kapotte billen

Jasmijn is aan de diarree en de huid op haar schaamlipjes en rond haar anus is nu vuurrood en het doet veel pijn als ik het moet schoonmaken. Eigenlijk is het de eerste keer dat ze het zo erg heeft als nu en ik vraag me af of het voldoende is om er een dikke laag sudocreme op te smeren of dat er nog iets anders is wat de pijn wat kan stillen en de huid herstelt.

Vind het zo zielig, ze zegt ook iedere keer dat haar billen zo’n pijn doen :frowning: .

maizena erop doen werkt :thumbup:

en anders zoveel mogenlijk in dr blote billen laten lopen

Maizena?? :lol: . Is te proberen natuurlijk :thumbup: .

In de blote billen laten lopen is misschien niet handig als ze aan de diarree is :think: .

ja dan gaan dr billen snel weer dicht

ik dacht toen ook van uhhhh okay maargoed op naar de supermarkt

doosje gehaald erop gepoeierd en was vrij snel weer weg

Heb ik ook al gehad bij Sanne. Bij Sanne werd het van de sudocreme erger en door de zinkolie is het snel tot rust gekomen, helaas kreeg ze snel erna een schimmelinfectie, maar toen werkte de zinkolie ook erg goed als kalmering, tussen het andere zalven door.



Hopelijk is je dochter snel van haar kappotte billetjes af.

@Miepel wrote:

Maizena?? :lol: . Is te proberen natuurlijk :thumbup: .

.
Dit werkt echt super!! Ik gebruik geen creme ed meer bij luieruitslag heb standaard een strooibus met maizena bij de luiers staan :wink:

En zeeeeeeeeeeker geen dikke laag sudocreme (zeggen ze altijd).

Maizena is echt superspul… ook heel zacht…



Arm meiske… En wel, als het niet beter gaat na een dag, naar de huisarts hoor… want het zou een schimmeltje kunnen zijn.

Als het echt heel rood is vind ik Sudo nooit werken.

Dan altijd bepanthen hier! En dan de zalf niet de creme.

@gerenkim wrote:

maizena erop doen werkt :thumbup:

en anders zoveel mogenlijk in dr blote billen laten lopen




Maizena deed hier zeker ook wonderen!!

Arme meid! Is het inmiddels al over? Voor het geval dat dat niet zo is; ik gebruik in dat geval sudocreme in combinatie met billenpoeder van zwitsal. Sudocreme is natuurlijk heel goed, maar daardoor blijft het vochtig, door creme af wisselen met poeder, wordt het tussendoor ook droog en geneest het sneller.

Nog een tip, probeer zo vaak mogelijk de luier te verschonen, niet wrijven en daarna zorgen dat het heel droog wordt, bijvoorbeeld met het behulp van de poeder. Hopelijk werkt het!

Ben toch sudocreme blijven smeren en het is al een stuk beter. Met de poep ook trouwens dus dat scheelt ook :mrgreen: . Ik heb nog maizena in de kast staan zag ik dus als het ooit nog eens erger wordt dan kan ik dat ook eens proberen.

Sudocreme werkt hier idd ook errug goed

Mijn zoontje heeft sinds 2 dagen ook hele rode, open billen…zoooo sneu!

Echt, het vocht loopt uit de open plekjes. Ik smeerde Sudo, maar dan brulde hij nog harder, arm ventje.

Vandaag naar de apotheek geweest en het daar voorgelegd. Sudo schijnt enorm te bijten/prikken op open billetjes en droogt ze ook niet in.

Zinkzalf of zinkolie werken het beste. Zelf was ze nogal weg van de zinkzalf met calendula van Weleda, maar dat hadden ze niet. Ik heb nu zinkolie van Dr. Swaab gehaald en ben benieuwd hoe het werkt! Hij brulde iig niet toen ik het er op smeerde. Heb hier op mijn werk ook goede dingen over gehoord (werk op 'n kdv).



Maareuh…maizena… kan dat ook op open billtjes? Krijg je dan geen klontjes?

Zoooooo! Dat spul werk goed zeg!!! Zijn billetjes zijn na een nacht echt super opgeknapt :dance: Ben zooooo blij! Vond het echt verschrikkelijk zielig…

Dus mijn tip: Zinkolie van Dr. Swaab :thumbup: