Kast ruimte.

Hoi.



Wij hebben 350 euro gekregen , om kasten te kopen voor onze woning :dance:

We hebben helaas amper kast ruimte, we hebben wel in de slaapkamer, gang en Riley’s kamer een inbouw kast, maar die zijn niet groot.

Verder maar 1!! kast in de woonkamer, en die is denk ik 1 meter hoog, en 50 cm breed.



We komen kast ruimte te kort :roll: Nu kunnen we dus kasten kopen.

We hebben wel bijvoorbeeld 1 wens, dat is voor Riley’s nieuwe kamer, een kast soort dressoir effect (hoeft niet zo hoog te zijn maar toch), zodat er ook wat op kan staan.



Wat voor kasten zijn bij jullie echt een MUST! in huis?



Groetjes.

Ik ben heel tevreden met mijn dressoir, die zit eigenlijk vol met speelgoed van de kindjes … erg handig! :thumbup:

Hij heeft 4 deuren + 4 lades en ik kan er idd nog iets op zetten wat altijd leuk oogt in huis…



bij ons een must, een inloop kast haha die er ook ooit gaat komen! en dadelijk op de zolderkamers inbouwkasten. verder krijgt ella straks op der nieuwe kamer gewoon een bureau die we in het begin gebruiken om haar op aan te kleden.

Inloopkast :drool: ja… dat kan hier niet. Ik woon in een flat met 2 slaapkamers, en over enkele weken 3 slaapkamers. Zoals het oorspronkelijk was.



Bietje, die kast is mooi! :inlove:

Wij hebben in de woonkamer een boekenkast (kookboeken, mooie kinderboeken, reisboeken), een boekenmand (ideaal voor gewone kijkkinderboeken waar ze niet supervoorzichtig mee hoeven zijn) en een grote kast. Soort dressoir, we wilden toen niet een hele hoge maar daar heb ik nu een beetje spijt van, hij zit behoorlijk vol en de bovenkant is helaas meestal bezaaid met troepjes en een grote stapel papierhandel :roll:

Hij is 1.40 hoog en 2m breed. De ene helft is van mij (naaimachine en allerlei bijbehorende troep, daar was ik wel zoooo blij mee!) en de andere van de kinderen; ieder een plank met spelletjs, puzzels en knutselspullen.



Verder hebben we op elke kinderkamer ook nog een boekenkast staan en gewoon een kledingkast.



Ik zou even nagaan waar je vooral behoefte aan hebt; zo’n dressoir is handig voor (klein) speelgoed, knutselspul enz, maar misschien heb je juist wel plek voor kleding of boeken nodig…

een kast die helemaal doorloopt tot het plafond (hoef je ook niet boven op de kast te poetsen. :mrgreen: )



wij hebben op A.ukjes kamer 1 kast die helemaal doorloopt (helaas zie je dit niet goed op de foto… mocht je een andere willen dan zeg het maar…)

op de foto zie je het ondergedeelte. hierboven zit ook nog een kast



ik heb hier bewust voor gekozen omdat ik bovenop een kast altijd vind dat alles wat je erop zet, stoffig wordt en het wordt heel rommelig.

nu heb je meer ruimte en kun je veel meer netjes opbergen.



bv wij hebben helemaal bovenaan (omdat het dak schuin loopt) een smaller plankje en daar staan de schoenen op die we niet gebruiken of nu niet aantrekken) ook zou ik GEEN hanggedeelte doen… dit neemt heel veel ruimte in en je kunt bijna niks opbergen…



onze kast lijkt uit 1 geheel, maar hier zit een luchtpijn tussen, maar wij hebben geen ruimteverlies, alleen ziet het er mooier uit van de buitenkant…



kast is 40 diep, 3.10 hoog en meen 2 meter breed.



Bij de Gamma hebben ze ook zo’n soort kasten, maar je kunt beter zelf iets maken… lijkt moeilijker dan dat het is. en is stukken goedkoper…

hier ook grote kasten tot het plafond…

wilde eerst kleinere en lagere maar we konden onze spullen en die van de kids steeds maar niet kwijt. Nu super blij :slight_smile:

wij hebben ze trouwens van Ikea, zowel boven als beneden, dan kan je zelf heel veel instellen wat jij wilt, super handig :thumbup:

ik ben op zoek naar een kast in onze slaapkamer.

We hebben er nu een hele rommelige open kast staan waar onze boeken in zitten. En alles wordt er op en in gedumpt. (doe ik zelf het meeste hoor)



Ik wil nu die kast weg hebben en daarvoor in de plaats een hogere (boeken) kast met alleen maar planken en met deuren er voor.

Dan is het niet meer zo rommelig en ik moet een kamertje leeg ruimen en dat zijn voornamelijk spullen die goed in een boekenkast passen zoals hobbyspullen(naaimachine & knip en plak spullen.



Er moet veel in passen!

Liefst wit van kleur.

IK LEES EN ZOEK MEE!

anita… voor jouw hetzelfde… een tot aan het plafond… :wink:

@Pitje27 wrote:

anita… voor jouw hetzelfde… een tot aan het plafond… :wink:


Ja denk ik ook.

Heb al op de ikea site zitten kijken, maar niks geschikts denk ik…

Bij de praxis hebben ze mooie schuifpanelen om zelf wat in elkaar te zetten… misschien kun je ergens een nis maken met zelf deuren er voor…

Heb jij al kasten gevonden Sweet love ?

We gaan a.k dinsdag kijken.

@Sweet-Love wrote:

We gaan a.k dinsdag kijken.


a.k? als kan? of bedoel je: a.s. aanstaande?



Heb je al wat op het oog? Weet je al welke winkel het wordt?



Ik heb nog geen geschikte kast gezien, helaas.

Voor veel bergruimte hebben wij in huis kasten van Ikea: de pax.

Deze garderobekasten kun je in twee dieptes krijgen: standaard garderobemaat en een minder diepe: iets van 37 cm. Deze laatste vind ik geweldig.

Lekker stevig, passen 10.000 planken in (bij wijze van :angel: ) en je kunt het in allerlei kleuren krijgen, ook wit.

Wij kozen natuurlijk voor de 236 hoog.