Kans op herhaling pre eclampsie?!

Hoi Hoi

Ik zit met een vraagje ik en mijn vriend zijn nu even bezig voor een 2de kindje maar ik heb bij de vorige zwangerschap pre eclampsie gehad ben daarvoor opgenomen en toen de uitslagen binnen kwamen van de onderzoeken ben ik meteen ingeleid maar nu vraag ik me af weten jullie misschien of er kans is dat je het bij een 2de zwangerschap weer krijgt??

Het is wel zo dat ik nu een andere partner heb als met de vorige zwangerschap weet niet of dit iets uit maakt!

Hopelijk weten jullie een antwoord hier op?!

Liefs LMG

Ik heb ook PE gehad en mij is verteld dat je altijd een hogere kans hebt om het weer te krijgen dan een andere zwangere. Maar meestal is het een volgende keer minder ernstig. Ook schijnt de duur van je sexuele relatie van invloed te zijn. Als je nog maar kort in contact bent met de sperma van je man is de kans groter dan wanneer je al aan hem gewend bent.

Maar als ik jou was zou ik die vraag ook even voorleggen aan je gyn/vk/ha.

Dank je wel voor je reactie!!:smiley: :-

Ben nu bijna 3 jaar met deze partner samen maar ik was al bijna 5.5 jaar samen met de partner van mijn dochter!

Toch houd dit mijn niet tegen om weer voor een 2de te gaan :wink: als het zover is zal ik het wel met de vk overleggen.

:-
liefs LMG

Bij de eerste heb ik Pre eclampsie gehad

En bij de 2e niet !

Dus het hoef niet altijd! :wink:

Laten we daar dan maar op hopen :wink: eerst maar eens hopen dat ik snel zwanger zal worden :smiley:

Thanks voor je reactie!!!

Liefs

bij de eerste PE en bij de 2e ook met dezelfde partner.

Wij zijn nu bezig voor een derde ik hoop alleen dat ik het nu niet krijg

het is dan idd te hopen dat je het nu niet!!zou wel fijn zijn als je er deze keer geen last van zou krijgen!!

Liefs

wij ehbben ook deze vraag aan de gyn voorgelegd. De kans is kleiner, als je het wel krijgt is het vaak milder, en begint het later.

Bij ons is dit twijfelachtig omdat ik altijd nog n a v pre eclampsie bloeddrukproblemen heb, hij blijft van tijd tot tijd weer stijgen. We wachten wel af.

dat is wel rot voor je dat je nog steeds last daarvan hebt!

Tja ik vroeg me dit af omdat ik nu ook een andere partner heb maar ja eerst maar eens zwanger worden :wink: en dan zien we wel weer verder!

Liefs

Was vandaag bij de gyn en heb het gevraagd. De kans op herhaling is tussen de 25 en 30%. Vaak milder en in een later stadium.

Dank je wel voor je reactie!Dit is wel fijn om te weten!!

Liefs