Ik heb het gevoel alsof het allemaal een beetje de verkeerde kant op gaat hier thuis, en daarom kom ik het nu, al jankend, spuien…
Sinds de eerste vakantiedag is onze oudste zoon van 5 echt heel erg vervelend. hij loopt de halve dag te treiteren, als een baby te praten (wat mij dan gruwelijk irriteert! :evil: ), en om niks begint hij nep te janken.
Onze middelste van drie (bijna 4) is al twee jaar moeilijk. 't Gaat bij vlagen, en als ik echt heel pedagogisch verantwoord bezig ben is het dragelijk. Maar om het minste of geringste begint ze te krijsen, is super, echt SUPERgefrustreerd wanneer iets niet naar haar zin gaat etc. Dat laatste heeft ze duidelijk van mij geerfd, en waarschijnlijk reageer ik er daarom zo heftig op.
De jongste van 1 1/2 is een droppie, behalve dat hij (normaal voor die leeftijd) alle kasten leeghaalt, en de hele dag ""mamaaaaaaa"roept :mrgreen:
Enfin, ik ben nu gewoon helemaal op!!!We hebben op dit moment een drukke tijd, veel werken, en ik merk bij mezelf dat ik het niet meer trek! Vanavond ben ik gigantisch uit mijn slof geschoten tegen de middelste, omdat ze voor de tigste keer op rij haar knuffel uit bed had laten vallen, en er niet meer bij kon.Ik zei dat ik n het stofzuigen weer bovcen zou komen en hem dan zou pakken, maar nee, madam bleef krijsen, waardoor ook de oudste het op z’n heupen kreeg natuurlijk. Ben in drift (fout fout fout) naar boven gestierd, en onder het uiten van een vloek (vreselijk!!! ) heb ik haar in bed gesmeten en gezegd dat ze een vervelend kind was en maar ergens anders moest gaan wonen!
Ja meiden, ik ben eerlijk, ik weet dat dit absoluut geen schoonheidsprijs verdient! :naughty: :oops:
daarom zit ik hier nu ook te janken, zelfs opschrijven helpt niet, want ik voel me zo schuldig! Ik ben ze gewoon spuug en spuugzat! Maar drukte is geen excuus, daar kunnen zij niets aan doen.
(in de auto zitten ze ook continu te vechten, niets helpt, afleiden, boos worden, niets!)
Kortom:ik zit in een megaopvoeddip, voel me ellendig, maar ook boos!
Bedankt voor het lezen, en hopelijk heefter nog iemand DE tip voor me!
waarom is het ook zulk weer in de eeuwigdurende vakantie…
een tip heb ik helaas niet
maar wil je veel sterkte wensen.
Ik merk dat ik mijn dreumes soms wel eens “achter het behang zou willen plakken”
met twee andere kinderen erbij, kan ik me voorstellen dat je je nu enrom waardeloos en gefrustreerd voelt.
P.S. Ik duim voor lekker weer, zodat ze lekker veel buiten kunnen spelen!!
ik ken je frustratie en machtelossheid maar al te goed.
ik heb geen tips want ik ben er zelf ook nog steeds op zoek naar.
nog ff volhouden en dan is de vakantie weer voorbij.
misschien komt het ook wel door het weer, in de zomervakantie hoort de zon te schijnen lekker buiten spelen, met water gooien oid. lekker zwemmen enz enz. kinderen vervelen zich nu door het weer denk ik.
en weet dat niemand de perfecte moeder is, ik kan me niet voorstellen dat nog nooit iemand in een opvoedingsdip heeft gezeten.
wat ik van mezelf kan zeggen is dat ik veel van mijn kinderen hou en daarom vaak te snel op een gejank/gejammer/gekrijs reageer en dit werkt vaak avarechts. nu probeer ik dat gejank/gejammer/gekrijs te negeren met veel pijn en moeite maar het lijkt soms wel te werken maar het vergt allemaal zoveel energie en doordat je geen energie meer hebt omdat je de hele dag politieagentje aan het spelen bent valt het leven van een moeder vaak heel zwaar.
meis sterkte :hug:
:-*
@monique wrote:
ik ken je frustratie en machtelossheid maar al te goed.
ik heb geen tips want ik ben er zelf ook nog steeds op zoek naar.
nog ff volhouden en dan is de vakantie weer voorbij.
misschien komt het ook wel door het weer, in de zomervakantie hoort de zon te schijnen lekker buiten spelen, met water gooien oid. lekker zwemmen enz enz. kinderen vervelen zich nu door het weer denk ik.
en weet dat niemand de perfecte moeder is, ik kan me niet voorstellen dat nog nooit iemand in een opvoedingsdip heeft gezeten.
wat ik van mezelf kan zeggen is dat ik veel van mijn kinderen hou en daarom vaak te snel op een gejank/gejammer/gekrijs reageer en dit werkt vaak avarechts. nu probeer ik dat gejank/gejammer/gekrijs te negeren met veel pijn en moeite maar het lijkt soms wel te werken maar het vergt allemaal zoveel energie en doordat je geen energie meer hebt omdat je de hele dag politieagentje aan het spelen bent valt het leven van een moeder vaak heel zwaar.
meis sterkte :hug:
:-
Dankje!
Zoals jij het zegt, zo IS het voor mijn gevoel nou precies!
Ik ben blij dat er blijkbaar meer mensen zijn die dit weleens hebben!
:-
:o wat lees ik nu :o
superwoman met een dipje?
najaaah :snooty:
weer een droom aan gort gereten :?
:mrgreen:
zegt meid…hoe gaat ie nou?
ff een :hug: voor jou :-*
GUUS, :naughty: :naughty:
Maarrrr…even een update: het gaat opeens super hier! :shock:
Al drie dagen erg lief, lekker samen spelen, :inlove: :thumbup: :inlove: :thumbup:
Ben weer blij!!!
fijn dat ik kon helpen
:dance:
@Guusje wrote:
fijn dat ik kon helpen
:dance:
:lol: :lol: :lol: