redelijk opvoeden hoor. Wij hebben vroeger altijd katten thuis gehad, nog nooit problemen gehad en wij hebben echt nog nooit een afrastering of wat dan ook gemaakt.
Ik heb zelf ook een kat, de buren hebben meerdere katen 3 stuks.
waarvan een hele lieve, t, is een schatje hoor, als ze ons aan ziet komen lopen, rent ze zonder te kijken zo de straat over :?
MAAR laatst had ik even ongeveer 10 min een vuilniszak buiten staan, denk gooi ik hem zo weg, zat die kat al die zak helemaal open te krabben :thumbdown:
stond bij de deur opening van mijn schuifpui…
ze is al een keer van de zomer mijn kat tegen gekomen,de haren vlogen in het rond, ze mag van mij hier liggen in het gras of op de konijnen kooi, maar ik wil geen last van ze hebben, tenslotte zijn het mijn dieren niet en ik heb niet voor ze gekozen .
Als ik niet 100% zeker weet dat onze kat die lamp heeft kapot gemaakt, betaal ik echt geen nieuwe lamp. En aangezien dat er meerdere katten rondlopen hier, weet ik het niet.
Ik heb het luchtig gebracht naar de buren, dat ze misschien die lapm zouden kunnen verplaatsen. dat houden ze in hun achterhoofd. Maar ik wil niemand tot last zijn dus ik ben toch aan het kijken voor een afrastering…
Ja, je kunt het toch altijd vrágen? Nee, heb je, ja kun je krijgen. Als je verder op goede voet staat met ze dan kun je dat idd heel luchtig brengen. Want ook als het niet (alleen) jouw kat zou zijn, dan zitten ze toch met het probleem van af en toe een kapotte lamp. En dan is jouw tip toch een goede oplossing? Fijn dat ze het onthouden.
Ik zelf heb een cattery en heb een groot net over de tuin heen dus mijn katten kunnen er niet uit en geen kat kan er in .
Ik vind persoonlijk dat een ander niet van mijn katten last hoeft te hebben.
dus ik zou zeggen span een net dan kan je kat naar buiten maar niet weg .