kans op miskraam verminderd na zien kloppend hartje?

Gisteren ene echo gehad, vanwege wat bloedverlies. Ik hoef me daar helemaal geen zorgen over te maken, waarschijnlijk innesteling en heb t maar af en toe.

De gyn vertelde dat 7 van de 8 zwangerschappen goed blijven gaan, dus ik heb al besloten dat ik bij die 7 hoor hihi, moet positief blijven he!

Gister onze frummel dus al gezien, echt nog maar ene stipje, pas 5 weken en 2 dagen. Volgende week weer een echo en dan moet t dus gegroied zijn, want dan zijn we een week verder en misschien kunnne we dna t hartje al zien.

Nu vraag ik me af, als t hartje goed klopt en de grootte is goed op groei volgens zwangerschapsduur, verminderd de kans op een miskraam dan ook? Het is natuurlijk niet uitgesloten, maar is de kans daarna al iets kleiner? Dat las ik namelijk ergens.



Bedankt!!!



Groetjes wienie

ja dat klopt… zodra het hartje klopt neem de kans iets af… het is nog geen garantie natuurlijk, maar het klopt wat je schrijft…

kans na zien van kloppend hartje en juiste groei daalt naar minder dan 3 % :wink:

Hi, hier ook nog steeds wat bloedverlies bij m’n afscheiding…

Gyn zei ( na echo en kloppend hartje) dat het gewoon nog steeds van de innesteling kan zijn, en ik me ook geen zorgen hoefde te maken.

Ze zei idd ook dat de kans minder was op een miskraam door het kloppende hartje!

Natuurlijk blijven de zorgen ook , maar het steld toch iets gerust…



liefs Marije.

ik heb na mk ook echo gehad met 6 en 8 en 10 weken. zij zei ook bij het zien van kloppend hartje dat de kans minder werd, toen zij zag dat kindje goed groeide zei zij dat de kans nu wel erg klein was dat het nog mis zou gaan alles zat erop en eraan, dus dan is het in aanleg aardig in orde.



Succes :thumbup: jane