kast verven met muurverf?

In de nieuwe knippie stond een artikel van ene Nienke die als mama van 2 meiden hun slaapkamers als prinsessenkamer had omgetoverd.

Ze had als kledingkast een grote boekenkast met deuren geverfd met… muurverf :shifty:



Ze zei dat dit net zo’n effect had als dure kalkverf, maar dan goedkoper en makkelijk bij te werken bij beschadiging.



Wie heeft dit wel eens gedaan?



Wij hebben in de woonkamer een kast geschilderd met kalkverf van painting the past en met 70 euro een blik was dat prijzige verf.

Maar ik houd erg van de matte uitstraling.

Het is wel veel kras en stootgevoeliger dan normale verf, maar tot op heden blijft het goed zitten en bij vage krassen is een doekje voldoende.

Nu ben ik echter voornemens om Aniek haar kledingkast te schilderen met muurverf.



Ik heb nog restjes roze, donkeraqua en lichtblauw over en veel mis kan er niet gezien de kast oud is en er toch flink wat lijm her en der tussen moet om hem goed te kunnen gebruiken.

Het is me al prima als hij 1x per jaar bijgewerkt zou moeten worden, maar ik dacht… als die Nienke het kan verzinnen, dan zijn er vast meer die dat wel hebben gedaan en wat zijn jullie ervaringen?

Ik! Niet binnen, maar buiten zelfs. Onze achtertuin is volledig ommuurd en die muren zijn geschilderd. Omdat vriendlief tijdens het schilderen van de muren ook de poort tegenkwam, heeft hij die maar meteen meegeschilderd :lol:



Ik was in eerste instantie niet al te blij, maar het blijkt toch wonderbaarlijk goed te blijven zitten hoor! Het ziet er nu (jaartje of 3 later, in weer en wind) nog altijd prima uit.

Kijk, dat geeft de burger moed :thumbup:



Aniek haar kast is zo’n grenen geval met plexiglas in de deuren, heel romantisch geval.

Het lijkt me super om hem van binnen heel lichtroze te maken, van buiten roze met wat van dat aqua en dan op de panelen pip behang, daar heb ik toen speciaal blauw behang voor gekocht.

Ik zag alleen op tegen het schilderen met echte verf omdat het zo lang duurt voor t droog is.

Dus zit het behang er nog immer niet op.



Heb al wel de stukken geknipt liggen (Jet wilde de rest van t behang wel hebben :mrgreen: ) dus nu moet de kast wel he.



Hebben jullie ook restjes bewaard om eventueel bij te kunnen werken?

Ik heb geloof ik van alle verfjes die in mijn huis gebruikt zijn nog wat restjes staan om mee bij te werken mocht dat nodig zijn. Of misschien was ik te lui om ze weg te gooien, dat kan ook… :lol:



Maar klinkt erg leuk zoals je die kast wilt gaan doen!

ik kan me wel voorstellen dat het kan, maar denk wel dat het een veel matter en stroever effect zal geven dan lakverf (denk aan schoolbordeffect :shifty: )

Heb het verder nooit gedaan ofzo, maar dat is wel het effect wat het denk ik geeft. Ben benieuwd of je het gaat doen en zo ja hoe het dan zal zijn…



Laat je het resultaat hier zien? :mrgreen:

kalkverf is ook heel stroef en mat… bijna ruw. Het “poedert” ook iets.

Dat lijkt me met muurverf dan weer niet.

Ik heb wel restjes met extra dekkende muurverf die schrobvast is en geschikt voor buiten, dus dat moet wel lukken dan.



Ik ben begonnen met een deur… raar idee hoor… sta je daar te kwasten met een emmertje muurverf :shifty:

wij hebben ook wel eens de verwarmingsradiator met muurverf meegeschilderd. Ging prima en precies de kleur van de muur.

ow kalkverf! Ik had niet goed gelezen en dacht dat er de vergelijking met lakverf getrokken werd :wink:



Nee dan zal idd het effect wel hetzelfde zijn, ben benieuwd!

t is bijna klaar! en t word gaaf.

Nog wat satijnband langs de pip-panelen plakken en nog 1 laagje roze her en der.

Dan wil dochterlief graag nog goudverf op de 2 pilaren (mama ging voor zilver) en de kap nog en dan is t af.

Van t weekend is mijn einddoel, zal dan ook even een fotogie doen. :thumbup:

Wij hebben de inbouwkasten boven ook gewoon met muurverf gedaan, werkt prima en blijft gewoon mooi, hoor. Je kunt het alleen niet goed nat afnemen, maar met een stofdoek of een licht vochtig doekje gaat het ook prima.



Ik ben benieuwd naar het resultaat Cell, het klinkt in ieder geval erg gaaf!

@Debke wrote:

Ik! Niet binnen, maar buiten zelfs. Onze achtertuin is volledig ommuurd en die muren zijn geschilderd. Omdat vriendlief tijdens het schilderen van de muren ook de poort tegenkwam, heeft hij die maar meteen meegeschilderd :lol:



Ik was in eerste instantie niet al te blij, maar het blijkt toch wonderbaarlijk goed te blijven zitten hoor! Het ziet er nu (jaartje of 3 later, in weer en wind) nog altijd prima uit.




Haha dan was het gelukkig geen muurverf op waterbassis :wink:

is misschien wel een tip om daar goed aan te denken, voor mensen met de emmer en kwast in de achtertuin aan de slag gaan :wink:



Cell klinkt erg gaaf, ben erg benieuwd!

hier ook schrobvaste muurverf extra dekkend die geschikt is voor buiten.



Maar t is nog niet af, ben niet helemaal oke…

Ga hopelijk vanmiddag nog wat verder…