Mijn vriendin heeft altijd een behoorlijk regelmatige cyclus. Meestal duurt die 26 of 28 dagen.
Nu DACHT ze dat ze 1 december voor het laatst ongesteld was geworden. Nu heeft ze afgelopen zondag zonder condoom sex gehad, omdat ze er van overtuigd was dat ze niet meer zwanger kon raken (het was immers dag 20 van haar cyclus).
Vandaag belde ze me op, dat ze steeds het gevoel heeft of ze elk moment ongesteld moet worden, terwijl ze dat officieel pas rond kerst moet worden. Ze maakt zich zorgen, omdat ze bij haar andere zwangerschappen ook dat gevoel had tijdens een innesteling. Ze willen eigenlijk geen kinderen meer, maar nu vroeg ze zich dus af of ze zwanger kon zijn.
Ik denk zelf dat het onmogelijk is toch??
Reken ik nu goed, of kan ze toch wel zwanger zijn??
lekker slim… Geen kinderwens en toch sex hebben zonder condoom of anticonceptie iets… :think:
Wat als ze wel zwanger blijkt te zijn?.houdt ze het?
Maargoed, een test in huis halen en je weet het antwoord…
Als ze zwanger is, dan is het welkom volgens mij.
Testen kan denk ik nog niet, dat kan pas vanaf de dag dat ze ongesteld had moeten worden toch? :think:
Het is idd niet zo heel slim, maar de vraag was eigenlijk: kun je op dag 20 van je cyclus nog zwanger worden?
Ja, ik denk dat het kan. De kans is natuurlijk klein maar ze kan natuurlijk een keer een latere eisprong hebben gehad.
Ik denk dat je altijd een kleine kans hebt om zwanger te raken als je “het” niet veilig doet. Ik geloof niet in veilig vrijen met de kalender als voorbehoedsmiddel
als ze een latere eisprong heeft gehad dan kan het idd even afwachten dus
Als ze zondag seks heeft gehad en twee dagen later het gevoel heeft dat ze ongi moet worden dan moet ze wellicht toch ongesteld worden. Van een innesteling kan het niet komen omdat een innesteling pas op dag 5 (ongeveer) na de eisprong is.
Natuurlijk kan ze wel zwanger zijn maar dan kan ze nog geen innesteling gevoeld hebben.
@purpled82 wrote:
Als ze zondag seks heeft gehad en twee dagen later het gevoel heeft dat ze ongi moet worden dan moet ze wellicht toch ongesteld worden. Van een innesteling kan het niet komen omdat een innesteling pas op dag 5 (ongeveer) na de eisprong is.
Natuurlijk kan ze wel zwanger zijn maar dan kan ze nog geen innesteling gevoeld hebben.
Volgens mij had ze zelfs maandag dat gevoel al. Nou, dan kan ik haar wat dat betreft geruststellen. Bedankt meiden!
:shock: Vrijen zonder bescherming, terwijl je geen kinderen meer wilt???
Laat ik me daar maar niet over uiten…
Mijn dochter kwam dwars door pil EN condoom…
Dat je normaal gesproken heel erg regelmatig ongesteld bent, hoeft niet te betekenen dat dat nu ook het geval is…
Je kunt dus op ELK moment zwanger raken, als je geen voorbehoedsmiddelen gebruikt, en het is bijster naïef te denken dat dat niet zo zou zijn…
@hanneke wrote:
Als ze zwanger is, dan is het welkom volgens mij.
Testen kan denk ik nog niet, dat kan pas vanaf de dag dat ze ongesteld had moeten worden toch? :think:
Het is idd niet zo heel slim, maar de vraag was eigenlijk: kun je op dag 20 van je cyclus nog zwanger worden?
Ik heb 3 dagen voor me NOD getest… Positief kwam daaruit…
En ik weet niet hoe het met cyclus zit maar ga het ff voor je kijken!
Als je vriendin 1 December der NOD heeft gehad en haar Cyclus 20 dagen is, dan is ze niet zwanger…
haar vruchtbare dagen was vanaf Zondag 4 December t/m 8 December en eisprong is op 7 December plaats gevonden… Hoop niet dat ze op die zondag van 4 Dec sex heeft gehad want dan is het wel erg groot dat ze zwanger is… Maar jij geeft zelf aan afgelopen zondag dus was het op de 19de December dat ze sex heeft gehad… Klopt dat? Zoja, dan is ze niet zwanger!
van 1 t/m 5 december ongi
daarna op 20 dewcember sex
ze heeft een cyclus van 26/28 dagen (wisselend)
't Lijkt me dan ook niet mogelijk dat ze zwanger is, en dat zei ik haar ook, maar soms twijfel je dan weer aan jezelf en je kennis van zaken :mrgreen:
@Tweet wrote:
:shock: Vrijen zonder bescherming, terwijl je geen kinderen meer wilt???
Laat ik me daar maar niet over uiten…
Mijn dochter kwam dwars door pil EN condoom…
Dat je normaal gesproken heel erg regelmatig ongesteld bent, hoeft niet te betekenen dat dat nu ook het geval is…
Je kunt dus op ELK moment zwanger raken, als je geen voorbehoedsmiddelen gebruikt, en het is bijster naïef te denken dat dat niet zo zou zijn…
Je hebt gelijk hoor.
Maar dat je op elk moment zwanger zou kunnen raken is niet helemaal waar volgens mij. Je moet het toch rond je eisprong doen, want een eicel leeft maar 24 uur.
Er vanuit gaande dat je lichaam zou werken als een machine wel ja…
Maar een lichaam is geen machine, dus kun je er eigenlijk nooit vanuit gaan dat het NIET kan…
@hanneke wrote:
van 1 t/m 5 december ongi
daarna op 20 dewcember sex
ze heeft een cyclus van 26/28 dagen (wisselend)
't Lijkt me dan ook niet mogelijk dat ze zwanger is, en dat zei ik haar ook, maar soms twijfel je dan weer aan jezelf en je kennis van zaken :mrgreen:
Ze is sowieso niet zwanger, 15 Dec heeft ze haar eisprong gehad… Op 29 Dec moet ze ongi worden… Zo niet, test halen!!
maar als ik het zo kijk op vruchtbaarheidskalender, dan staat het idd dat ze van 1 tot 5 Dec ongi geweest is en 15 Dec eisprong gehad heeft… Stel der maar gerust :mrgreen:
ze kan een late eisprong hebben gehad… heb ik ook gehad… scheelde even 2 wkn…
was 6 mei nod en 1 juli was ik 6 wkn zw. ipv 8 wkn…
Ik lees dit topic nu toevallig.
Ben wel benieuwd hoe het is afgelopen.
@Matsjo wrote:
Ja, ik denk dat het kan. De kans is natuurlijk klein maar ze kan natuurlijk een keer een latere eisprong hebben gehad.
Ik denk dat je altijd een kleine kans hebt om zwanger te raken als je “het” niet veilig doet. Ik geloof niet in veilig vrijen met de kalender als voorbehoedsmiddel
zoals ik had een latere eisprong ik dacht ook me ei heb ik al gehad dus we kunnen wel 1x zonder en ik was zwanger helaas mis gegaan
Ze stuurde me op 26 december een SMS: ongesteld geworden!!! Niet zwanger dus.