Katten vraag

Hoi allemaal,

Vanmiddag is onze ramp op 4 poten van huis weggelopen. :frowning:

Nu is hub al een aantal keer rondjes wezen lopen en hoorde hij dat hij vermoedelijk een park in is gerend doordat er een hond achter hem aan zat.

Toby is nog geen jaar oud… is er iemand die ervaring heeft met een weggelopen kat? Hoe lang blijven ze ongeveer van huis?

Hij is nooit eerder buiten geweest, nou ja stiekem eens in de tuin, maar nu dus echt weggerend.

Hoe groot is de kans dat hij verdwaald?

wij hebben een kat gehad die na 3 maand zwaar vermagerd weer terugkwam… die heeft toen eerst ongeveer een kilo voer gevreten (oké het zal iets minder zijn geweest :wink: ) en ging toen voor een paar dagen in coma…

Maar dat was wel een kat die uberhaupt al wel buitenkwam, weet niet of dat anders is bij katten.

Mijn kat is laatst weggelopen en anderhalve week weggeweest.

Wij hebben toen hem aangemeld bij Amivedi en op een site van Den helder zelf.

Na anderhalve week kreeg ik een mailtje van een vrouw dat ze hem had gezien, en heeft hem daarna voor ons gevangen.

Hij was nog nooit buiten geweest.

Hij kwam erg vermagerd thuis , en is nog aan de magere kant.

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=106578

mijn topic.

Onze ramp is inmiddels een half uurtje thuis.

Behoorlijk gestrest, dus zal wel het e.e.a. hebben meegemaakt.

We weten in ieder geval al dat er een hond achter hem aan gezeten heeft, dus dat is al een ervaring op zich.

Tja en nu maar de deur dicht houden met het mooie weer… het is niet anders. :frowning:

Ik zat net even mee te lezen. Gelukkig is hij weer terecht. :slight_smile:

Gelukkig is hij snel weer terecht.

Wat zullen jullie geschrokken zijn.

Heeft hij een chip?

Mijn vorige kat is aangereden en we hebben haar toen door haar chip teruggevonden. Anders hadden we nu nog niet geweten wat er toen was gebeurd.

Och Broekie wat een schrik zeg.

Gelukkig is hij er weer.

Balen dat de deur nu dicht moet blijven.

Pff wat een schrik zeg. Gelukkig is hij weer terecht!

Wij hebben sinds half juni ook een kitten. Hier ook scherp opletten en deuren dicht. Zou ook gek worden als ze weg zou zijn. Zij is wel gechipt gelukkig.

Ja, gelukkig was hij snel weer terecht.

Tja, ik heb dan wel niks met het beestje, maar hub is stapelgek op hem.

Ramp is niet gechipt, geen idee of hub dat wil laten doen. Onze andere poes is ook niet gechipt, maar die heeft ook niet zo de behoefte om naar buiten te gaan.

Maar dat is een keuze die ik aan hub over laat, het zijn zijn beesten.

Ik baal eigenlijk alleen maar dat ik mijn deur niet meer lekker open kan zetten :oops:

Mijn kat komt gewoon buiten dus hier altijd open deuren enzo. Maar om nu de hele tijd met je deur dicht te gaan zitten lijkt me ook niet fijn. Kan je dan niet een tuigje kopen met een stuk touw ofzo.

Gezien alles wat hij tot nu toe heeft stuk gemaakt, door geknaagt en kapot heeft gekrabt… vrees ik dat ik dan iedere week een nieuw tuigje moet kopen.

Het valt natuurlijk wel te proberen, gaat het niet dan niet, maar als het wel lukt is dat misschien zeker wel een oplossing.

Misschien bestaan er heeeeeele stevige tuigjes :shifty: En ipv aan een koort aan een staalkabel 8)

Je kan ook je tuin afzetten. Kan de kat lekker buiten zonder enig gevaar, en hoeft jullie deur niet dicht te blijven. :slight_smile:

Wij hadden hordeuren, daaf konden ze niet doorheen en de kids en wij wel. Ook gewoon lekker deuren open met dit weer. Maa is het geen optie om hem wel gewoon buiten te laten! Hij heeft de weg weer teruggevonden en zal vast wat voorzichtiger zijn nu.

Zou hem wel laten chippen als hij buiten komt.