Hallo,
Even een vraagje: bij mijn vorige zwangerschap heb ik helemaal geen striae gekregen gelukkig! Maar nu mijn huid weer strak begint te staan, ben ik toch een beetje huiverig…
Heeft iemand een idee wat de kans op striae nu is als je er de eerste zwangerschap geen last van hebt gehad?
Alvast bedankt!
Liefs Ellen
hallo Ellen,
ik ben ongeveer even ver als jij en had bij de eerste zwangerschap ook geen striemen. (enkel op heupen maar die had ik al van te verdikken en te vermageren).
Tot hiertoe deze keer ook nog niks te zien…hopelijk blijft dat zo, ook bij jou!!
hoi ellen ,
Ik denk persoonlijk dat het niks uit maakt of je het de eerste keer wel of niet hebt gehad.
Zelf heb ik er bij mn zoontje ook geen last van gehad…nu nog steeds niet op een paar ieniemienie gesprongen adertjes na.
Ik smeer mn buikje keurig in…maar je hoort zo vaak dat ze er ondanks volop smeren er toch nog net voor de bevalling inschieten.
hoop dat dat tijgerprintje bij jou ook wegblijft maar zoniet dan is het de moeite waard geweest toch?
Fijne zwangerschap gewenst verder.
:-* inge
Wat wel zow is dat het word bepaald door je huidtype…
Bij je eerste had je er geen last van en dat betekend dat je een soepele huid hebt dus de kans dat je het bij deze krijgt is vrij klein.
Aan de groeispurt op het einde kun je idd niets doen, kan er nog net ff zo;n lekker streepie te voorschijn komen!!
Gewoon soepel houden door te smeren ( eerst masseren dan pas de creme erop heeft het meeste effect!)
Het is niet de creme die zijn werk doet maar het masseren zelf houd je houd soepel, met wat voor dure creme je ook te werk gaat!
kus
Hoi,
Hier helaas wel het geval; bij de eerste helemaal geen striemen, bij de tweede eerst ook niet, maar ja hoor…de laatste weken van de tweede zwangerschap kwamen ze toch tevoorschijn. Hoop dat er nu met de derde geen extra striemen meer bijkomen…
groetjes Shams
ik heb er bij geen van 3en last van gehad. Maar ik ben dan ook al “wat ouder” en dat schijnt in dit geval een voordeel te zijn !
@annemarie69 wrote:
ik heb er bij geen van 3en last van gehad. Maar ik ben dan ook al “wat ouder” en dat schijnt in dit geval een voordeel te zijn!
Klopt! Je huid is dan al wat uitgerekt en daardoor minder kans op striae. Hebben wij ‘‘oudere’’ moeders mooi een voordeeltje! :mrgreen:
Ik ben de eerste zs streeploos doorgekomen en tot nu toe deze zs ook. Even afwachten dus!
maar wat voor creme gebruiken jullie dan en vanaf wanneer…
ik smeer nu al… zwitsal mama buik balsem
ik heb niks gesmeerd. Hooguit gewoon bodylotion omdat ik het lekker vond maar niet om streepjes te voorkomen (ik twijfel er ook aan of dat helpt trouwens).
Hier de eerste keer geen striemen en nu weer niet! Ik smeer wel, maar heel af en toe, want vergeet het meestal. Denk dus niet dat wel of niet smeren er veel mee te maken heeft, maar meer je huid type of je aanleg of zo?
Eveline.
Bij de eerste geen last gehad en bij de tweede ook niet gelukkig :dance:
ik heb tot 2 dagen voor de bevalling gee straie gehad :?
het schijnt dat als je ouder wordt je huis soepeler wordt en dus je kans op straie afneemt :shifty:
smeren schijnt niks te helpen :?
T heeft met de elastiteit van je huid te maken en een oudere huid is gewoon wat ‘losser’ dus die hebben daar weer voordeel van.
Smeren heeft idd geen zin. Masseren schijnt wel de doorbloeding te stimuleren en daardoor kan de elastiteit toenemen…
Maar jah…als t kindje ineens n groeispurt krijgt…
Bij mn eerste had ik nix noppes en nu bijna aan t eind van nr 2 heb ik n gebied van n kleine hand helemaal onderaan mn buik met streepies. Helaas, maar t dat risico hoort erbij he
Marieke
Bij de eerste had ik helemaal niets en nu heb ik helaas toch wat striemen
Ach, heb altijd al een tijgervelletje willen hebben :liar: :liar:
je kan smeren wat je wilt, maar dat helpt niets.
al is het wel lekker om je buik even speciaal te verzorgen
in het ziekenhuis vertelden ze mij ook dat jongere vrouwen er meer kans op hebben dan oudere vrouwen, want hun huid is nog niet zo soepel.
ik heb er echt heeeeeeeeeel erg veel last van gehad en oke ze worden weer wit, maar je zult ze bij mij altijd blijven zien.
ik schaam me er overgens niet voor, je kunt er niets aan doen.
dat smeren helpt echt niks idd. ik had bij de eerste ook elke dag een lekker balsempje op mijn buik gesmeert en het leek wel hoe meer ik smeerde hoe meer striemen er kwamen :mrgreen:
en bij de 2e niks gesmeerd en toen kreeg ik er maar een paar bij al zal mijn buik toen al heel wat uitgerekt zijn door de striemen van de vorige zwangerschap
Ik smeer heel trouw met BBBB-creme van puur mama vsm.
Ik hoop ze niet te krijgen, maar we zien wel.
ik denk wel dat het iets zal schelen of je, je houd vochtig houd met creme, zeker met dit warme weer. Ik drink ook veel water, dat helpt ook voor een soepele huid.
Jekka
Met zwangerschap van Yara nooit gesmeerd met wat en geen strepen.
Nu gesmeerd met bbb van vsm en er komt een streepje aan :? :x :o
Mij zie je dus vanaf nu ook niet meer smeren hoor :naughty: :naughty:
Zal wel puur toeval zijn,maar toch! :wall:
Hoop dat het bij die ene blijft !
Hier helamaal vol en heb gemeert als de nete!!! help dus helemaal niets.
Maar ja e krijgt er iets gewelgigs voor terug…
en die van mij zijn erg… je kan ze zien op mijn www knopje hehehe