kapla

ik heb er net op gegoogled…maar 40 plankjes voor 40-60 euro :shock:

1000 plankjes voor over de 350 euro :shock:



nee, dat komt er hier niet in :naughty:



fantasierijk bouwen kan ook op andere manieren en met veel goedkopere materialen :shifty:

Oei, das wel heel duur…



Er bestaan tegenwoordig ook wel ‘neppe’, misschien is dat een alternatief.

Ik heb er laatst een artikel over gelezen. Kapla komt van ‘KabouterPlankjes’ en is gemaakt volgens de gulden snede, dat schijnt ook mee te helpen met de populariteit (onbewust dan). En ze zijn van een speciaal soort hout, waardoor ze niet makkelijk van elkaar afschuiven; daarom kun je er zo goed mee bouwen.

Ik wist dat het wel 40 euro kostte, maar niet dat dat voor maar 40 plankjes was… :shock: overdrijven is ook een vak zeg!

merijn heeft zo’n doos gekregen voor zijn 2e verjaardag.

Maar hij is er nog te klein voor. De leeftijdsindicatie is volgens mij ook vanaf 3. Maar hij ziet in die plankjes nog geen bouwwerk zeg maar

dus de doos ligt op zolder te wachten tot hij iets ouder is…

merijn is meer van het bouwen met duplo

Guusje ik weet niet waar je dat vandaan haalt. Ik heb 200 plankjes voor 45 euro. En ik ken het van de BSO en toen ik het vroeg aan niels was ie helemaal jaaaa dat wil ik graag hebben. Heb nu de doos voor 45 euro en ga het langzaam uitbouwen.

ton met 200 onderdelen voor 51,25 euro. Is nog steeds veel, maar niet zo veel als jij zegt, Guus :wink:

kapla = ka van kabouter

pla van plankjes…

kabouterplankjes dus!!



heel leuk en heel leerzaam. Duur in aanschaf maar wel duurzaam speelgoed. Wij hadden eht vroeger thuis en als mijn zoontje nu komt spelen bij oma gaan alle ooms en tantes spontaan meedoen als de kapla tevoorschijn komt :mrgreen:



echt heel leuk!

ik heb gewoon kapla in google gegooid, en de eerste link gepakt…en zag toen die prijzen :roll: de link via winkelplein :shifty:



edit: :doh: :doh: :doh: idd 200 plankjes voor 40-60 euri…maar dan nog :shifty:

je mag het best duur vinde hoor guusje

maar het is wel suuuuuuuuuper leuk

op de bso hoef ik echt niet te proberen de kapla even eren dag weg te zetten

heb ik gelijk ruzie hihi

Allemensen, nou ik vind het ook erg duur :shifty: Mijn schoonvader heeft momenteel toch niks te doen, ik zal hem vragen een paar plankjes te maken…

Het is inderdaad duur, maar echt niet zelf te maken. Ze gebruiken Kapla trouwens ook voor teambuildingsdagen voo volwassenen. Het is echt super hoor. Hte is 1000 stuks voor 199 euro. Echt veel geld, maar zou duplo ook niet zo duur zijn? Ik tel eigenlijk nooit de blokjes. Kapla is 20 cent per blokje

Waarom is het niet zelf te maken dan ? Het zijn grenen plankjes met een verhouding van 1 : 3 : 15.

@Karin2 wrote:

Waarom is het niet zelf te maken dan ? Het zijn grenen plankjes met een verhouding van 1 : 3 : 15.




Als er maar een halve millimeter verschil zit tussen ene en andere plankje, dan kun je al niet meer hoge bouwwerken maken (met hoog bedoel ik bijvoorbeeld anderhalve meter en hoger).