Kanjertraining

Zijn er ouders die hun kinderen op een zogenaamde “kanjerschool” hebben?

En hoe bevalt dat, werpt het zijn vruchten af en heb je ook voor thuis handvaten?

Wij hebben gisteravond een informatieavond gehad. Het hele lesgevende team plus directie is onlangs geschoold. Hebben de kanjertraining doorlopen. En nu gaat dat dus op school in praktijk gebracht worden. Het sprak me wel erg aan maar vraag me ook een beetje af of het niet heel idealistisch is. Zou graag eens lezen van mensen die er ervaring mee hebben. Zowel de positieve als de minder positieve kanten ervan.

Ik heb er nog nooit van gehoord. Was is een 'kanjer’school ???

ook ik ben nieuwsgierig :slight_smile:

op die school mag door iedereen de kanjertraining worden gegeven. Een kanjertraining is een sociale methode.

@konijn wrote:

op die school mag door iedereen de kanjertraining worden gegeven. Een kanjertraining is een sociale methode.

Inderdaad.

Er wordt gewerkt met verschillende type’s. Het uiteindelijke doel is dat iedereen op een sociale manier met elkaar om kan gaan. Maar ook dat bijv verlegen kinderen voor zichzelf durven op te komen door nee te zeggen als ze bijv gepest worden.

Bij Mischa op school geven ze ook de kanjertraining.

Het is op de informatieavond wel even genoemd, maar net echt uitgebreid over verteld ofzo.

Mischa vertelt heel weinig wat hij op school doet, dus ik kan je niet vertellen hoe hij het vindt ofzo.

Wel heb ik, toen ik zelf stage liep in groep 2, ook een aantal lessen kanjertraining bijgewoond. Ik merkte dat de kinderen het erg leuk vonden om te doen (vooral met z’n allen de juf optillen, haha :lol: , dat is één vertrouwensoefening).

In die klas werd het door de kinderen ook wel gebruikt buiten de lessen om. Dus dan kwamen ze vertellen dat ‘die en die’ het zwarte/rode petje ophadden, ofwel dat ze aan het pesten waren.

Ik weet wel dat een klas bij Th op school de kanjertraining heeft gehad, volgens mij werd er eerst gepest in die klas… en nu dus niet meer. Nu is het echt 1 van de leukste en hechtste klassen van de school :thumbup: .

Oh, das fijn om te lezen. Het werkt dus blijkbaar goed. Wij hebben een begeleidende brief erbij gekregen en daar staan wat dingen in waar ik lichtelijk m’n wenkbrauwen van op trek. Vooral dat er in de kanjertraining veel wordt gevraagd…“is het jou bedoeling om jou mama boos te maken”? Zo ja, dan is dat goed gelukt en heb je een probleem :eh:

Zo nee, hoe ga je het dan anders aanpakken (vind ik dan wel weer goed) Voelt soms een beetje dubbel. maar vroeg me dus inderdaad vooral af of het werkt zoals ze zeggen dat het werkt. Maar ja dus. Dat vind ik dan wel heel fijn.

Op papier lijkt het natuurlijk ook allemaal wat zwart/wit.