katoenen sokken

Onze zoon heeft snel last van warme voeten, hij draagt lang open schoenen zodat de boel een beetje kan luchten. In de winter draagt hij schoenen met een leren binnen kant. Katoenen sokken ventileren het beste, maar ik zie ze zelden van 100% katoen.



Weet iemand waar je die kunt halen, of een bepaald merk?

katoen ventileert helemaal niet het beste… wol wel… wij kopen op de markt dus sokken met 30% katoen en 70% wol of sokken van katoen met hennep vezel. Sinds mijn man zulke sokken draagt is hij ook van zijn zweet eczeem af en stinken zijn voeten amper. Ook gebruikt hij een kamille voeten deo creme… 'sochtends insmeren, sokken aan en 's avonds nog steeds aardig frisse voeten.



Gewone sokken ook al zijn ze van katoen, daar zweet hij alsnog aardig in…

o dat is ook nog een idee. Ik ga ze eens opzoeken

Ik zou ook indd eens wollen sokken proberen.

Juist katoen houd enorm veel vocht vast…



waar je naar kan kijken is de zomer en de winter sokken van Falcon,

kun je halen bij de betere outlett winkels, waar ze ook bergschoenen verkopen…





En sokken niet wassen in de wasverzachter, in wasverzachter zitten nl dierlijke vetten wat een soort sliplaag geeft mbt kleding… (na een poos dus) zodat het dichtslipt, en niet kan ventileren…

Falcon of Falke… Falke sokken ken ik wel… Falcon nooit van gehoord. Falke zijn doorgaans wandelsokken, niet alleen maar met wol. Hier wel voorkeur voor wollen dunne sokken met merino wol… echt superfijn.

Wij hebben voor ons zelf beste baat bij Falke sokken.

Al dan niet geblend met wol, maar let wel op met wol, sommige mensen/kinderen kunnen dat niet goed velen en krijgen er jeuk van.