Karakter.

Tsja, omdat onze zoon nu officieel een dreumes is stel ik hier maar de vraag om advies/tips.



Als baby heeft onze zoon echt enorm veel gehuild (daar kwam verborgen reflux uit, maar ook zagen ze (t CB, HA en Osteopaat) dat hij een behoorlijk pittig karakter heeft. Tsja van wie hij dit nou heeft… geen idee. :hand: :eh: Of je het botsen moet noemen weet ik niet, maar ik kan moeilijk om gaan met zijn karakter.



Hij is driftig/boos als hij z’n zin niet krijgt. Is vrij snel met kruipen en wurmt zich over door heen.



Nu zeiden ze op het KDV vorige week dat hij best wel lomp is. Meer in de zin van ellebogen werk. Zelfs oudere kindjes die wat fragieler zijn duwt hij aan de kant. Na die uitleg/opmerking zit ik er toch wel een beetje mee in m’n maag. Ik baal er een beetje van dat hij op die manier z’n ding doet.



Iemand die dit herkend? en wat doe je er aan?

Eerlijk gezegd stoor ik me behoorlijk aan al die mensen die dergelijk gedrag als pittig bestempelen… Tis een dreumes! Zijn wereld draaitom hem, natuurlijk houdt hij geen rekening met kleine kindjes. Ook boos worden hoort erbij, hij moet ook leren omgaan met zijn emoties en bij de meeste kinderen wordt dat echt wel minder.

Hier ook een zeer felle dreumes :oops:

En ik benoem het inderdaad wel als pittig Lune, want onze oudste was wat dat betreft veel rustiger (oke, dat is er intussen ook wel vanaf :mrgreen: )



Maar hier dus echt een gifkikkertje die ALLES in de strijd gooit als hij zijn zin niet krijgt!!

Inclusief gillen, slaan, bijten… :?



Van de week voor het eerst met hem naar de kapper geweest, hij heeft zowat de kapper onvruchtbaar geschopt :shock:



Tsja, Kwakje, wat doe je eraan? Ik blijf maar eindeloos herhalen dat hij lief moet zijn (aaaaaaaiiiiiiiiiii, aaaaaiiiiiii met het handje) en als hij bijt/probeert te bijten, dan zeg ik streng “auw, je mag niet bijten” en dan zet ik hem weg (van me af bedoel ik)



En verder gewoon heel hard :pray: dat het snel over gaat :wink:



Succes ermee!!

tja, bij een dreumes draait alles om hemzelf. We zien het hier ook! alles moet wijken voor de dreumes, nu net peuter!



Op het kdv noemen ze dat gewoon goed voor zichzelf opkomen! positief :slight_smile: maar ze benoemen wel dat je dat voorzichtig meot doen.



Kortom… laat ze kletsen, lomp wil ik soweiso niet een kind noemen wat nog beneden de 1,50 is!!



Mari jn is een mini :slight_smile: met zijn maatje 80 en nog net 10 of elf kilo… maar laat het kaas niet van zijnb rood eten, tja, maar bij een kleine duw ligt hij wel van de benen, tja, dat is het zij zo!

Mijn inmiddels peuter was als dreumes ook heel “lomp”. Als iemand op zijn kruiproute zat dan kroop hij er niet langs, maar gewoon over een ander kindje heen (die dat natuurlijk niet leuk vindt). Ze zijn nog lekker egocentrisch op die leeftijd, denken dat de wereld om hun draait. Dus logisch dat ze boos/driftig worden als ze hun zin niet krijgen. Tja, het enige wat je kan doen is blijven corrigeren en uitleggen. En op een gegeven moment snappen ze dat wel. Succes!

Gelukkig dat er veel herkenning is. ppff en hij is best wel groot voor z’n leeftijd.



We blijven hem ook corrigeren en geven hem ook echt positieve aandacht zodat.

Tja… hier ook herkenning, maar vind het normaal gedrag eigenlijk. Suus is 2 en die gilt om het hardst “Nee” en raust dan alles opzij. Boos erbij kijken kan ze ook.

Driftbuien en alles… achja.



Ik heb wel gemerkt dat ze gewoon veel energie heeft, echt veel. Ze slaapt ook niet meer elke dag. Dus met haar naar de speeltuin gaan, veel laten lopen, klimmen en klauteren, klauterparcourtje in huis maken enzo… ja dat vind ze geweldig en dan word ze wel moe. Als ze die energie kwijt kan, gaat het goed. Heb ik een dag wat minder tijd, is ze nog lomper en vervelender dan normaal…

Kan het haar niet kwalijk nemen, ze heeft mij nog gewoon nodig om haar energie te leren kanaliseren.

Dat herken ik wel van die energie.



Zoonlief heeft een loopfiets gekregen voor z’n verjaardag en als het weer toe laat ga ik toch echt elke dag wel even een eindje met hem fietsen.

Of naar de speeltuin…