kapotte billen

Rick heeft zijn billen zo ontzettend kapot, hij kan er niet eens op zitten :frowning: . Er komen kiesjes door bij hem en hij heeft steeds van die zure poep dus dat bijt er ontzettend in natuurlijk :frowning: . Zijn billen zijn vuurrood en hij heeft allemaal ontvelde plekken.

Heb al sudocreme geprobeerd maar daar wordt het niet minder van.

Doe er nu vaseline op zodat dat de huid wat verzacht en als barriere dient.

Alles wat ik hem erop smeer doet hem ook zeer, vind het echt zo sneu :frowning: .



Heeft er iemand tips hoe ik dit het beste kan behandelen?



Alvast bedankt,

Renate

Ik gebruik nu nog Bepanthen voor Levy.



Maar bij Lana hingen dus haar vellen er ook af. Tot bloedens toe. Daar hebben we een speciale zalf gekregen van de apotheek. Zinkolie op natuurbasis ipv zinkzalf. Deze olie moest je eraf halen met olijfolie. Binnen een paar dagen was het bij Lana stukken beter.

Bedankt.

Volgens mij is hier de apotheek vanmiddag nog wel even open, dus dan maar even daar bepanthen kopen of iets anders wat ze adviseren.

Bepanthen gebruik ik als het echt vuurrood is, heb ik het idee dat het kapot gaat gebruik ik groene leem. Dat werkt echt zoo super en snel !!



Mijn dochter heeft op dit moment ook heel erg last van rode billen, hele kleine plekjes zijn kapot.

Ik laat haar gewoon heel veel met de blote billetjes lopen, het is wel ff werken want je kunt wel 30 plasjes opdoen.

Maar je ziet dan ook wel duidelijk verschil !!

Mijn schoonzus had nog bepanthen liggen, dus dat vandaag gebruikt.

Morgen maar naar de apotheek en eens zien wat ze daar adviseren.

Hij poept de laatste dagen wel 6-8 keer op een dag dus in blote billen rond laten kruipen lijkt me niet echt handig :sick: .



Groetjes Renate

Hier ook kiesjes kapotte billen, maar haar schaamlipjes zijn vooral errug rood :cry:

Doet bij mezelf zeer als ze ligt te gillen op de commode.

Echt grootmoeders tip, bestrooien met maizena. Is hier al vaker genoemd en klinkt idioot maar in wanhoop ben ik het het ook een keer gaan proberen. En tis super! :thumbup:

@Zeemeermin wrote:

En die maizena gaat dan hop mee de luier in? Als het werkt is het wel een goedkoop middeltje. Proberen waard dus.

Groene leem, waar kan je dat kopen?




Hier ook super ervaringen met maizena…doe het met een make-up-kwastje op de betreffende plek, luier dicht en echt heel erg snel zie je al verbetering (smetplekken in de huidplooien is hier af en toe het probleem, kapotte billen…nog niet gehad, maar hier ook nog geen tandjes)



Of dit werkt voor de super kapotte billen bij Rick van de TS weet ik niet…

Ik doe niet eens met een make up kwast, ik maak er gewoon een zooitje van :mrgreen: Gewoon billen bestrooien, hup luier erover! Het trekt helemaal in de huid of misschien lost het op dat weet ik eigenlijk niet maar het verdwijnt iig. En wat je overhoudt zijn hele zachte billen en veel kleinere open plekjes.



Ik gebruik normaal sudo creme maar als het echt kapot is ( hadden wij ook met het doorkomen van de kiesjes) dan dus maizena.

Sinds gisteren gebruik ik bepanthen en zie nu al verbetering gelukkig. De roodheid is al helemaal weg, en die ontvelde plekjes zien er ook al iets rustiger uit :thumbup: . Maizena heb ik nog niet geprobeerd.



Groetjes Renate

Bepanthen werkt echt super :dance: . De ontvelde plekjes zijn echt al een stukje kleiner geworden, de roodheid is weg en Rick zit weer lekker op zijn billen :mrgreen: .



Bedankt voor deze geweldige tip :thumbup: . Voortaan altijd bepanthen in huis :mrgreen: .

Ik ben het helemaal eens met MAIZENA :thumbup: :thumbup:

Ik geloofde het ook niet toen ik het voor het eerst las, maar het werk echt super. Open plekjes verdwijnen heel snel en de pijn is met 1 a 2 luiers weg, als je direct bij de eerste tekenen van roodheid begint met de behandeling. En gewoon met de hand op de billetjes en in de plooien doen: net of je een cake bakt :mrgreen:





Hier staat het pak maizena standaard op de commode nu er kiezen aan het doorkomen zijn 8)



Succes ermee!



groet Engel



ps zorg er wel voor dat je kindje het pak niet te pakken kan krijgen, want dat geeft een heeeel grote rotzooi :lol:

Maizena :thumbup:



Handige tip met die kwast. Mijn moeder heeft een strooiflacon gevuld met maizena en ik maakt er ook een zooi van. :lol: maar het werkt supergoed.

grappig hoe het verschilt per kindje wat werkt… Hier werkt bepanthen helemaal niet zo goed… Sudo werkt beter… En inderdaad maizena… :thumbup:

De billen van Rick zijn mbv bepanthen nu weer bijna helemaal heel :dance: .

Mocht hij weer last krijgen (wat ik niet hoop!!!) dan zal ik ook zeker eens maizena proberen.



Groetjes Renate

maizena werkte hier ook super…

en de sudo creme…



hier met de kiesjes tot bloeden toe, en gillen vd pijn bij een natte luier.

ik liet hem ook zoveel mogelijk bloot rondlopen…

en ik met de dweil…

Bepanthen helpt hier meestal beter dan sudocreme!

En… veel met de billetjes bloot liggen.

Ach, arm mannetje :hug: !

En die maizena gaat dan hop mee de luier in? Als het werkt is het wel een goedkoop middeltje. Proberen waard dus.

Groene leem, waar kan je dat kopen?