kans op meerling???

Afgelopen week kreeg ik bevestigd wat ik sinds het onderzoek al wist. Ik heb niet iedere maand een eisprong. De gynacoloog had het over hormonen die de eisprong dan konden gaan op wekken. Diffinitief behandelplan komt over een week of 2 als de uitslag van mijn vriend duidelijk is.



Nu vertelde verschillende mensen en ik heb er ook voer gelzen dat je dan vrij hoge kans op een meerling hebt.



Hoe is jullie ervaring hier mee???

Hoe ziet zo’n behandeling er dan uit??



gr.

Chantal

Ha Chantal,



Ik gebruik zelf clomid om de eisprong op te wekken en daarvan is bekend dat je en verhoogde kans hebt op een meerling. Bij mijn eerste gebruikte ik ook clomid en da’s geen meerling geworden. Volgens mij is de kans wel verhoogd, maar is het daarmee nog niet zo hoog dat je er van uit moet gaan dat je een meerling krijgt. Clomid zijn pilletjes die je slikt op bepaalde dagen van je cyclus. Ik moet ze van dag 3 tot 7 slikken.



Succes, Mouse

Hallo Chantal,



Ik heb tijdens mijn hormoonbehandelingen (5 x IUI) steeds clomid geslikt, dit om zoveel mogelijk eitjes te laten rijpen. Ben helaas niet zwanger geraakt, daarna IVF, je krijgt ook zoveel hormonen binnen en er zijn steeds 2 bevruchte emmies terug geplaatst en pas bij de laatste (3e) IVF ben ik zwanger geraakt van 1 kind.

De kans is er wel, maar is niet groot.



Veel succes met zwanger raken!



Groetjes,

Monique

Wat ik van mijn vriendin begreep die ook IUI heeft gehad met hormonen (en dus dezelfde kans’verschillen’ als met alleen hormonen zonder inseminatie) is de kans normaal (als niet in je familie veel meerlingen voorkomen) ongeveer 5% en wanneer je Clomid oid gebruikt gaat het naar 15%. Al met al valt het dus mee en is de kans maar 10% hoger dan wanneer je zonder hormonen zwanger wordt.