katten van de buren

Laat ik eerst zeggen dat ik absoluut geen hekel heb aan dieren… mijn buuf woont al lang naast ons en heeft een mega lief dier… schat.



Nu hebben buren van verderop twee katten gekocht en nu vechten die beesten elkaar de tent uit… Bij ons op het platte dak, op de schutting of waar dan ook, ze mogen best ruzie hebben, maar ik wil er geen last van hebben.



Onze oudste is een slechte slaper en die schrikt zich wakker met het g evolg drama…



Maar wat te doen, die lieve kat van de buren mag gerust op mn platte dak, die kwam daar best veel, maar niet ook al ruzie makend met de kat van vier verderop.



Mijn broer opperde om een schrikdraadje te plaatsen, maar wie heeft hier diervriendelijke tips die voorkomen dat ik me groen en geel ga ergeren aan die herrie, elke avond opnieuw.



Desbetreffende buren zijn zelf lang niet altijd thuis… En kunnen er denk ik ook zelf veel beter tegen, maar na een jaar vind ik het onderhand wel eens welletjes.



Begreep laatst van mijn naaste buuf dat ze tegenwoordig ook vreemde katten binnen heeft… en dat zijn ze van twee drie huizen verder op. Nu hoef ik daar geen oplossing voor, die katte ruzie moet gewoon eens stoppen.

Je hebt spuitbussen spray’s of plantjes waar zie niet van houden…

Maar ja op een platdak lijkt me dat moeilijk…



Misschien wat touwtjes spannen ?



(maar als ze niet op het dak kunnen, of schutting, gaan ze wel ergens anders naartoe ? Hier ook in de tuin ruziende maken katten, en wat een gekrijs zeg)

vanmorgen weer… het komt gewoon niet door de kat van de naatste buuf, die was er al eerder, mar door al die nieuwe katten, in een blokje van tien wonen volgens mij wel 15 katten, als het niet meer is…



Water helpt niet, alleen die van mn buuf is er bang voor, maar de katten die komen vechten gaan thuis altijd onder de douche :roll: dus… schiet ik ook niks mee op.



Nou jah, maar ff aankijken… weer…

Ze hebben waarschijnlijk territorium strijd, daar doe je niet zoveel aan.

Dat is dier eigen. De kat van je buuf heeft tot komst van de nieuwe kat het rijk alleen gehad of zelf duidelijk territorium gewonnen.



Het schrikdraadje is een goed gebode oplossing en is ook verder katvriendelijk, ze lijden daar niets van ze schrikken er alleen van.

Verder is citronella een geur die ze niet weten te waarderen, maar is beetje lastig op je dak te spuiten.



Of, als ze bezig zijn, zet een keertje de tuinslang op ze, dat kan ook wel eens helpen.



Verder mag je ook best aan je buren vragen of zij er voor willen zorgen dat die katten niet op jouw terrein komen.

Er zijn legio mensen die netjes een schrikdraadje om hun eigen tuin heen leggen om katten binnen te houden, waarom zou jij die kosten moeten maken als het katten van een ander zijn.



Maar… behalve als zij hun katten op eigen terrein houden gaat al het andere er natuurlijk niet voor zorgen dat ze die strijd niet verder doorzetten net een metertje verder waarbij je nog net zoveel last hebt van het lawaai.

Ik vind katten dus echt verschrikkelijk… leuke beesten… bij een ander… heel erg bij een ander… absoluut niet bij mij… ik vind ze niet leuk, ik vind ze niet grappig… het zijn gewoon etterige egocentrische beesten die schijt maling hebben aan zoiets als territorium… ze poepen mijn tuin onder, dus al kosten gemaakt voor boomschors, cacaodoppen en koffiedik… dat opgelost… gaan ze liggen zonnebaden op mijn tuinmeubels… ik spuit niet meer met water, maar met azijn… wegwezen…



Ze komen ook binnen, ook al 3x dezelfde rotkat van 2 huizen verder van het bed van mijn zoon geplukt… die heeft astma, rotbeest komt gewoon door het raam… een kier van 7cm is al genoeg… dus nu weer kosten gemaakt om horren te plaatsen…



En ik zeg er dus wel wat van… buren 2 huizen verder hebben dus ook gewoon in hun zomervakantie de kat naar buiten gedaan en tegen vrienden gezegd hem ook buiten eten te geven… hij mocht niet binnen… toen was het helemaal feest… :shifty:



Onze hond mocht nergens zomaar plassen of poepen, wij moeten alles opruimen, hij mocht alleen op bepaalde plaatsen los enz… maar katten, katten mogen alles, kattenbelasting bestaat niet en ik ben inmiddels helemaal klaar met kattenbaasjes die bij hoog en laag beweren dat HUN kat niet buiten poept… nee ECHT niet hoor… die komt er ECHT ECHT voor binnen… yeah right… een kat die echt moet, gaat gewoon hoor… :evil: