Kapsel

Hoi,

Heeft er iemand hier ‘verstand’ van kapsels? Vast wel :wink:

Ik ben zelf hondentrimster, dus 'n schaar of tondeuse vasthouden lukt me wel!

Heb Kai inmiddels al 2x geschoren, diverse standen en dat lukte aardig!

Nu wil ik graag onder in z’n nekje wat langer laten en bovenop ook iets langer, maar aan de zijkanten kort (zo’n lekker ruig kapsel met 'n matje!).

Wie kan me wat tips geven, hoe ik dit het beste kan doen? het moet nog even wat doorgroeien, dus heb de tijd om me erin te verdiepen :lol:

En zeg nou niet: Kapster bellen!! Ik wil 't graag zelf doen, vind 't echt 'n uitdaging!!! :lol: :mrgreen:

Ik kan je niet helpen, maar ik ben erg benieuwd naar het resultaat! :inlove:

Heb je een voorbeeldfotootje? Want wat ik me nu voorstel ziet er niet uit… dus dat is het hopelijk niet :angel: :roll:

Ik heb even gegoogled, maar vind niet exact wat ik bedoel. Wel 'n soort:

el korter, maar meer met 'n matje in de nek (kai heeft 'n giga weerborstel in z’n nek, net als z’n mama, dus of kort, of lang!!)

Snap je me 'n beetje?? Hope so :wink:

dat is idd een stoer kapsel :inlove:

en hoe ist geworden?? foto!!? :mrgreen:

Ik ben kapster…maar als je het kapsel op de foto graag wilt hebben denk ik dat dat voor zo’n klein mannetje niet heel geschikt is. Er moet echt wel flink wat gel in om dat zo rechtop te laten staan.

En persoonlijk hou ik niet van een matje. Niet dat je je daar wat van aan moet trekken :mrgreen: .

Zoals ik in ieder geval begrijp heeft hij nu stekeltjes :think: ? Dan is het gewoon een kwestie van laten groeien en af en toe wat bijwerken omdat het natuurlijk wat ongelijk gaat groeien op een gegeven moment.En als je het opzij korter wil houden zal het niet meevallen om dat zelf bij te houden omdat je toch de overgang moet maken van het kortere haar aan de zijkant naar het langere haar bovenop.

Maar goed…mocht het niet lukken…een kapper is natuurlijk zo ingeschakeld.

Succes ermee :thumbup:

Ik knip zelf honden, dus op zich moet 't me wel lukken. Tante van hub is ook kapster, vanmiddag komt ze hier dus zal 't es vragen!

Enne smaken verschillen, ook wat matjes betreft :wink:

Thanx voor jullie reacties!!

Liefs,

Kaat

Tijn heeft het ook zoals op de foto.

Zoiets??

Kaatje: wel foto’s plaatsten als je klaar bent hé :mrgreen:

Anne-Marie, Heb je 'n foto van Tijn??

Mo, ja tuurlijk! Duurt alleen nog wel tot z’n tweede verjaardag, geloof ik :think: :mrgreen:

Kaatje: dan moet ik wel erg lang wachten :shock:

Ik wil morgen met Luca naar de kapper, maar ik heb niet echt een kapsel in gedachte :think:

Of kom jij ff bij mij langs? :mrgreen:

@Kaatjes wrote:

Mo, ja tuurlijk! Duurt alleen nog wel tot z’n tweede verjaardag, geloof ik :think: :mrgreen:

Die had ik erbij geplaatst???

Ben nu op mijn werk, zal ik straks nog eens mailen!

@Kaatjes wrote:

Gevonden elders op KOK :slight_smile:

Huh nu ik thuis ben zie ik die foto van Tijn wel???

Op mijn werk zag ik hem niet, das raar???

Ik zag 'm nu ook in je vorige bericht, Anne-marie. Maar de vorige keer (m’n vorige post) niet… :think:

Ach, ik weet nu wat je bedoeld. Is hartstikke leuk!!!

Zoiets bedoelde ik inderdaad, alleen tijn heeft slag/krullen. Kai niet. Dus bij hem zal 't wat slapper vallen (en dan krijg je dat kapsel wrs wat ik bedoel :mrgreen: haha).

Mo, ik kom wel 'n keer langs hoor!!!

Hoe is Luca’s kapsel geworden??

Ze hebben hem wel goed bezig moeten houden, las ik :lol:

Kaatje: en heb je Kai al geknipt?

Ja we moeten nog steeds een afspraak maken hé :wink: :mrgreen:

@bigsby wrote:

Kaatje: en heb je Kai al geknipt?

Nee joh, zo vlug groeit da haar niet!! Tis nog hartstikke kort :stuck_out_tongue:

@bigsby wrote:

Ja we moeten nog steeds een afspraak maken hé :wink: :mrgreen:
:mrgreen:

Hier doe ik het ook wel een beetje zoals je beschrijft, geen foto van. Maar ik doe eerst al het haar op stand 6, dus 6 cm lange haren en dan bij de overgang op 4 en de zijkant op 2… dan zit het prima en hoeft er maar een beetje gel in.

Peter heeft stijl haar, 3 kruinen waarvan 1 in zijn nek waaruit de haren horizontaal groeien :roll: en 1 op t voorhoofd, dus krijgt hij altijd zo een krul op zijn voorhoofd :mrgreen:

Tja, je moet wat he

Toch naar de kapster geweest: :wink:

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=3327397#3327397