kapotte billen

mn mannetje heeft de afgelopen week bij iedere luier een poepluier 4/5 keer<br /> nu zijn zn billen helemaal stuk tot bloedens toe en smeren heeft naar mijn idee haast geen zin :frowning: ik heb alles al geprobeerd, bepanthen, zinkzalf, sudocreme, oritza en nog een waar ik ff de naam niet van weet



ik weet dat ik hem het beste in z`n blote billen kan laten, maar hoe moet ik dat doen dan, hij blijft echt niet op een plek en om nu met een dweiltje achter hem aan te lopen :lol:



iemand tips voor misschien nog een goede zalf (als die nog bestaat)of iets anders?

Bij Y.eline heb ik maizena gebruikt, hielp :thumbup:

Hier de afgelopen week t zelfde ook vaak poepen en hele kapotte billetjes,ik heb vooral vaak verschoond,overdreven vaak haast en dan echt heel erg goed schoonwassen drogen en vet insmeren,en inderdaad een poos bloot laten lopen.dan maar dweilen,t is nu zo goed als over

Groene leem, maar dat had ik je al verteld :thumbup:

En gewoon blote billetjes.

ik zou iets tegen schimmel erbij gaan smeren… een schimmel is vaak de oorzaak als het niet meer dicht wil. en houd de wondjes open.



gewoon daktarin van de drogist, en anders iets van de HA (hier uiteindelijk een lotion gekregen, omdat de daktarin niet pakte omdat de open plekkne te groot waren)

Helemaal eens met Fietje! Ik ben van de week ook even langs de HA met mijn dochtertje en inderdaad iets gekregen tegen schimmel. Nu 5 keertjes gesmeerd en het is zo goed als weg… Dus zal toch even naar de HA gaan dan krijg je een specifiek middel.

En geen geparfumeerde billendoekjes meer gebruiken. Dat scheelde hier heel erg. En idd iets tegen schimmel. Ik had zelf nog wat in huis, na 1 week smeren (langer mocht ook niet) was het weg. En nu altijd preventief bepanthen aan het smeren na iedere verschoning.

als het niet dicht gaat gebruik ik ook daktarin, maar na het smeren gelijk een lading maizena eroverheen, dan pas luier dicht. 2x p dag en binnen een dag wordt het al minder. En schoonmaken met natgemaakte hydrofielwashandjes. Idd geen billendoekjes gebruiken.

Ik was het ook elke keer met een washandje, heb ook het idee dat het de irritatie verkoelt.



Ik heb verder niet echt ervaring met ernstige luieruitslag, ik praat mezelf aan dat dat komt omdat ik standaard elke avond sowieso al smeer :wink:



Maar wat ik altijd goed vind helpen is weleda calendula baby billenbalsem. De schimmel uitgesloten, dan.

Maizena helpt goed zeggen ze :thumbup:

Bepanthen en sudocreme ook…

ik zweer ect bij maizena…; wondermiddel

Hier ook calendulan voor 's nachts en bepanthen voor overdag. Gewoon om een beetje afwisseling te hebben. Daarnaast krijg ik van mijn moeder (apothekersassistente) een billencreme van een lokale huisarts. Die heeft de dikte van niveau creme en blijft daardoor heel goed plakken :thumbup: die spoelt er dus niet af :thumbup: Maar ja daar heb jij nu niks aan (tenzij je in de buurt van Weesp woont :wink:

dank jullie voor de adviezen



zoals jullie zelf ervaren hebben is het de afgelopen dagen heerlijk blote billen weer geweest :lol: het heeft goed geholpen plus dat hij nu minder zure poepluiers heeft :thumbup:

dus het gaat al een stuk beter en het is bijna weg nu :thumbup:

Fijn te lezen dat het nu de goede kant op gaat. Heerlijk he, blote billen weer :smiley:

geweldig om te zien, heb steeds zin om te happen :stuck_out_tongue: :lol:



morgen weer :thumbup:

maizena en heilwolle. Werkt hier top!

R heeft nu ook enorm kapotte billen, echt heel zielig. Tis al een mnd of 2 ofzo,

dan gaat t weer wat weg en dan is het de volgende keer weer helemaal raak.



We smeren standaard met weleda billencreme (elke verschoning) op droge billen. Schoonmaken met

doekjes en daarna met amandelolie op een watje (is gelijk verkoelend).

Nu doen we ook talkpoeder/maizena op de billen.



En nog was het zo. Twee weken geleden daktarinzalf gehaald bij de

drogist. Zelfde verhaal; het leek even beter te worden en toen POEF…

alsof de billen ontploft waren.

Heel rood, dik, korsterig /bobbelig, wondjes etc. Gestopt met de zalf en doorgaan met

wat we al deden. Het werd weer minder en na een paar dagen was t wéér raak.



Naar de ha geweest en nu zalf met cortison (?) erin. Gister begonnen met smeren,

maar t lijkt alleen maar erger te worden :cry:



Iemand enig idee hoe snel die creme zou moeten werken? Ik begreep van vriendin

dat bij hun kind het de volgende dag al bijna over was…

Ik heb voor Dennis paar weken terug, miconazolnitraat gekregen van de huisarts, tegen schimmel, volgens de huisarts kon het wel zo’n 4 weken duren voor het echt over was, en moest ik niet te snel stoppen. Na 1 week was het wel weg en toen ik 3 dagen niks gezien had ben ik ermee gestopt.

En gaan we weer verder met sudo of maizena bij elke verschoning gaat nu al 2 weken goed.

Dank, we zijn mss wat te ongeduldig. Het lijkt wel weer wat erger te worden, hij heeft één grote open plek, groter dan het eerst was.



Ik kijk t morgen nog even aan, ik koop ook even maizena (was natuurlijk net op :roll: ) en zinkolie voor de grote open plek, dit voor de verschoonbeurten zonder de hormoonzalf.

Hmm hier ging het vanmiddag weer mis van mooie roze huid voor het middag slaapje, tot een helemaal kapotte huid na het slaapje. Binnen 2uur dus en met sudocreme :think: arm manneke.