Met een baby onderweg en een eigenwijze peuter die heel goed weet dat ze op het potje moet plassen, maar dr pamper wel lekker makkelijk vindt zijn we eens aan het kijken naar katoenen luiers.
We hebben onder ondere de sites van bambino mio (erg duidelijk) en kaatje katoen (wist niet goed wat ik hier zou moeten nemen) bekeken.
Heeft iemand ervaring met een van deze merken. En zo ja bevalt het een beetje?
Liefs Pinot
Hoi,
Ik heb Bambino Mio aangeschaft. Mijn zoon is inmiddels 9 weken en het bevalt me tot nu toe erg goed. Het enige nadeel is het steeds weer uitspoelen i.p.v lekker makkelijk de pamper in de container deponeren…
Ik heb direct het hele pakket van 0 tot potje gekocht. Lekker makkelijk en voordeliger in de aanschaf. Heb je vragen, stel ze gerust.
Groetjes Corine
wij gebruiken ook bambino mioomdat onze zoon allergiesh is voor de papieren luiers welke merk dan ook.
ze bevallen echt heel erg goed.
en geen last van lekken wat ik met veelpapieren luiers wel had.
Hier ook Bambino. Superluiers, makkelijk in gebruik en dat wassen valt me ook nog wel mee. Nu nemen we voor ‘buiten de deur’ en de nacht nog papier. Maar alle beetjes helpen lijkt me.
Ze hebben geloof ik van Bambino ook zgn ‘trainingsbroekjes’ geen luier waar je een doek in vouwt en die heel dik is maar meer voor de ‘ongelukjes’. Wellicht kun je ook nog eens google-en op het woord; trainingsbroekjes en zindelijkheid oid?
Heb je al een lokatie bij je in de buurt gevonden waar ze ze verkopen? Ze kunnen je vast helpen zodat je behalve onze gebruikersmening ook zelf hebt kunnen voelen aan het materiaal
Van Kaatje Katoen heb je ook consulentes die je vrijblijvend het e.e.a. kunnen laten zien en uitleggen. dat is misschien handig.
Ik luier nu 3 weken in katoen. Ik ben handig en heb ze zelf gemaakt. Wij weten nu niet beter en ik vind het goed te doen. Bv-poep wast er zo uit, ik spoel ze niet voor en gooi ze gelijk met de rest van de was mee. Op dit moment was ik elke of om de dag…ik heb toch genoeg was aan spuugdoekjes en hydrofieldoeken enzo…de luiers wassen gewoon mee.
Ik werk met flanellen voorgevormde luiers die sluiten met drukknoopjes. Ik heb aparte overbroekjes van PUL (ademende waterdichte stof). Maar er zijn ook complete luiers waar het overbroekje zeg maar al bij inzit, dan verschoon je gewoon steeds de hele luier (ik verwissel alleen de flanellen luier, overbroekje alleen als het vies is). Je kunt je het beste eens voor laten lichten want er is zoveel mogelijk.
Bamboestoef neemt bijvoorbeeld veel meer vocht op dan katoen maar heeft dan weer als nadeel dat het langer moet drogen etc. etc.